Без трудового договору не пускають: "євробляхи" почали перевіряти жорсткіше

19 травня 2018, 07:50

Віталій Андронік Віталій Андронік

У власників європейських автомобільних номерів з'явилися проблеми на кордоні

Митникине пускаютьвкраїнуукраїнцівнаавтозлитовськиминомерами.Зводіївзапитуютьтрудовий договір,завіренийбіржеюпраціЛитви.Така вимоганабула чинності17 травня.Яквідомо,справавтому,щочасто українці ввозять авто на єврономерах, реєструючи машину на іноземну компанію. Фірмаоформляєпокупцевідовіреністьнаводіння,вказуючиукраїнцясвоїмспівробітником.

Реклама

Б/вмашиниввозятьвобхідзакону-такдешевше.Ford Fiesta2006 року вЛитвіможнакупитиза 1500євро.Законнорозмитнититакийавтомобільне можна-вінстарше2010 року.ВУкраїнітакийжеFord Fiestaкоштує4800євро.Томуукраїнціготовідоплатитифіктивній фірмі1000 євро,ане купуватиавтоновішеідорожче.

Заразвкраїнібільше 425тис.автоз іноземноюреєстрацією.Більшеполовинизнихзнаходятьсявкраїнінезаконно-іцетількипоофіційнимиданими.Активістиназиваютьцифрувразибільше-півторамільйонаавтона єврономерах.

Оформлений як робітник – покажи трудовий договір

"Насне пускаличерез договір.Вимагалитрудовий договірпро те,щояпрацююнафірму.Япоказавдовіреність,документи,щовсі дозволиє,їздапоЄвросоюзу,всезпечатками",розповідає на камеру активісту "АвтоЄвроСили" чоловік за кермом автомобіля на литовських номерах.

Теперукраїнці,яківодятьмашини,зареєстрованівЛитві,повинніматитрудовий договір.ТакепоясненняприкордонникиотрималивідМіністерствазакордонних справ.

32886020_1102375076570092_920311947075780608_oФото: facebook.com/autokiev.info

Реклама

Якщоукраїнецьмаєдовіреністьвідлитовськоїкомпаніїікористуєтьсяїїавтомобілем-значить,вінпрацевлаштованийвційфірмі,йдетьсявлисті, якийпоказувалиприкордонникиводіям.ТомутакийукраїнецьповиненматидозвілнароботувЛитвіітрудовий договірзкомпанією.Якщодокументівнемає,томашинуможнане пропускати.

"Зазначена вимога набирає силу з 9 години 17.05.2018", – йдеться в листі.

Офіційної інформаціїпро нововведеннянемає.Покипро цесвідчатьфотолистиівідеозпропускнихпунктіввідактивістів.Упрес-службіМЗСпопросиличаснавідповідь.
ПісляпочаткузатримокнакордонідоКППпочалипід'їжджатиактивістизюристами.Деякимавтомобілямналитовськійреєстраціївдалосяпроїхати.Засловамиактивістів"АвтоЄвроСили",листне маєюридичноїсили,аіншихдокументівводіямне пред'явили.

Як вирішити проблему з євробляхами

Вимагатитрудовий договір-не допоможе,вважаєОлегНазаренко,гендиректорВсеукраїнськоїасоціаціїавтомобільнихімпортерівідилерів.

Якщозакритиввезенняавтомобілівпсевдоспівробітникамфірм,станебільшепсевдотранзитників-іноземців,якіможутьприїжджатинаавтомобілівУкраїнінарік.ЗасловамиНазаренка,існує12схемввезеннямашинвобхідрозмитнення.Закриютьцісхеми-з'являтьсяінші.

"На самом деле для прекращения ввоза авто без уплаты налогов надо просто существенно снизить налоги на импортные авто. Тогда украинцы перестанут платить по 900-1400 евро "бляхобизнесменам" за организацию ввоза блях, а лучше заплатят эти же деньги в бюджет. Но тогда организаторы схем и их крышеватели потеряют доходы, поэтому они сейчас делают все, чтобы налоги на автоимпорт не были снижены", – считает Назаренко.

Алевпарламентіпоки не йдетьсяпро зниженняставокподатківнарозмитненняавто нейде.Замість цьогоРада хоче зробити як в Молдові. Дляцьогопропонуютьдозволитиукраїнцям,яківжеввезлиавтомобіліна єврономерах,розмитнитимашиниза пільговимакцизом.Разомзтимдепутатипропонуютьпосилитиправилаввезенняавтодляукраїнців.Алепокиобговоренняцьогозаконопроектупризупинилося.

Фото: zaknews.in.uaФото: zaknews.in.ua

АдвокатпомитномуправуОльгаНіколаєнковідзначає,щовУкраїнізаконодавстводозволяєборотисязнелегальнимиавтоштрафамита конфіскацією.Однаквкраїніслабовзаємодіютьмитнаслужбаіполіція.

"Полиция не может отследить, в каком режиме и на каких основаниях находится тот или иной автомобиль с иностранной регистрацией. Есть морально-этическая проблема: мы понимаем, что граждане могут и должны пользоваться дешевыми авто, а с другой стороны – есть международные обязательства и правовые нормы.  Поскольку государство заняло бездеятельную позицию, проблема наращивается, как снежный ком.  Уже сейчас собственники нерастаможенных авто требуют особых условий. По закону нужно составлять протоколы и изымать такие автомобили. Законодательно все урегулировано, но ничего не выполняется",– говорит исполнительный директор объединения "Таможенные адвокаты".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти