Три траси в Україні можуть стати платними: "Укравтодор" назвав напрямки

З 10 варіантів платними можуть бути три. Експерти: народ заманять різними тарифами

В "Укравтодорі" назвали напрямки, які можуть стати першими платними дорогами в країні. "Сегодня" з'ясувала, про які маршрути йдеться і скільки може коштувати проїзд.

Дороги

Голова "Укрдорінвест" Олена Криворучко днями розповіла, що "Укравтодор", разом зі Світовим банком, проаналізував 10 доріг, які можна вдосконалити або перебудувати. З них виділили три напрямки, у яких є потенціал стати першими концесійними або, простіше кажучи, платними дорогами України. Серед них, наприклад, напрямок Київ – Біла Церква. За словами Криворучко, щоб побудувати за цим маршрутом нову дорогу, потрібні $ 535 млн і три роки. При цьому, ввівши плату за проїзд, інвестор зможе повертати трохи більше 5% (майже $ 27 млн) на рік. Другий варіант, за словами чиновниці: 60 км на ділянці Львів – Краковець. На будівництво нової дороги тут знадобляться $ 290 млн і два роки, а заробляти інвестори зможуть по $ 4 млн на рік. Нарешті, в напрямку Львів – Тернопіль можна розширити дорогу з двох смуг до чотирьох. На це знадобляться $ 293 млн і, за оцінками експертів, близько трьох років. Заробляти підрядники на цій дорозі зможуть по $ 35 млн на рік. Однак, за словами Криворучко, складнощі полягають не тільки в тому, щоб знайти інвесторів для цих проектів, а й в тому, щоб подолати небажання простих українців користуватися платними дорогами. Особливо з урахуванням того, що при появі платних магістралей завжди повинні бути безкоштовні альтернативи.

Реклама

Читайте також:

За 4 літри бензину

Але, за словами транспортного експерта Олександра Кави, проблема полягає не в тому, щоб залучити українців до використання платних доріг.

"У нас проблема зараз в іншому – нам потрібно зацікавити інвесторів приходити і вкладати гроші в такі проекти. А потім вже інвестор сам знайде можливість переконати громадян користуватися цією", – пояснює він.

Експерт не виключає, що підрядники, щоб привернути автомобілістів, пропонуватимуть різні тарифні плани – наприклад, суттєві знижки для тих, хто користується дорогою часто. При цьому, на думку Кави, проїзд дорогою Київ – Біла Церква (відстань становитиме приблизно 60 км) може коштувати приблизно як 2-3, а максимум 4 літри бензину. Тобто проїзд по цій дорозі коливатиметься від 60 до 120 грн. Щоправда, розповів експерт і про проблеми, які існують сьогодні.

Реклама

"Наприклад, дорога від Львова до польського кордону (Львів – Краковець. – Авт.). Там зараз камінь спотикання – контрольно-пропускний пункт. Потрібно вирішувати питання з митницею, а також Польщею з приводу створення максимально швидкої процедури контролю. Адже якщо людина заплатить за дорогу, проїде нею, заощадить півгодини свого часу, а потім 6 годині  стоятиме на кордоні – це нікого не стимулюватиме цією дорогою користуватися", – резюмує фахівець.

Нещодавно журналісти "Сегодня" розбиралися, що буде з дорогами 2019 року: хайвей до Гданська і ремонт ям. Влада обіцяє 185 км капітально відремонтованих трас і тисячі кілометрів "латаних"

Нагадаємо, раніше стало відомо, що в Україні готуються почати будівництво автодоріг з використанням золошлаків. При будівництві або ремонті доріг такі відходи можуть замінити пісок і щебінь.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Реклама на segodnya.ua Реклама
Час заробляти
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,19
56,30
52,59
27,57
57,49
54,99
52,54
27,11
58,05
57,62
50,77
28,93
59,00
57,00
51,90
27,22
59,29
58,09
55,09
28,48
61,99
59,99
55,99
28,97
61,99
59,99
55,99
28,98
62,49
59,34
55,41
28,48
62,99
60,99
56,99
28,98
-
53,19
49,87
26,71
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти