Дороги України може накрити нова хвиля ДТП

Ризик створюють нові правила дорожнього руху, кажуть фахівці

Українські водії найближчим часом можуть зіткнутися з великою кількістю аварій, побоюються юристи. Вони вважають, що зростання кількості ДТП спровокує закон №4246, який набув чинності 28 квітня: їм вносяться зміни до статті 41 закону про дорожній рух – змінюється правило проїзду перехресть в ході кругового руху, пише UBR.

До нового закону водії дотримувалися знаків головної або другорядної дороги, а також світлофорів. Новий же закон відкидає ці правила, і ставить на чільне місце одну умову – пріоритет має тільки той автомобіль, який встиг виїхати на круг і почав рух по ньому. Всі інші машини повинні поступатися йому дорогою. Навіть якщо у них спрацювало "зелене" світло світлофора або стоїть знак головної дороги – це більше не має ніякого значення.

Реклама

"Через те, що місцева влада досі не зняла на колах світлофори і знаки головної дороги, які повинні дотримуватися автомобілі під час руху, на українських дорогах виникає небезпечна ситуація. Знаки не збігаються з вимогами нового законодавства", – відзначає старший партнер адвокатської компанії "Кравець і партнери" Ростислав Кравець.

У підзаконні акти чиновники також досі не внесли ніяких змін. Кабмін не видав відповідної постанови, яким затверджуються правила дорожнього руху, так що водіям не почали продавати ПДР з новою нормою щодо проїзду кругового руху.

Згідно із законом, уряд має 30 днів на затвердження нової постанови, і найімовірніший час, до появи цього документа влада на місцях не почне знімати зайві знаки на круговому русі. Перша декада травня показала, що чиновники не збираються поспішати.

Реклама

"Через порушення правил можна отримати незрозумілі наслідки. Тепер водій, який проїхав на червоне світло по колу перехрестя і скоїв ДТП, щоб уникнути залучення до адміністративної відповідальності, зможе обгрунтовано стверджувати, що діяв строго в рамках закону і світлофор встановлений з порушенням норм закону. хоча, виходячи з категоричності норм закону, всі світлофори і знаки, в ніч з 27 на 28 квітня, треба було зняти", – зазначив юрист Валентин Богунов.

Закон — насамперед

Через те, що новий закон суперечить чинним в Україні ПДР і знакам на дорогах, водіям стане набагато складніше судитися після аварій на круговому русі. Адже кожен водій буде виконувати якийсь документ: той, хто виїхав з-під знака головної дороги – буде посилатися на діючі правила дорожнього руху, а той, хто їхав по колу і отримав удар в бік, – на новий закон.

Але юристи запевняють, що суди будуть орієнтуватися на новий закон, а не на проставлення Кабміну. "Суди будуть орієнтуватися на норму закону. У ситуації, коли один водій їхав по закону, а другий – орієнтуючись на знаки або світлофор, мають рацію начебто обидва. Але суди будуть на користь тих, хто їхав по закону. З колізією норм може зіткнутися будь-яка сторона, і це буде давати підстави страховій компанії відмовляти або затягувати відшкодування і страхові виплати", – попередив Богунов.

Реклама

Водіям стане набагато складніше судитися після аварій на круговому русі.

"Не виключено, що може скластися і суперечлива практика в судах. Те, що нові норми не деталізовані поки в ПДР, це суттєве питання. Але закон при цьому, завжди вище будь-якої постанови КМ", – додав адвокат Віктор Мороз.

Водіям радять перевірити свої страхові договори і намагатися на всякий випадок частіше підстрахуватися і поступатися дорогою. Адже, як відомо, в страхових винятках багатьох компаній є такий пункт як "злісні порушення ПДР". І несвоєчасний виїзд на коло цілком може потрапити в категорію "злісних" випадків. В результаті водії можуть залишитися без страхової виплати, і будуть змушені за свої гроші ремонтувати авто.

Хоча у безвихідній ситуації можна спробувати відшкодувати свої втрати з третьої сторони. "Потрібно подавати позов проти служб, які не поміняли дорожні знаки, хоча зобов'язані були це зробити за новим законом. Впиратися потрібно саме на це – на те, що не були виконані нові вимоги. Тому вони повинні відшкодовувати водієві збиток", – підкреслив Ростислав Кравець.

Дорогі експертизи

У разі спірних ситуацій, крім законодавчих норм і правил, що діють на момент ДТП, для винесення рішень особливу важливість придбає автотехнічна технічна експертиза. Вона допоможе довести, чи міг водій уникнути аварійної ситуації.

Якщо експертизу не провести на місці "по гарячих слідах", то її висновки можуть бути не зовсім достовірні. "Можна проводити експертизу і по фото з місця події. Але тут дуже важливо, як зафіксовані всі моменти розташування авто, характер пошкоджень, наскільки компетентний і уважний фахівець. Колись проводили експертизу для клієнта, і як розповів інспектор, така експертиза не зовсім правильна. Вона не на 100% достовірна. Простіше робити відразу на місці", – пояснив Мороз.

До того ж така експертиза займатиме кілька тижнів і обійдеться трохи дорожче – 4 – 5 тис. грн., а не 3 – 4 тис. як експертиза на місці.

Неякісна експертиза також загрожує програшем судового спору, що обернеться додатковими витратами на судові витрати. Сьогодні за подачу позову до суду людина повинна заплатити мито в розмірі 1% від ціни позову, але не менше 0,4% прожиткового мінімуму або максимально – 5 мінімальних прожиткових мінімумів. При ціні позову, наприклад, у 5 тис. грн. мито може коливатися від 640 грн. до 8 тис. грн.

Якщо позов подає юридична особа проти людини, мито складе 1,5% позову, але не менше 1 прожиткового мінімуму в 1600 грн. При цьому верхня межа в даному випадку не обмежена. "Якщо машина коштує 2 млн грн, то доведеться заплатити 1,5% від суми. У разі виграшу справи, збір повертає винна сторона. Якщо цією стороною буде звичайна фізособа, вона "влетить" на круглу суму", – підкреслив керуючий партнер ЮФ "Можаєв і партнери" Михайло Можаєв.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,15
55,01
27,63
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,17
51,02
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66163.81

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3187.54

Litecoin (LTC)

84.42

Ripple (XRP)

0.54

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти