У період літньої спеки нелегко доводиться не тільки людям, а й їх залізним коням: автомобільні двигуни змушені працювати в умовах підвищеного навантаження. При цьому найбільша відповідальність лягає на систему охолодження – адже саме їй зараз потрібно справлятися з високою температурою. Але іноді їй це не вдається, і трапляється перегрів. Це не просто закипіла рідина і створення затору на дорозі, якщо автомобіль довелося зупинити. Це серйозна поломка, яка вимагає "лікування" у фахівців. Зараз у майстрів-мотористів – цілі черги з тих, хто допускав перегрів регулярно. Ремонт в цьому випадку дуже дорогий. "Сегодня" з'ясувала, що робити, щоб не допускати подібних ситуацій.
ЯК ВЛАШТОВАНА СИСТЕМА ОХОЛОДЖЕННЯ
Розібратисявроботісистемиохолодженнядвигунадужепросто-вонаскладаєтьсявсьоголишездекількохскладових.Знаючиїїконструкцію,можнастежитизаїїстаноміпринеобхідностідіагностуватиможливінеполадкив дорозі.
РАДІАТОР.Уньомурідинаохолоджуєтьсяпотокамизустрічногоповітря.
ВЕНТИЛЯТОРИ.Вонинагнітаютьповітрянарадіатор,якщозустрічногоне вистачаєдляефективногоохолодження.Спрацьовуютьпридосягненніпевноїтемператури,тобтоколидвигунпочинаєперегріватися.
ТЕРМОСТАТ.Пристрій, якийвідкриваєшляхохолоджуючійрідині до радіатора,коливонадосягаєпотрібноїтемператури.Покидвигунхолодний,термостатзакритий,щобрідинапрогріласяіможнабулошвидшепочинатирух.
ПОМПА.Вонажводянийнасос.Забезпечуєрух(циркуляцію)рідинивсистемі охолодження.
ПАТРУБКИ.Сполучнішланги.
РОЗШИРЮВАЛЬНИЙ БАЧОК.Уньогопотрапляєрідиназрадіаторапринадмірному тиску-наприклад,відрозширенняприперегріванні.
В деталях. Знаючипристрій,легшестежитизастаномсистеми.
ТРИ ПОМИЛКИ, ЧЕРЕЗ ЯКІ ВИ МОЖЕТЕ "ЗАКИПІТИ"
Щобсистемаохолодженнясправляласязі своїм завданням,досить,щобвнійбула достатня кількість водиіщобцярідинаправильноіз потрібноюшвидкістюциркулювала.Такимчиномбудь-яканесправністьсистемиохолодженнятакчиінакшепов'язаназневиконаннямодногоабообохумов.
ПЕРЕВІРЯЙТЕ ТОСОЛ.Така найпростіша операція, як перевірка рівня охолоджуючої рідини в бачку, в спеку повинна стати нормою для водія. Відкрити капот, заглянути в бачок і при необхідності долити – це займе не більше хвилини. Заодно ви переконаєтеся в тому, що рідина в системі належної якості. Якщо вона помутніла і прийняла іржавий відтінок, не зволікайте з поїздкою на СТО, навіть якщо температура двигуна в нормі. Швидше за все, це сигнал про неякісний тосол або про те, що його давно не міняли: це, до речі, треба робити кожні 30-50 тис. км, але не рідше одного разу на два роки.
Алебагато водіївцірекомендаціїігнорують.Адарма:з часомзнижуєтьсятепловіддачатосола,зньоговипаровуєтьсявода,априсадкивтрачаютьсвоїантикорозійнівластивості.Утоймомент,колирідиназмінюєколірнаіржаво-бурий,починаєтьсяінтенсивнийзносдеталейсистемиохолодженняірізкознижуєтьсяефективністьїїроботи.
НЕ ЗИІШУЙТЕ РІДИНИ.Теоретичнотосолиможназмішувати,аджеосновауниходна.Аленапрактицірізнівиробникивикористовуютьрізніприсадки.Приїхзмішуванніможепорушитисяантикорозійнаплівка,щопризведедо утворенняосадуііржінадеталяхсистеми.Томукращезавждивозитизсобоюнадоливкурідинутогожвиробникаітієїжмарки.Якщовсе-такивийшлотак,щодовелосядолититосоліншої марки,потрібночерездеякийчаспереконатися,щорідина непомінялаколірівбачкунемаєосаду.Якщоцесталося,їїтребаміняти.
НЕ ДОЛИВАЙТЕ ВОДУ.Нерідко влітку водії заповнюють зниклий з бачка тосол водою. Ця практика зародилася ще за часів тотального дефіциту, коли купити його було непросто. Сьогодні це не проблема, але автомобілісти продовжують лити воду, а вона при закипанні виділяє осад, який згодом забиває тонкі канали охолоджуючої системи. Від нього можна застрахуватися, заливаючи замість звичайної води дистильовану. Але підшипники помп змащуються саме тосолом, вода ж ніяких змащувальних властивостей не має. Якщо ігнорувати цей факт, чекайте інтенсивного їх зносу.
ЯКЩО ВСЕ Ж ТАКИ ПЕРЕГРІВ
Продовжуватирухз"закипілою"двигуномне можна.Томупотрібнозупинитисяідочекатися,покивонаохолоне,авжепотімнамагатисязрозуміти,щосталося.
КРОК 1.Перевіряєморівеньрідини.Якщобачокпорожній,доливаємодопотрібногорівня.Іпотрібнобудезнайтипричинузникненнярідини.Найчастішевиннимвиявляєтьсяослабленийхомутпатрубка.Протяжкахомутівзаймеп'ятьхвилин.
КРОК 2.Якщорівеньрідинивнормі,перевіряємоїїциркуляцію.Перш за всепотрібнопоторкати(тількиакуратно)радіатор.Якщовінгарячий-значить,рідиначерезньогопроходить,алепродуктивностісистемиохолодженнянедостатньо,щобпідтримуватитемпературудвигунавнормі.Можливо,засміченийсамрадіаторабоканали"сорочкиохолодження"вдвигуні,абожз'явиласяповітрянапробка.Убудь-якомувипадкунеобхідноїхатинаСТО.Якщорадіаторхолодний,переходимодонаступного кроку.
КРОК 3.Відкрившикришкурозширювальногобачка,запустітьдвигун.Рухрідиниможнапобачитинеозброєнимоком.Якщойогонемає,значить,водянийнасосне працює.Якщоє,перевіряємопатрубкитермостата.Якщотой,щойдевідтермостатадо радіатора,холодний,арештагарячі-сумнівів незалишається:термостатпідлягаєзаміні.ВикликаємобуксирівирушаємонанайближчуСТО.
Підпишись на наш telegram
Лише найважливіше та найцікавіше