Три траси в Україні можуть стати платними: "Укравтодор" назвав напрямки

25 лютого 2019, 07:51

Ілля Требор

З 10 варіантів платними можуть бути три. Експерти: народ заманять різними тарифами

В "Укравтодорі" назвали напрямки, які можуть стати першими платними дорогами в країні. "Сегодня" з'ясувала, про які маршрути йдеться і скільки може коштувати проїзд.

Дороги

Реклама

Голова "Укрдорінвест" Олена Криворучко днями розповіла, що "Укравтодор", разом зі Світовим банком, проаналізував 10 доріг, які можна вдосконалити або перебудувати. З них виділили три напрямки, у яких є потенціал стати першими концесійними або, простіше кажучи, платними дорогами України. Серед них, наприклад, напрямок Київ – Біла Церква. За словами Криворучко, щоб побудувати за цим маршрутом нову дорогу, потрібні $ 535 млн і три роки. При цьому, ввівши плату за проїзд, інвестор зможе повертати трохи більше 5% (майже $ 27 млн) на рік. Другий варіант, за словами чиновниці: 60 км на ділянці Львів – Краковець. На будівництво нової дороги тут знадобляться $ 290 млн і два роки, а заробляти інвестори зможуть по $ 4 млн на рік. Нарешті, в напрямку Львів – Тернопіль можна розширити дорогу з двох смуг до чотирьох. На це знадобляться $ 293 млн і, за оцінками експертів, близько трьох років. Заробляти підрядники на цій дорозі зможуть по $ 35 млн на рік. Однак, за словами Криворучко, складнощі полягають не тільки в тому, щоб знайти інвесторів для цих проектів, а й в тому, щоб подолати небажання простих українців користуватися платними дорогами. Особливо з урахуванням того, що при появі платних магістралей завжди повинні бути безкоштовні альтернативи.

Читайте також: Чи буде так в Україні: як функціонують платні дороги в Угорщині

За 4 літри бензину

Але, за словами транспортного експерта Олександра Кави, проблема полягає не в тому, щоб залучити українців до використання платних доріг.

"У нас проблема зараз в іншому – нам потрібно зацікавити інвесторів приходити і вкладати гроші в такі проекти. А потім вже інвестор сам знайде можливість переконати громадян користуватися цією", – пояснює він.

Експерт не виключає, що підрядники, щоб привернути автомобілістів, пропонуватимуть різні тарифні плани – наприклад, суттєві знижки для тих, хто користується дорогою часто. При цьому, на думку Кави, проїзд дорогою Київ – Біла Церква (відстань становитиме приблизно 60 км) може коштувати приблизно як 2-3, а максимум 4 літри бензину. Тобто проїзд по цій дорозі коливатиметься від 60 до 120 грн. Щоправда, розповів експерт і про проблеми, які існують сьогодні.

"Наприклад, дорога від Львова до польського кордону (Львів – Краковець. – Авт.). Там зараз камінь спотикання – контрольно-пропускний пункт. Потрібно вирішувати питання з митницею, а також Польщею з приводу створення максимально швидкої процедури контролю. Адже якщо людина заплатить за дорогу, проїде нею, заощадить півгодини свого часу, а потім 6 годині  стоятиме на кордоні – це нікого не стимулюватиме цією дорогою користуватися", – резюмує фахівець.

Реклама

Нещодавно журналісти "Сегодня" розбиралися, що буде з дорогами 2019 року: хайвей до Гданська і ремонт ям. Влада обіцяє 185 км капітально відремонтованих трас і тисячі кілометрів "латаних"

Нагадаємо, раніше стало відомо, що в Україні готуються почати будівництво автодоріг з використанням золошлаків. При будівництві або ремонті доріг такі відходи можуть замінити пісок і щебінь.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти