Що, коли і як контролювати в автомобілі, щоб уникнути несподіваної поломки

Слідкуйте за рівнем масла в двигуні і за ременями

Абсолютно надійних автомобілів не існує. Всі без винятку авто рано чи пізно вимагають ремонту, і вже точно всі – регулярного технічного обслуговування, заміни "витратних матеріалів", проведення регламентних робіт. Але чим надійніший "кінь", тим більше спокуси для його власника розслабитися, час від часу поглядаючи лише на стрілку показника рівня палива і іноді заїжджаючи на заміну масла. Рано чи пізно це може закінчитися неприємним сюрпризом. Сьогодні ми розповімо, що, коли і як контролювати в автомобілі, щоб уникнути несподіваної поломки. Особливо це актуально в період відпусток, коли багато хто вирушає на своїх чотирьох в далеку дорогу.

МАСЛО В ДВИГУНІ: ТЕМНЕ МІНЯЄМО ДО ТЕРМІНУ

Реклама

Всі знають, що його потрібно міняти строго за регламентом, вказаним в документації до автомобіля. Але контролювати його рівень потрібно регулярно, хоча б раз на два-три тижні. Особливо якщо пробіг автомобіля наближається до 100 тисяч чи вже перетнув цю позначку. Перевіряти потрібно не тільки рівень масла (він повинен бути між позначками min і max на щупі), але і його зовнішній вигляд: таке, яке сильно потемніло, краще замінити достроково. Нагадуємо, що масло міняється разом з масляним фільтром!

НЕ ЗАБУВАЄМО ПРО МАСЛО В ТРАНСМІСІЇ

Якщо про моторне масло пам'ятають всі, то про наявність масла в трансмісії автомобіля – коробці передач і провідному мосту (мостах) – іноді забувають. Інтервал заміни масла вказано в документації до автомобіля і дуже сильно відрізняється: він може бути і раз в 40 тисяч, і раз в 100 тисяч кілометрів – тут краще прислухатися до рекомендацій виробника.

Реклама

ІНЖЕКТОР: ЧИСТИМО РАЗ НА 20-30 ТИС. КМ

Рекомендується робити чистку системи упорскування автомобіля – зокрема, форсунок – приблизно раз в 20-30 тис. кілометрів. Для цього можна поїхати на станцію техобслуговування або купити спеціальну рідину для чищення. Не варто чекати, поки форсунки почнуть проявляти явні ознаки засмічення – адже це призводить до нестабільної роботи на холостому ходу, підвищення витрати палива, зниження тягових властивостей двигуна.

ФІЛЬТРИ: МІНЯЄМО ЗА КОМПАНІЮ

Реклама

Масляний фільтр – не єдиний в автомобілі. Є ще як мінімум повітряний і паливний, а нерідко – і фільтр салону.

Паливний фільтр багато рекомендують міняти раз в 30-50 тисяч кілометрів. Але не в наших умовах: з огляду на якість палива на заправках, фільтр краще замінити одночасно з маслом – його ціна не настільки велика, щоб економити. Забруднені форсунки обійдуться дорожче.

Повітряний фільтр: тут виробник також зазвичай рекомендує інтервал заміни в 15-30 тисяч кілометрів. Але краще буде замінити його також одночасно з маслом.

Фільтр салону краще міняти двічі на рік, навесні та восени. Адже після літа він, швидше за все, буде забитий пилом, а після зими – вологий. В результаті дихати повітрям, яке проходить через цей фільтр, стає і неприємно, і шкідливо.

ОХОЛОДЖУЮЧА РІДИНА

Контролювати її рівень і стан рекомендується якщо не кожен день, то хоча б раз на тиждень. Важливо, щоб рідини було достатньо, і не менш важливо, щоб вона була якісною. Фахівці рекомендують міняти тосол кожні два-три роки або 50-60 тисяч кілометрів пробігу. Але чи багато хто дотримується цих рекомендацій? У будь-якому випадку, рано чи пізно присадки, які входять до складу тосола, випадають в осад: в рідині виникають пластівці, а сама вона змінює колір. Тому якщо не лінуватися і заглядати в розширювальний бачок, можна вчасно помітити, що її вже давно пора міняти.

ХОДОВА: НА ПЕРЕВІРКУ ДВА РАЗИ НА РІК

У наших умовах, коли дороги, м'яко кажучи, залишають бажати кращого, настійно рекомендуємо проходити діагностику ходової частини автомобіля не рідше двох разів на рік. Навіть якщо нічого не стукає, не скрипить і не відвалюється, візит на СТО дасть додаткові гарантії, і перш за все безпеку. Від нескінченних ям і вибоїн страждають кульові опори, ступичні підшипники, сайлентблоки, амортизатори, кермові тяги і багато інших деталей, без справної роботи яких рух стає небезпечним.

new_image2_136

РЕМЕНІ: НАЙМЕНШІ ТРІЩИНИ – СИГНАЛ ДЛЯ ЗАМІНИ

Якщо в автомобілі використовується ремінь ГРМ – його заміну потрібно виробляти строго за регламентом (зазвичай це від 60 до 120 тисяч кілометрів): його обрив неминуче тягне за собою дорогий ремонт двигуна.

Решта ременів – наприклад, генератора, кондиціонера або підсилювача керма – також потрібно періодично міняти. Тут потрібно орієнтуватися на дані, зазначені в документації до автомобіля. Але додатково рекомендуємо регулярно, хоча б раз на місяць, контролювати стан ременів візуально. Поява видимих тріщин – сигнал про те, що краще не чекати регламенту і замінити ремінь скоріше.

НЕ ЗАБУВАЄМО ПРО ГАЛЬМІВНУ РІДИНУ

Про регулярну заміну колодок знають майже всі. У деяких автомобілях колодки оснащені датчиком, який попереджає водія про вироблення ресурсу. Сам же ресурс може бути дуже різним, залежно від стилю їзди, стану доріг і якості самих колодок. Заміна може знадобитися і через 15 тисяч кілометрів, і через 30. Тому хоча б раз на місяць варто контролювати стан колодок, а поява таких ознак, як писк (свист), зниження ефективності гальм свідчить про те, що на пробіг дивитися вже не потрібно – заміна потрібна терміново.

На жаль, мало автовласників згадують про те, що гальмівна рідина з часом вбирає вологу. Це призводить до корозії елементів гальмівної системи, а взимку може викликати замерзання і відмову гальм. Тому крім регулярного (хоча б раз на два-три тижні) контролю рівня рідини в бачку гальмівної системи її рекомендується міняти. Інтервал заміни – 60 тисяч кілометрів або не більше п'яти років експлуатації. Тоді гальмівна система буде працювати безвідмовно.

СВІЧКИ: У КОЖНОЇ СВІЙ РЕСУРС СЛУЖБИ

Раніше рекомендований інтервал заміни свічок запалювання становив від 10 до 30 тисяч кілометрів. Сьогодні існує кілька різновидів свічок, і їх ресурс значно відрізняється. Для "звичайних" нікелевих він становить як і раніше близько 30 тисяч (в найбільш якісних – 45 тисяч), для "платинових" – близько 70 тисяч, а для "іридієвих" він варіюється від 60 до 120 тисяч кілометрів і залежить від конструкції бічних електродів і товщини центрального.

Термін служби свічок в двигунах, в яких в якості палива використовується газ, нижче. Це пояснюється більш високою температурою згоряння. Відповідно, міняти їх доведеться частіше і краще заздалегідь подбати про запасний комплект.

Власникам дизельних двигунів рекомендується перед кожною зимою пройти діагностику свічок розжарювання, замінивши їх при необхідності. Це забезпечить надійний запуск двигуна в холодну пору року.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64429.82

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3085.25

Litecoin (LTC)

81.05

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти