Винахідники створили розумні фари нічного бачення

Автомобільні ліхтарі пристосовуються до поточної транспортної ситуації

Згідно зі статистикою, більша частина нещасних випадків на дорозі відбувається в сутінках або вночі: погана видимість — часто основна причина. Вирішенням проблеми можуть бути інтелектуальні фари, які пристосовуються до поточної транспортної ситуації, передає Econet.

Дослідники з Товариства Фраунгофера (Німеччина) у співпраці з виробничниками розробили систему освітлення з високою роздільною здатністю — більше ніж 1000 світлодіодних пікселів, що пропонує значно більше можливостей для точного розподілу світлового потоку, ніж у попередніх рішень, плюс до цього ще й з енергозберігаючим ефектом.

Реклама

Якщо ви їдете вночі, під час дощу, по звивистій дорозі, то найменше, що б вам хотілося, — це бути засліпленим фарами зустрічних машин. Це неприємно і може навіть призвести до аварії. Сучасні фари роблять рух у нічний час більш безпечним, регулюючи розподіл світла згідно з транспортною ситуацією: вони висвітлюють певні області необхідним чином і не засліплюють інших водіїв.

Дослідники з Товариства Фраунгофера співпрацювали з Infineon, Osram, Hella і Daimler в складному проекті μAFS, щоб розвивати адаптивну передню систему освітлення:

"Ми змогли узгоджено з'єднати чотири світлодіодні плати, що мають 256 пікселів кожна, з контролером управління. Завдяки такій високій роздільній здатності ми можемо направляти світло навіть на найменші деталі", — пояснює доктор Герман Опперманн з Інституту інтегральних схем у Товаристві Фраунгофера.

Реклама

Фара дає перманентне дальнє світло, що менше засліплює інших водіїв і дозволяє легко змінювати розподіл відповідно до потреби залежно від напрямку дороги, зустрічного руху, а також відстані і розташування щодо інших водіїв. Включаються тільки пікселі, необхідні в даний момент. Зазвичай це тільки приблизно 30 відсотків повної доступної потужності всієї системи, таким чином, це ще й енергозберігаючі фари, оскільки світять тільки там, де це необхідно на проїжджій частині.

Експерти з IZM відповідали в проекті за встановлення взаємозв'язку між окремими пікселями фари і контролером управління, щоб була можливість незалежно направляти кожну світлову точку. При розмірах пікселя тільки 125 мікрон це нелегке завдання: берлінські дослідники розглядають два різні шляхи: у першому варіанті для чіпа використовується сплав золота з оловом. Це технологія добре відпрацьована і використовується в області оптоелектроніки. Однак необхідна структура сітки для світлодіодного чіпа з кроком у 15 мікрон раніше не досягалася. У другому підході дослідники працюють із золотою "наногубкою".

"У цієї нанопористої золотої структури є перевага — вона стискається як реальна губка і може бути адаптована до рельєфу компонентів", — говорить Опперманн.

Реклама

Світлодіоди вже використовуються у фарах. Вони дають рівне яскраве біле світло, яке дуже добре висвітлює дорожнє покриття. Скло ніколи не запотіває завдяки герметичній конструкції. І, найважливіше, така фара не може погаснути одномоментно від перегорання нитки лампи або виходу з ладу блоку розпалу, як на ксеноновому освітленні. Термін служби таких фар дуже великий, вийти з ладу всі відразу світлодіоди не можуть. Ще один важливий фактор — відсутність нагріву таких фар при експлуатації, на відміну від галогенних.

Однак у попередніх розробок (маються на увазі системи, що мають керування напрямком і яскравістю) є низка недоліків. Так, один підхід передбачає використання групи до 80 світлодіодів з персональною оптичною системою, кожен з яких висвітлює свій сегмент дороги, що призводить до складності самої системи і збільшення її габаритів.

При другому підході світлодіоди використовуються для створення постійного яскравого підсвічування, а для керованого розподілу світла служить РК-дисплей, який залежно від ситуації затінює необхідні сектори. Оскільки частина світла поглинається фільтром, таке рішення не може похвалитися економічністю. Те ж саме стосується і методу затінення за допомогою механічних масок. Цими складнощами і була продиктована потреба у новій розробці.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Реклама на segodnya.ua Реклама
Industry
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Всі новини
Останні новини
Показати ще
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,06
56,29
52,53
26,53
57,49
54,99
52,99
26,48
58,05
57,62
50,77
27,80
59,00
57,00
51,90
26,72
59,29
58,09
55,09
27,98
61,99
59,99
55,99
28,47
61,99
59,99
55,99
28,48
62,49
59,41
55,49
27,54
62,99
60,99
56,99
27,98
-
53,05
49,75
26,25
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти