Ціни на бензин скоро почнуть зростати – експерти

26 березня 2020, 06:33

Олександр Панченко , Катерина Степаненко

Та водночас палива вистачить на всіх бажаючих, незважаючи на ймовірне закриття одиночних АЗС

На думку всіх експертів, зниження зростання продажів прийдешнього тижня може не тільки зупинити подальше здешевлення палива, але й повернути його назад.

"Незалежно від того, скільки палива продала АЗС за день, її накладні витрати (зарплата співробітників, оплата оренди землі, витрати на електроенергію, воду тощо) однакові, – пояснює Геннадій Рябцев. – Це так звані постійні витрати, частка яких в кожному літрі тим менша, чим більше реалізовано палива. І навпаки. Тому, щоб не працювати в збиток, роздріб почне підвищувати маржу, незважаючи на зниження ціни нафти і нафтопродуктів, щоб вийти хоча б в нуль".

Реклама

Директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн очікує, що через зниження споживання незабаром почнуть закриватися АЗС з малими протоками (обсягами продажів).

"Таких, думаю, 25% мінімум, – оцінив Сергій Куюн. – Ще 10-15% АЗС – у групі ризику. Наприклад, який сенс в роботі прикордонних станцій, якщо мережа закрилася, а місцеве населення, яке жило загалом за рахунок човникових поїздок, впало в режим використання не надто хороших запасів".

Експерти впевнені, що, незважаючи на карантин, паливом всі АЗС будуть забезпечені. Його й раніше вистачало, а тепер, через офіційно визнаний нашим урядом форс-мажор, імпортери відмовлятимуться від постачань за довгими договорами. До діючих роздрібних цін розраховане зниження має скласти 10-15%. Але, як зазначалося вище, продажі по всіх мережах вже провалилися на 20%. Ситуація погіршується щодня і до квітня це буде явно понад 30%. Паралельно ростуть витрати на експлуатацію АЗС: індивідуальне доправляння співробітників на робоче місце, забезпечення засобами захисту, нескінченна дезінфекція приміщень, інші "карантинні" заходи. І до всього – зниження виручки в кафе і магазинах...

"Іншими словами, постійні витрати залишаються, до них додаються чималі "карантинні", і водночас доходи падають. Як зберегти бізнес? Відповідь універсальна для будь-якого бізнесу – тільки за рахунок збільшення націнки. Якщо березневий потенціал зниження з'їла девальвація, то сьогодні економіку АЗС вже щосили з'їдає крах продажів. Особисто я бачу, що цінова стабільність буде дуже непоганим варіантом в даній ситуації, вже точно кращим, ніж зростання, як на інші товари. Якщо вдасться зупинити просажування гривні, думаю, невелике зниження стане більш ймовірним. У доларовому еквіваленті падіння буде в будь-якому випадку", – підсумував Сергій Куюн.

З газом взагалі особлива ситуація – на ньому АЗС заробляють мінімум: за оцінкою Артема Куюна, з двох гривень маржі на літрі – 70-80 коп. це накладні витрати, а 1 гривня – знижка, яку дають практично всі мережі.

"Тому не виключаю, що ціни в роздробі на газ можуть зрости вже наступного тижня, – зазначив Артем Куюн. – Але нерівномірно, все залежатиме від регіону і виду заправок. Якщо це монопаливні заправки – їх, найімовірніше, чекає закриття в разі достатньої конкуренції, або зростання цін, якщо така заправка, умовно кажучи, одна на три села десь в глибинці".

Детальніше про те, що відбувається на паливному ринку в Україні прямо зараз читайте в матеріалі: На АЗС різко впали продажі: що буде з цінами

Реклама

Водночас українці винаходять все нові й нові способи, як взагалі об'їжджати АЗС стороною. Подробиці – в сюжеті:

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти