Авто на єврономерах: що чекає "пересічників" після протестів

17 вересня 2017, 07:42

Віталій Андронік Віталій Андронік

Закон по "пересічниках" планують прийняти до листопада. Обіцяють, що він буде компромісним

В Україні за різними оцінками від 64 тисяч до трьох мільйонів нерозмитнених автомобілів. Так багато їх через те, що українці везуть б/в машини з-за кордону. Там вони в два-три рази дешевше. Але за розмитнення доводиться викласти 30-40% від вартості авто. До того ж, автомобілі старше 2010 року в країну ввозити заборонено через екостандарт Євро-5. Заповзятливі українці ухиляються від податків, користуючись транзитним режимом. Це дозволяє знаходиться в Україні автомобілям з іноземною реєстрацією 5-10 днів. Потім потрібно перетинати кордон і в'їжджати знову. Таких власників нерозмитнених машин називають "пересічниками". Періодично вони влаштовують протести під Верховною Радою і вимагають продовжити час перебування в країні і скасувати Євро-5. На останній акції протестувальники виступали за зменшення податків на розмитнення і за відміну екологічного стандарту. Комітетз податкових питаньВерховноїРадизапропонувавактивістамкомпромісниймеморандум.Пропозиціядаєможливість"пересічникам"легалізуватисвоїмашини.Однактранзитникивідньоговідмовилися.Алевпарламентівжезаявили:черезмісяць-дваприймутьзаконопроект,якийвдаритьпо власникахнерозмитненихавтомобілів.ЩовУкраїнібудутьробитиз"пересічниками"дізнававсясайт"Сегодня".

Що загрожує "пересічникам" за порушення закону

Реклама

Проблемаз"пересічниками"наростає,якснігова куля,кажеадвокатпомитномуправуОльгаНіколаєнко.ВУкраїнізаконодавстводозволяєборотисязнелегальнимиавтоштрафамита конфіскацією.Однаквкраїніслабовзаємодіютьмитнаслужбаіполіція.

"Поліціяне можевідстежити,вякому режиміінаяких підставахперебуваєтой чи іншийавтомобільз іноземноюреєстрацією.Оскількидержава посілабездіяльнупозицію,проблемазнерозмитненимиавтомобіляминаростає,якснігова куля.Вжезаразвласникинерозмитненихавтовимагаютьособливихумов.Згідно із закономпотрібноскладатипротоколиівилучатитакіавтомобілі",-відзначаєвиконавчийдиректороб'єднання "Митніадвокати".

Безреєстраціїїздитинамашинізіноземниминомерамиукраїнціможутьп'ятьднівводнійобластіідесятьднів-припересуваннівдекількохобластях.Іноземцюкористуватисянерозмитненоюмашиною можна йбільшеодногороку.Однакполіціяне маєправазупинятиавтомобільнаєврономерахіперевірятинапорушеннямитнихправил,кажедиректорз правовихпитанькомпанії"ОктаваКапітал"ТетянаАндріанова.

Полиция не имеет права проверять "пересичников". Фото: zaknews.in.ua

Поліція не має права перевіряти "пересічників". Фото: zaknews.in.ua
Реклама

"Встановлення фактупорушеннямитнихправилспівробітникамиполіціїсьогоднінеможливовсилувідсутностіїхдоступудо данихмитноїбазита,отже,унихнемаєзаконнихпідставдлязатриманняіноземногоавтомобіля",-коментуєправознавець.

Оштрафувати"пересічника"можутьмитники.Якщоавтомобільзнаходитьсянаодну добубільше,ніж визначеноМитнимКодексом,водієвізагрожуєштрафв85гривень.Якщожавтозатрималосявкраїнівід1до10діб-доведетьсязаплатитиштрафурозмірі3400 гривень,більше 10діб- 8500гривень.Якщоавтомобільналежитьіноземцю,азакермомукраїнець-машинуможутьконфіскувати.Амашинуукраїнцяможутьзаарештувативтомувипадкв,якщовінвідмовитьсяплатитиштраф.

Щозагрожуєукраїнцям,якіпорушилимитнийкодекс:
  • автомобільзатримавсявУкраїнінадобу-штраф85гривень;
  • від1до10діб-штраф3400 гривень
  • більше 10 діб – штраф 8500 гривень
  • відмовивсяплатитиштраф-автомобільзаарештують

ЯкщожіноземецьзавізвУкраїнуавтомобіль,аповернувсянабатьківщинубезнього,українськімитникиможутьзвернутисявкраїнурезидентазвимогоюоштрафуватипорушника.Крімтого,машинубезреєстраціїможутьоголоситиврозшук.Жорсткістьміри покараннязапорушеннятранзитникамимитнихправилвпарламентіпокирозглядатине планують.

В тренді
У яких банках дорожче здати долар: курс валют в ПриватБанку, Monobank та інших
Фото: PASCAL POCHARD-CASABIANCA/AFP via Getty Images

Читайте також: В Україні готуються утилізувати старі авто: чого чекати "пересічникам"

Які зміни готують в парламенті

Всі автомобілі на іноземних номерах, виробництва 2000-2010 року – легалізувати. Таку ідею запропонувала протестуючим Ніна Южаніна, глава податкового комітету парламенту. Справа в тому, що в Україні заборонено розмитнювати авто старше 2010 року. "Пересічникам" хочуть полегшити розмитнення машин, які ввезені в Україну до 6 вересня 2017. Легалізувати автомобілі пропонують за пільговими акцизам, які прийняла Рада в 2016-му. При цьому податковий комітет наполягає, щоб при розмитненні машин з бензиновим двигуном 3000-3500 куб. см і з дизельним двигуном 2500-3000 куб. см застосовувався окремий акциз. Діяти поблажки будуть два-три місяці. Також податковий комітет запропонував в меморандумі заборонити їздити українцям на машинах-іноземцях в режимі транзиту. Для цього закриють кордон для транзитників.

НінаЮжаніназазначає,вмеморандумієважливадля"пересічників"норма.Післязакриттякордонутранзитниківне чіпатимутьправоохоронці.

"Мивводимоліберальнунормупронепритягненнядоадміністративноївідповідальностізапорушеннямитнихправил.Цете,щоцікавитьцихлюдей",-говоритьЮжаніна.
Реклама

 medium_big_650x410_2_650x410_1_650x410

"Пересічники" змушені кожні п'ять днів залишати Україну. Фото: rbc.ua

Найближчим часомробочагрупарозробитьумовизакриттякордонудлятранзитників,говоритьпредставникпрезидентавРадіІринаЛуценко.Цезупинитьзбільшеннякількості"пересічників",впевненавона.Такийзаконплануютьприйнятидолистопада.Однаквінбудекомпроміснимдлятих,хтовжеїздитьнаавтомобіляхнаіноземнихномерах,обіцяєчиновниця.

"У тексті немає ні слова про зниження податків на імпорт авто для всіх українців, а йдеться лише про пільгове розмитнення виключно для "бляхарів", які вже ввезли свої авто. А як же обіцянки про доступні авто для всіх українців і європейське розмитнення для всіх", – обурився директор Всеукраїнської асоціації автодилерів та імпортерів Олег Назаренко.

Умови меморандуму не влаштували активістів. Такими пропозиціями проблема не вирішується, вважає координатор громадської організації "Західноукраїнська асоціація власників транзитних автомобілів" Станіслав Бучанський. Потрібно усувати причину нерозмитнення автомобілів, а не боротися з їх кількістю, зазначає громадський працівник.

"Не зовсім справедливо ділити на тих, хто вже завіз і тих, хто ще не встиг завезти. Виходить одних легалізували, інших – ні. Якщо всіх легалізувати, то не робити ніяких обмежень до віку авто. Вимоги акції були чіткі – доступне розмитнення. Не тільки автомобілів на іноземній реєстрації, а всіх і назавжди", – коментує Бучанський.

В асоціації власників транзитних автомобілів пропонують замінити Євро-5 для підтриманих машин на техогляд. Для імпорту б/в авто потрібно ввести обов'язковий висновок про технічну справність автомобіля. Пільгові ставки на розмитнення 2016 роки цілком були б прийнятні, вважає Станіслав Бучанський: "В сумі розмитнення приблизно виходить 30-40% вартості авто. Але потрібно прибрати всі обмеження за віком автомобіля і час дії закону".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти