Бензинова лихоманка: як зростання виробництва українського палива вплине на ціни на заправках

23 квітня 2018, 07:16

Олександр Панченко Олександр Панченко

Україна вже готова забезпечити себе своїм бензином на 50%, але залишається проблема з дизелем

Україна знижує свою залежність від імпортного бензину. Модернізація двох наших НПЗ в Кременчуці і Шебелинці дозволила вперше за три роки збільшити виробництво вітчизняного палива, причому за євростандартом екологічності Євро-5. Експерти ринку говорять, що ця тенденція продовжиться і вбереже ціни на бензин від різких стрибків в майбутньому.

Чому більше

Реклама

За даними дослідження "Консалтингової групи А-95", в I кварталі 2018 року виробництво бензину і дизпалива (ДТ) в Україні зросла на 12%. Як розповів нам директор "А-95" Сергій Куюн, вперше з 2015 року українські виробники палива вийшли в лідери на ринку бензину: 45,3% ринку, або 195 тис. т (в І кв. 2017 року було 42%) . Найбільший наш імпортер бензину, Білорусь, має 40,8% ринку (у 2017 році було 47%). Обсяги виробництва дизельного палива зросли на 23,6%, до 178,1 тис. т, його частка на ринку збільшилася з 13,2% в I кв. 2017 р. до 14,2% в I кв. 2018 р.

За словами Куюна, це результати проведеної в 2015 р. часткової модернізації українських НПЗ, що дозволило збільшити продуктивність і підвищити якість до євростандартів. Однак навіть ці успіхи поки не знизять ціну палива, впевнений Куюн, оскільки собівартість нашого пального висока, а 25% переробки нафти припадає на дешевий мазут.

"Необхідна подальша модернізація НПЗ. Кон'юнктура внутрішнього і зовнішнього ринків залишається для наших НПЗ сприятливою, очікуємо в 2018 р збільшення їх частки на ринку бензинів до 50%, на ринку дизпалива – до 20%", – прогнозує Куюн.

Потрібен дизель

Але з дизпаливом залишаються проблеми.

"Якщо ринок наших бензинів зараз прагне до 50%, то 85% дизеля – імпорт", – уточнив директор спецпроектів НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев.

Куюн говорить, що якщо споживання бензину буде знижуватися через перехід автомобілістів на скраплений газ, то ДТ буде потрібно все більше: для залізничних і автомобільних перевезень, агросектора, також в Україні все більш популярні легковика і мікроавтобуси на дизпаливі.

Реклама

А наростити його виробництво в рази буде складно через відсталі технології. У зв'язку з цим експерти вважають контрпродуктивною ідею введення квотування ввезення палива і введення загороджувального мита в розмірі 30% вартості, якщо імпорт перевищить половину ринку.

"Квотування призведе до підвищення цін. З економічної точки зору це, безумовно, вигідно нашим виробникам, але воно вдарить по споживачах і викличе, по-перше, дефіцит на ринку, потім зростання цін спершу на дизель, потім на все інше, так як ціна палива входить в собівартість будь-якого товару", – упевнений Рябцев.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти