Країни колишнього соцтабору все-таки чимось схожі на Україну. Природою, багатьма архітектурними об'єктами, які зводилися ще в "славні" 60-70-ті роки минулого століття, а також деякою недбалістю в повсякденному житті. Але контрасту набагато більше. І Польща, і Чехія, які вийшли з Варшавського договору ще в 1991 році, за минулі 25 років зробили величезний ривок вперед. Перш за все це помітно за транспортною та дорожньою інфраструктурою, пише "Автоблог".
Перетинаючи польсько-український кордон в Краковці, різниця в якості дорожнього покриття відчувається відразу ж. Так, траса Київ-Львів теж хороша, але польські дороги – ще кращі. Нерівності, вибоїни, а вже тим більше ями – для поляків нонсенс. Розмітка продумана і логічна, а дорожні знаки в більшості своїй схожі на українські. Хоча іноді зустрічаються дивні позначення. Наприклад, спантеличила фігура дівчинки чи з цукеркою на паличці, то чи з якоюсь кулькою в руці. Виявилося, що це аналог нашого знака "Обережно, діти!", який встановлюється біля пішохідних переходів.

У Польщі люблять і поважають велосипедистів – для них у багатьох місцях виділені доріжки. Також є і смуги для громадського транспорту і таксі. Причому, на відміну від України, водії дотримуються правил і всі поспіль по цих смугах не їздять.
А ось з парковками в польських містах проблеми. Місця відверто мало. Більш того, несанкціонована або неоплачена стоянка загрожує штрафом і евакуатором. Вартість паркування становить 3 злотих за годину (близько 20 грн).
У Чехії якість доріг гірше. Хоча, це за місцевими мірками. З точки зору українського водія, який знає, що з себе представляють траси Дніпропетровськ-Кривий Ріг або Одеса-Рені, чеські автобани здадуться йому ідеальними. Так, зустрічаються "залатані" ділянки, невеликі напливи на асфальті. Але в цілому Чехія у автомобілістів залишить тільки хороше враження.
У Празі, особливо її центрі, досить багато бруківки. Але вона відрізняється від "кругляків" на Парковій Алеї або Подільському Узвозі в Києві тільки в кращу сторону – під час їзди по ній зуби барабанну дріб не може бути вибивають.
Розмітка в чеських містах допомагає досить легко зорієнтуватися, і вчасно перебудуватися. А місцеві водії підкреслено ввічливі і тактовні. До речі, як і в Польщі. Ніхто не сигналить, не підганяє. Якщо потрібно вклинитися в сусідню смугу – ті, хто вже на ній знаходиться, з великою ймовірністю звільнять місце для маневру.
Парковки в Чехії як платні, так і безкоштовні. Багато з них знаходяться на околиці міста, тому в центр доведеться добиратися на метро. Ціна стоянки становить 20-50 крон на годину (за курсом крона майже еквівалентна гривні). Оплата – виключно через паркомат. Ніяких "людей в зелених жилетах" та інших жебраків.
А ось бензин в Чехії дорогою. Літр палива А-95 може обійтися в 28-31 крону, дизеля – понад 30 крон. У Польщі заправлятися вигідніше – там ціна А-95 становить 4,3-4,6 злотих, дизеля – близько 4 злотих.
До слова, ні поляки, ні чехи особливо не заморочуються перекладом покажчиків англійською. Тому вирушаючи в ці країни, краще мати при собі карту або GPS-навігатор. Без них і знання місцевої мови на автобанах можна запросто заблукати.
Читайте також:
- ТОП-6 старих китайських автомобілів до 5 тисяч доларів в Україні
- Українським водіям будуть потрібні нові документи
- Які автомобілі в Україні підпадають під закон про зниження акцизу
- Коли сервісні центри МВС повністю замінять МРЕВ в Україні
- В Україні значно подешевшають імпортні б/в автомобілі
- Акциз на ввезення старих автомобілів в Україну знижений
- Авторинок прокинувся: українці кинулися скуповувати машини
- На дорогах України помічений рідкісний Mercedes-Benz 540K
- Названий найекономічніший автомобіль
- ЗАЗ представив нові автомобілі для поліції і "швидкої"
- Відеохіт: пікап "врятував" багатотонну фуру
- ЗАЗ показав нову "Славуту"
- Volkswagen представив свій новий потужний бюджетний седан VW
- Відеохіт: український КрАЗ долає глибокий брід
- Не "Славутою" єдиною: ЗАЗ показав ще один новий автомобіль
- Який автомобіль насправді представили під ім'ям нової "Славути"