600 авто під арештом: чим живе найбільший в Україні автопарк заарештованих машин

10 листопада 2018, 07:05

Ігор Рець Ігор Рець

На складі СЕТАМ чого тільки немає – від вкритих мохом автомобілів часів СРСР до люксових моделей

Сайт "Сьогодні" побував на найбільшому складі арештованого майна в Україні. Рівно рік тому ми показували читачам заарештовані авто втікача екс-міністра доходів і зборів Олександра Клименка. Протягом року, чекаючи продажу на онлайн-аукціоні, автомобілі стояли на майданчику сервісу електронних торгів арештованим майном в Києві, серед 600 інших автомобілів, які очікують продажу. 

Реклама

Ми вирішили з'їздити на базу через рік, щоб подивитися на найбільший в країні автопарк заарештованих машин і знайти там дійсно унікальні екземпляри.

Довгий шлях за Видубичі

Склад арештованого майна розміщується за об'їзною трасою за декілька кілометрів від станції метро "Видубичі". Знайти місце досить складно. По сусідству розташувалися величезні склади митниці, а точні адреси та тонкощі між "65" і "65а" знають хіба що місцеві охоронці.

Сама база являє собою величезну обгороджену автостоянку з закритим складом на території. Усередині складу – пральні машини, мікрохвильові печі, нескінченні картонні коробки зі штучними квітами та одягом. Але є тут і особливий автомобіль, який не можна тримати під відкритим небом.

Реклама

Ми неодмінно детальніше розкажемо про цього короля парковки. Але почнемо зі стоянки.

Аукціон – справа тонка

На автостоянку нас веде завідувач територією на ім'я Сергій. Він працює на складі 2 роки, і саме він стане нашим екскурсоводом. Сергій настійно просить не фотографувати його, не знімати на відео, і не сприймати його слова, як офіційну позицію підприємства, протокольно посилаючись на те, що нам дадуть офіційні коментарі.

Ми проходимо рівними рядами машин, які застигли в часі. Деякі авто привезли сюди днями, інші стоять по року, деякі машини з'явилися ще до 2014-го, і досі не продані.

Реклама

Аукціон – справа тонка. Не завжди покупець погоджується на стартову ціну, відповідно, за відсутності ставок машина чекає свого часу. В СЕТАМ нам пояснили, чому на базі є "корінні мешканці".

"Деякі автомобілі дійсно стоять на майданчику вже досить давно. Це автомобілі конфісковані за рішенням суду на користь держави за порушення їх власниками митних правил. З реалізацією даних авто є певна проблема – зазвичай на такі автомобілі митними органами відповідно до Податкового кодексу України нараховується сума митних платежів, що перевищує ринкову вартість такого автомобіля. Таким чином, на торгах такі авто дорожче аналогічних на ринку. Згідно із законодавством, рішення по такому майну приймає комісія у складі представників відповідного органу ДВС, митниці та органу місцевого самоврядування – запропонувати на безоплатне отримання органам/особам, які мають на це право. У разі відсутності інтересу на безоплатне отримання такого майна, комісія повинна ухвалити рішення про його утилізацію. До вирішення комісією ми таке майно зберігаємо безкоштовно для митниці і виконавчої служби", – розповідає голова ДП СЕТАМ Віктор Вишньов.

У деяких випадках СЕТАМ може передати автомобілі за процедурою "безоплатної передачі", наприклад, військовим або багатодітним сім'ям. Але така опція поширюється далеко не на всі машини.

"Безоплатна передача поширюється на конфісковане в дохід держави майно, яке не було реалізоване після трьох етапів торгів. Арештоване майно від Агентства з розшуку та менеджменту активів не підлягає безоплатній передачі", – пояснює голова СЕТАМ.

Машини, які завмерли в очікуванні

Транспорт тут застиг у часі. Через скло можна розгледіти мимоволі залишені перед опечатуванням речі, дитячі іграшки, одяг.

Реклама

Процедура арешту не дає можливості власникові вибрати, що піде під арешт, а що ні. Відповідно, транспорт опечатується в стані "як є". І в такому стані продається з молотка.

Тому тут як пощастить: одному покупцю після придбання заарештованої машини доведеться чистити килимки від картопляних чіпсів чотирирічної давності, а іншому дістанеться справжній скарб. Як, наприклад, ця пачка сигарет і лопата в салоні "Богдана". Купив маршрутку, і проблеми з городом вирішив. Два в одному.

Деякі "очікують" надто довго. Як, наприклад, ця старенька "Волга". Фарба на кузові покрилася чорними плямами, на швах – густа щетина з соковитого моху.

Наш "екскурсовод" Сергій посміхається, у відповідь на питання "чи продадуть авто". Напевно, якщо ми самі не купимо, то ні. Але у "Волги" ще півбіди. Їй хоча б пощастило з українськими номерами. На складі багато машин, які українці звикли ласкаво називати "євробляхами". Вони погано продаються, адже в оцінку автомобіля вкладають і його розмитнення. Потенційні покупці не звертають увагу на такі автомобілі, адже їх ціна (через митний збір) набагато вища, ніж середня ринкова ціна такої ж моделі з українськими номерами.

У пошуках скарбів

На складі завжди знаходиться близько 600 машин. Нові приїжджають, старі відправляються через аукціони до нових власників; постійна ротація і оновлення дозволяють відшукати тут дивовижні екземпляри, як, наприклад, цей Ferrari GT456 1998 року випуску.

Цей автомобіль оснащений 12-циліндровим двигуном об'ємом 5,5 літра, і розганяє швидкість під 300 кілометрів на годину. На жаль, але така швидка машина вже давно прикута до парковки. Всьому виною – проблеми з аліментами у її, тепер уже колишнього, власника.

А машин, які пов'язували з Олександром Клименком (і які ми фотографували рік тому), вже не знайти, більша частина елітних машин успішно пішла з молотка, а BMW Alpina – ні. Але там, де вона стояла, тепер голий асфальт. Як нам розповіли в СЕТАМ, згідно із запитом від Агентства з розшуку та менеджменту активів, вона була їм повернена. Далі Агентство передало її за процедурою компанії управителю.

Ми залишаємо стоянку і йдемо на склад. Масивна зв'язка ключів у руках комірника дзвенить при повороті замкового механізму. Урочистий момент: ми опиняємося в скарбниці, куди стікається арештоване майно. Високі стелажі під стелю, проходи заставлені старими системними блоками, мікрохвильовками, пральними машинами і холодильниками.

Головним на складі – король усього цього майна, Morgan Aero 8. Цей сріблястий суперкар скромно виглядає з-за високих коробок, які нібито неспроста нагромаджені навколо. 

Звичайно, тримати такий автомобіль на вулиці було б безвідповідально як по відношенню до роботи фахівців (як заявляється, в Morgan Aero 8 застосовується ручна збірка), так і по відношенню до самого автомобіля – він зібраний з натурального ясеня, покритого листовим алюмінієм. За рахунок цього родстер з 8-циліндровим двигуном важить трохи більше тонни.

"Це дорогий автомобіль який вимагає специфічних умов зберігання. Тому ми вирішили для більшого збереження поставити його до нас на склад з арештованим майном. З огляду на габарити, він там не багато місця займає", – розповідає Віктор Вишньов.

Morgan Aero 8, на жаль, продається без ключів. Вони залишилися у попереднього власника. Тому ми просто посиділи в салоні, не особливо розраховуючи на тест-драйв навіть по території складу.

Як виявилося, двомісна кабіна неймовірно простора всередині навіть для особливо плечистих гонщиків, на спідометрі максимальна позначка – 300 кілометрів на годину.

У багажнику можна вмістити цілий мішок картоплі, але ці перспективи не особливо приваблюють покупця, так що виходячи з того, що бачимо, Morgan має всі шанси стати корінним жителем цього складу

"Продається майно чи ні, залежить від того, чи є попит на таке майно. Морган – ексклюзивний і дорогий автомобіль, не масспродукт. На такий товар складно знайти покупця. Тричі торги не відбулися, і стягувач має право або забрати вказаний автомобіль у рахунок боргу, або ініціювати його повторний арешт і повторні торги. Безоплатна передача цього автомобіля неможлива", – пояснює Віктор Вишньов.

Назад знову йдемо через стоянку. Тепер, коли знову чути шум кільцевої дороги, ці застиглі на місці засобу пересування виглядають особливо сумно. У тому, що відбувається немає їхньої провини. Просто у їх власників одного разу щось пішло не так. Як правило, причина арешту – борги.

"Часто заарештовують за борги за банківськими кредитами, аліментами і господарськими суперечками між фізичними і юридичними особами. Транспортні засоби – це наша найпопулярніша категорія на сайті", – говорить Віктор Вишньов.

Згідно з інформацією, яку нам передав СЕТАМ, за час роботи сервісу було продано 12 459 транспортних засобів на суму 1 027 145 852 грн. Ця сума включає в себе і добровільну реалізацію, тому що сервіс дозволяє використовувати аукціон для приватних продажів, не пов'язаних з арештом.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти