Про переведення автомобіля на газ замислюються багато водіїв, адже не можна, заїжджаючи на заправку, не помітити різницю в цінах між ним і бензином. Вона коливається в залежності від сезону, але навіть зараз, коли газ традиційно для кінця літа подорожчав, він все одно залишається вдвічі дешевше бензину. Економія очевидна, залишається лише вибрати якісне обладнання та знайти хорошого установника. Реклама установки ГБО висить чи не на кожному розі, і всюди "обладнання №1" та, "найкраще з кращих". Що ж і як вибрати?
Перш за все не варто економити на установці. Сучасне газове обладнання вимагає кваліфікованого підходу. Особливо під капотом, де має бути впроваджуватися в штатну паливну систему: газові форсунки врізаються неподалік від бензинових. А головне – кожен автовласник хоче, щоб експлуатація на газу була безпечною. Всупереч чуткам, безпека автомобіля на даному виді палива не нижче, ніж на бензині або дизелі. З одним "але" – установку обладнання повинні виконувати професіонали.
СЛУХАЄМО "РАДІО".Тому вибір ГБО починається з вибору компанії-установника. Основні критерії – репутація і те, як довго компанія існує на ринку. До самостійних "гаражних" установників варто звертатися лише в тому випадку, якщо їх кваліфікація підтверджена сертифікатами від представників брендів газового обладнання, яким займається майстер. Справедливості заради варто відзначити, що серед "гаражників" є справжні майстри своєї справи з досвідом роботи на великих СТО, просто втомлених працювати "на когось". Такі майстри завжди прагнуть удосконалювати свої навички, тому регулярно відвідують навчальні семінари і мають чималу кількість підтверджуючих це дипломів, сертифікатів. Вони можуть дати офіційну гарантію на обладнання і, головне, підтримувати цю гарантію. Також, що важливо, вони видадуть документи, необхідні для реєстрації ГБО. Нагадаємо, що після установки газу необхідно внести зміни до свідоцтва про реєстрацію автомобіля. Грамотний фахівець підбере і запропонує варіанти оптимальної конфігурації газового обладнання з урахуванням особливостей автомобіля, а також місця установки компонентів ГБО. Залишається лише вибрати із запропонованих варіантів і узгодити точки установки. Як це зробити і як потім перевірити якість установки? Ми підкажемо.
БЛОК КЕРУВАННЯ
Від потужності процесора блоку і його програмного забезпечення залежить якість роботи ГБО: потужність і динаміка автомобіля, витрата палива. Блок повинен бути підібраний відповідно до двигуна. Особливо ретельно слід вибирати обладнання для авто з прямим уприскуванням палива: TSI, FSI, TFSI, GDI. Ці мотори особливо вимогливі до паливної системи, і тут економити на обладнанні неприпустимо! Блок управління ГБО в двигунах з прямим уприскуванням забезпечує не тільки роботу газового обладнання, а й збереження штатних бензинових форсунок. При установці ГБО в авто з "звичайним" двигуном по можливості варто віддавати перевагу обладнанню, має зворотний зв'язок зі штатним електронним блоком управління за допомогою шини OBDII для забезпечення оптимальної, максимально наближеною до "бензинової", роботи двигуна і економічності.
РЕДУКТОР
Редукторгазовогообладнанняобов'язковоповиненбутиобранийзурахуваннямпотужностіавтомобіля.Потрібнорозуміти,щоуніверсальнихрішеньне існує:редуктор,розрахованийнадвигундо100кінськихсил,не зможезабезпечитиоптимальний тисквсистемі,якщодвигунмогутніший.Інавпаки,занадтопотужнийредукторбудестворювати надмірнийтиск.
Місцеустановкицьогопристроюмаєбутивибранотак,щобзабезпечитиможливістьприєднаннядоньоговсіхпотрібнихпатрубківіщобприцьомузалишалосядостатньо просторудляобслуговування-наприклад,регулярноїзамінифільтра.
Редукторобов'язковопідключаєтьсядо системиохолодженнядвигуна,якавданомувипадкувиконуєпрямопротилежнуроль:нагріваєйого.Аджередукторвпроцесіроботисильноохолоджується.Вінповинензнаходитисянижчеверхньоїточкисистемиохолодження,апідключеннядо неїмаєбутипаралельним,а непослідовним.
БАЛОН
Єдвіосновнірізновидибалонів:циліндричнийітороїдальний.Першийможнавстановитивбагажнику,авдеякихвипадках-підним.Другийзазвичайрозміщуєтьсявнішідлязапасногоколеса.Обидва варіантимаютьякплюси,такімінуси.
Циліндричний балон займає чимало місця в багажнику, оскільки у нього, як правило, значно більший обсяг, ніж у тороїдального. Його вибирають найчастіше в двох випадках: коли багажник має надлишковий об'єм, який не використовується, і коли планується установка під днище автомобіля. Варто відзначити, що в цьому випадку балон встановлюється лише в деяких автомобілях – зазвичай це позашляховики з великим кліренсом і нерозрізним заднім мостом. Причому установка проводиться так, щоб балон був захищений заднім мостом і знаходився вище нього.
Очевиднийплюстороїдальнихбалонів-можливістьїхустановкивнішудлязапаски:такимчиномвзагалі незменшується об'ємбагажника.Алемінустакожочевидний-возитизапаснеколесобудевженіде.
У всіхвипадкахмісцеустановкибалонавибираєтьсятак,щобвінбувзахищенийсиловимиелементамикузова.
Застереження:уникайтепокупкиб/вбалонів!Їхпоходження-європейськікраїни,дежорсткостежатьзаресурсомбалона,післячогойоговідправляютьнаметалобрухт.Самезвідтивонипотрапляютьдо нас,деїхпідфарбовуютьіпродають.
ФОРСУНКИ
Газовіфорсункипідбираютьсятакимчином,щобточнозабезпечити необхідний часвприскуванняпаливавциліндри.Чимсучаснішедвигун,тимвищевимогидочасууприскування.Не вартоекономити,встановлюючифорсунки,наприклад,з часом3мсібільшевдвигун,якийза технічними характеристикамивимагаєчасвприскування2мс.
Хорошиймайстервстановитьфорсункимаксимально близькодо штатнихіпідтимжекутом.Априустановцізнімеколектор,щобпід час свердлінняотворівпідфорсункистружкане потрапилавдвигун.
ЗАПРАВНИЙ КЛАПАН І МАГІСТРАЛЬ
Йогоможнавстановитивбудь-якомузручномудлязаправкимісці:білягорловинибензобака,вбампер,абопіднимнакронштейні.Головне,щоббулидотриманідві вимоги:по-перше,клапанвстановлюєтьсятількинанерухомихчастинахкузова,апо-друге,шлангвідклапанадо балонане повиненматизламів.
Газовамагістральвідбалонадо редуктораможебутивиконаназметалуаботермостійкогопластиковогошланга.Головна вимога-щобматеріалбувспеціальнопризначенийдляроботивгазовійсистеміісертифікований.Найкраще,якщогазовамагістральпрокладаєтьсяпаралельнозіштатноїбензинової.
ЗАХИСТ
Якіснегазовеобладнанняза умовийогоправильноїустановкизабезпечуєнадійний захиствідпозаштатнихситуацій,перш за всевідрозгерметизаціїсистеми,наприклад,черезпошкодженняшлангів.Краще,якщоцей захистбудеподвійний:мультиклапаннабалоні(вінтамбутипростозобов'язаний!)Ідодатковийсоленоїдпідкапотом,який перекриваємагістральпіслявиключення запалення.
Підпишись на наш telegram
Лише найважливіше та найцікавіше