Експерти Європейсько-українського енергетичного агентства (ЄУЕА) обговорили розвиток ринку електромобілів і електрозарядок в Україні в ході прес-конференції, що відбулася сьогодні в Українському кризовому медіа центрі.
ЄУЕА презентувала позиційний документ, який передбачає необхідність продовжити до кінця 2022 р. оскасування ПДВ і акцизів при ввезенні електромобілів, а також поширити цю норму на зарядні станції.
Експерти також наполягли на важливості безкоштовної парковки електромобілів на державних і комунальних парковках протягом 15 років, нульового відсотка першої реєстрації електротранспорту в Пенсійному фонді, нульової ставки ПДВ на надання транспортних послуг (таксі), а також надання електрокара в оренду і лізинг.
Керівник проектного офісу з розвитку інфраструктури ДТЕК Ігор Ковальов зазначив ряд стримуючих факторів у розвитку електромобільної та інфраструктури України. За його словами, в Україні всього близько 6 тис. Електромобілів і гібридів. При цьому вибір моделей залишається обмеженим.
"За фактом в Україні офіційно можна купити тільки Hyndai Ioniq, Kia Soul і BMW і3. Цього року очікується поява Renault Zoe і WV Golf. Потрібно відзначити, що прийняття зі слів одного депутата правки про скасування ПДВ і акцизу тільки на один рік замість запланованих п'яти, сильно зашкодило імпортерам, які повинні затвердити перед виробниками висновок нових моделей на український ринок", – повідомив Ковальов.
Він також додав, що вартість обладнання для електрозарядок становить від 30 до 50 тис. доларів, що на даний момент робить цей бізнес рентабельним лише в довгостроковій перспективі.
За словами директора Celynx AG Матса Лундіна, бізнес, держава і енергокомпанії повинні налагодити комунікацію, яка дозволить вирішити проблеми на цьому новому ринку. Він зокрема зазначив, що в Румунії держава компенсує до 10 тис. доларів покупцям електромобіля. За його словами, необхідно обговорення перспектив розвитку інфраструктури в широкому форматі. Україні слід постачати сучасні технологічні станції, так і шукати можливості розвитку їх власного виробництва, і їх окремих компонентів, вважає фахівець.
Нагадаємо, продажі електромобілів в світі за рік зросли більше, ніж в 1,5 рази. Світовим лідером з продажу електрокарів другий рік поспіль залишається Китай, де ринок електромобілів в минулому році зріс на 72% – до 602 тис. проданих авто.