Як уникнути перегріву автомобіля в спеку

17 липня 2016, 10:00

Дмитро Капітун

Винні вода, "нерідний" тосол і недбалість водія

У період літньої спеки нелегко доводиться не тільки людям, а й їх залізним коням: автомобільні двигуни змушені працювати в умовах підвищеного навантаження. При цьому найбільша відповідальність лягає на систему охолодження – адже саме їй зараз потрібно справлятися з високою температурою. Але іноді їй це не вдається, і трапляється перегрів. Це не просто закипіла рідина і створення затору на дорозі, якщо автомобіль довелося зупинити. Це серйозна поломка, яка вимагає "лікування" у фахівців. Зараз у майстрів-мотористів – цілі черги з тих, хто допускав перегрів регулярно. Ремонт в цьому випадку дуже дорогий. "Сегодня" з'ясувала, що робити, щоб не допускати подібних ситуацій.

Реклама

ЯК ВЛАШТОВАНА СИСТЕМА ОХОЛОДЖЕННЯ

Розібратисявроботісистемиохолодженнядвигунадужепросто-вонаскладаєтьсявсьоголишездекількохскладових.Знаючиїїконструкцію,можнастежитизаїїстаноміпринеобхідностідіагностуватиможливінеполадкив дорозі.

РАДІАТОР.Уньомурідинаохолоджуєтьсяпотокамизустрічногоповітря.

ВЕНТИЛЯТОРИ.Вонинагнітаютьповітрянарадіатор,якщозустрічногоне вистачаєдляефективногоохолодження.Спрацьовуютьпридосягненніпевноїтемператури,тобтоколидвигунпочинаєперегріватися.

Реклама

ТЕРМОСТАТ.Пристрій, якийвідкриваєшляхохолоджуючійрідині до радіатора,коливонадосягаєпотрібноїтемператури.Покидвигунхолодний,термостатзакритий,щобрідинапрогріласяіможнабулошвидшепочинатирух.

ПОМПА.Вонажводянийнасос.Забезпечуєрух(циркуляцію)рідинивсистемі охолодження.

ПАТРУБКИ.Сполучнішланги.

РОЗШИРЮВАЛЬНИЙ БАЧОК.Уньогопотрапляєрідиназрадіаторапринадмірному тиску-наприклад,відрозширенняприперегріванні.

-1_27

Реклама

В деталях. Знаючипристрій,легшестежитизастаномсистеми.

ТРИ ПОМИЛКИ, ЧЕРЕЗ ЯКІ ВИ МОЖЕТЕ "ЗАКИПІТИ"

В тренді
Валюта виросла в ціні: офіційний курс долара і євро

Щобсистемаохолодженнясправляласязі своїм завданням,досить,щобвнійбула достатня кількість водиіщобцярідинаправильноіз потрібноюшвидкістюциркулювала.Такимчиномбудь-яканесправністьсистемиохолодженнятакчиінакшепов'язаназневиконаннямодногоабообохумов.

ПЕРЕВІРЯЙТЕ ТОСОЛ.Така найпростіша операція, як перевірка рівня охолоджуючої рідини в бачку, в спеку повинна стати нормою для водія. Відкрити капот, заглянути в бачок і при необхідності долити – це займе не більше хвилини. Заодно ви переконаєтеся в тому, що рідина в системі належної якості. Якщо вона помутніла і прийняла іржавий відтінок, не зволікайте з поїздкою на СТО, навіть якщо температура двигуна в нормі. Швидше за все, це сигнал про неякісний тосол або про те, що його давно не міняли: це, до речі, треба робити кожні 30-50 тис. км, але не рідше одного разу на два роки.

Алебагато водіївцірекомендаціїігнорують.Адарма:з часомзнижуєтьсятепловіддачатосола,зньоговипаровуєтьсявода,априсадкивтрачаютьсвоїантикорозійнівластивості.Утоймомент,колирідиназмінюєколірнаіржаво-бурий,починаєтьсяінтенсивнийзносдеталейсистемиохолодженняірізкознижуєтьсяефективністьїїроботи.

Реклама

НЕ ЗИІШУЙТЕ РІДИНИ.Теоретичнотосолиможназмішувати,аджеосновауниходна.Аленапрактицірізнівиробникивикористовуютьрізніприсадки.Приїхзмішуванніможепорушитисяантикорозійнаплівка,щопризведедо утворенняосадуііржінадеталяхсистеми.Томукращезавждивозитизсобоюнадоливкурідинутогожвиробникаітієїжмарки.Якщовсе-такивийшлотак,щодовелосядолититосоліншої марки,потрібночерездеякийчаспереконатися,щорідина непомінялаколірівбачкунемаєосаду.Якщоцесталося,їїтребаміняти.

НЕ ДОЛИВАЙТЕ ВОДУ.Нерідко влітку водії заповнюють зниклий з бачка тосол водою. Ця практика зародилася ще за часів тотального дефіциту, коли купити його було непросто. Сьогодні це не проблема, але автомобілісти продовжують лити воду, а вона при закипанні виділяє осад, який згодом забиває тонкі канали охолоджуючої системи. Від нього можна застрахуватися, заливаючи замість звичайної води дистильовану. Але підшипники помп змащуються саме тосолом, вода ж ніяких змащувальних властивостей не має. Якщо ігнорувати цей факт, чекайте інтенсивного їх зносу.

ЯКЩО ВСЕ Ж ТАКИ ПЕРЕГРІВ

Продовжуватирухз"закипілою"двигуномне можна.Томупотрібнозупинитисяідочекатися,покивонаохолоне,авжепотімнамагатисязрозуміти,щосталося.

КРОК 1.Перевіряєморівеньрідини.Якщобачокпорожній,доливаємодопотрібногорівня.Іпотрібнобудезнайтипричинузникненнярідини.Найчастішевиннимвиявляєтьсяослабленийхомутпатрубка.Протяжкахомутівзаймеп'ятьхвилин.

КРОК 2.Якщорівеньрідинивнормі,перевіряємоїїциркуляцію.Перш за всепотрібнопоторкати(тількиакуратно)радіатор.Якщовінгарячий-значить,рідиначерезньогопроходить,алепродуктивностісистемиохолодженнянедостатньо,щобпідтримуватитемпературудвигунавнормі.Можливо,засміченийсамрадіаторабоканали"сорочкиохолодження"вдвигуні,абожз'явиласяповітрянапробка.Убудь-якомувипадкунеобхідноїхатинаСТО.Якщорадіаторхолодний,переходимодонаступного кроку.

КРОК 3.Відкрившикришкурозширювальногобачка,запустітьдвигун.Рухрідиниможнапобачитинеозброєнимоком.Якщойогонемає,значить,водянийнасосне працює.Якщоє,перевіряємопатрубкитермостата.Якщотой,щойдевідтермостатадо радіатора,холодний,арештагарячі-сумнівів незалишається:термостатпідлягаєзаміні.ВикликаємобуксирівирушаємонанайближчуСТО.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти