Винаходи ДАІ: які зміни чекають на власників авто

14 квітня 2014, 17:00

Євген Остапчук

Ми з'ясували плюси і мінуси ініціатив державтоінспекції

НовийначальникДержавтоінспекції АнатолійСіренковиступаєза впровадження вУкраїнідвохнепопулярнихсеред водіївреформ.Перша -хочуть скасуватинормуКодексуУкраїнипро адмінправопорушення(КоУАП),яка дозволяєштрафувати водіївлишеза перевищенняшвидкості вище20км/год(фактично цедозвілїхативмісті "80").Друга -повернутитрехосмотр(ТО)дляавтомобілів.Мидізналися подробиціцих ініціативі з'ясували,як вони вплинутьна життя українськихводіїв.

Реклама

Зниження швидкості: плюс і мінус

Не встигли водії зрадіти тому, що на деяких дорогах Києва (наприклад, Столичному шосе, вул. Богатирській – всього 11 ділянок) повісили знаки "80", як Державтоінспекція приголомшила автолюбителів тим, що найближчим часом зібралася внести до законодавства зміни, що передбачають штрафні санкції за будь-яке перевищення швидкості. Зараз же, згідно зі ст. 122 КоУАП, покарання настає лише в разі прискорення швидше дозволених в місті 60 км/год на 20 кілометрів (тобто безкарно можна їхати 80 км/год, а на тих ділянках, де висять знаки "80" – 100 км/год). Фактично для більшості водіїв нічого не зміниться: стан і завантаженість більшості міських доріг такі, що по них і 40 км/год не завжди їздити вдається, а там, де дорога якісна, і зараз, і в майбутньому (якщо зміни ухвалять) можна буде їздити зі швидкістю 80 км/год.

ПЛЮСИ. Зниження швидкості позитивно вплине на безпеку дорожнього руху. За даними дослідження Всесвітньої організації охорони здоров'я, ймовірність виживання пішоходів, збитих машиною, яка рухалася зі швидкістю 30 км/год або менше, становить 90 %, при швидкості руху 45-60 км/год – 50 %, а при 70-80 км/год - всього 20 %. На більшій швидкості у пішохода взагалі ніяких шансів вижити немає. Крім того, зниження швидкості на 20 км/год зменшує гальмівний шлях удвічі, а ще дозволяє економити до 20 % на паливі.

Другий плюс – підвищення безпеки самих водіїв у разі зіткнення. Практично всі сучасні авто розраховані на те, щоб врятувати людей в салоні на швидкості до 64 км/год. Якщо швидкість руху вище, то навіть у найбільш безпечному автомобілі можна отримати серйозні травми. Так, коли німецький автоклуб ADAC для експерименту на швидкості 80 км/год розбив авто, що отримало вищу оцінку при стандартному випробуванні, датчики показали, що і водій, і пасажири в разі реального
ДТПотримали бсмертельні травми.

МІНУС. Постраждаютьводії,якічастоїздятьпо трасах(інтересилюбителів швидкоїїзди по дорогахзагального користуваннями не розглядаємо)- практично всідорогинаціонального та міжнародного значеннявУкраїніперетинаютьсяз населенимипунктами,арізкознизити швидкістьз 110 до60км/годвкрай складно.Тобтозростатиме кількістьштрафів,аавтоподорожпокраїні станеповільним інекомфортним.

Правда,начальникДАІ
МВСУкраїнаАнатолій Сіренкопропонує вирішитицюпроблемуустановкоюна дорогах зтрисмуговим рухомвідповідних знаків:"80"вкрайній лівій,"70" у середнійі "60" – украйній правійсмузі.Анатихдорогах,де єпішохідніпереходи,дозволену швидкість рухузнизити до50км/год -також шляхомрозстановкизнаків обмеження.Аналогічні обмеженняє і вкраїнах ЄС.

Реклама

Повернення техогляду

В тренді
Гривня зміцніла: скільки коштують долар і євро в Україні

Кілька років тому його скасували через тотальну корупцію в ДАІ. Так, журналісти в ході експерименту в 2010 році за хабар отримали талон ТО на "Запорожець" без коліс і двигуна. Чи означає повернення техогляду те, що ДАІ збирається повернути годівницю і знову торгувати талонами?

До редакції "Сегодня" потрапила аналітична записка, у якій пояснюється необхідність повернення техогляду і його форма. Можливо, на її основі буде підготовлено законопроект. Наводимо основні його положення, але підкреслимо, що документ не має офіційного статусу.

НАД КИМ КОНТРОЛЬ.Якщо зараз контролюють лише комерційні транспортні засоби (вантажівки, автобуси, фургони), то в ДАІ також пропонують перевіряти легкові авто. Але якщо раніше потрібно було отримувати талон ТО навіть на нову машину (ще до того, як вона виїхала з салону), то тепер пропонують проводити техконтроль лише для машин старше 3 років. А потім пропонують запровадити диференціацію – що старше авто, то частіше його власник зобов'язаний заїжджати на станцію діагностики. Так, 5-10-річні легковики потрібно перевіряти раз на два роки (як і було до скасування техогляду), а якщо машина старше 10 років, то її техстан вимагатимуть контролювати не рідше разу на рік.

ТАЛОН ТО.Збираються зробити у вигляді наклейки без голографічного захисту. Перевірку автентичності проводитиме інспектор після зупинки авто за порушення ПДР (зараз точно так само перевіряють наявність поліса "автоцивілки"), звіряючись з базою даних. Інформацію про проходження ТО в базу буде вводити уповноважена особа станції техдіагностікой (національної чи приватної). Щоб у співробітника станції не було спокуси поставити відмітку про проходження техогляду за хабар, пропонують перекласти відповідальність у разі ДТП через технесправність з водія на станцію.

НА ДОРОГАХ. Зараз проведення техконтролю на дорогах не регламентовано законодавством і фактично заборонено. Але автори аналітичної записки пропонують дозволити інспекторам відправляти авто з явною несправністю на діагностику, яку проводитимуть мобільні лабораторії (їх закупили 3 роки тому). Підстави для направлення – порушення вимог до техстану авто, прописане в п. 3.14 і 3.16 ПДР. Так, автомобіль не має право продовжувати рух, якщо у нього, по-перше, гальмова система чи рульове керування не дають зупинити авто чи здійснити маневр під час їзди з мінімальною швидкістю; по-друге, в темний час доби або в умовах недостатньої видимості не горять лампи фар чи задніх габаритних вогнів; по-третє, якщо під час дощу або снігопаду не включені склоочисники з боку керма. Крім того, інспектор може забракувати авто і скластипротокол, якщо не працюєлівафараврежиміближнього світла,лобовескло покритотріщинами,немає дзеркалазаднього виду,з вихлопноїтруби йдечорний димабо немає передбаченихкузовнихдеталей.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти