Золоті ями: при ремонті доріг в Україні на 1 км крадуть близько мільйона гривень

9 вересня 2018, 07:38
На середній ремонт траси потрібно витратити до 18 млн гривень

/ Фото: Вiталiй Лазебник

В Україні в цьому році повинні відремонтувати близько 4000 км доріг( з 170 тисяч ) , на що виділено рекордні 47 млрд грн , заявив днями міністр інфраструктури Володимир Омелян . З яких , за його словами , до 10 % ( а це 4,7 млрд ! ) Може осісти в кишенях корупціонерів . При цьому мова йде в основному про поточний ремонт , тобто про закриванні дірок в асфальті . Причому варто такий ремонт недешево , а вже через рік – два діри треба асфальтувати знову . Чому так виходить , з'ясувала " Сегодня" .

Реклама

Влада

Міністр Омелян стверджує , що проводиться середній або капітальний ремонт , називаючи його найдешевшим в Україні – всього в середньому 10 млн грн на кожен кілометр , що в 10-12 разів дешевше , ніж за кордоном . У НДІ " Укрдіпродор " нам роз'яснили , ніж середній ремонт відрізняється від капітального .

"Середній або поточний ремонт рекомендовано проводити раз в 5 років . Поверх зруйнованого асфальту кладеться 5 см вирівнюючого шару і 5 см асфальтобетону . А при капремонті дорога реконструюється – раз в 10-12 років зрізається зруйнований асфальт , переробляється , додається щебінь , бітум , цемент , зверху кладеться асфальтобетон в 2-3 шари . Робота і вартість в другому випадку в рази більше".

За даними " Укравтодору " , капремонт дороги 1 – ї категорії ( див . інфографіку ) обходиться мінімум в 25 млн грн , поточний – в 9-18 млн грн , в залежності від зносу траси , складності рельєфу та інфраструктури ( наприклад , наявність мостів і шляхопроводів ) . Транспортний експерт Олександр Кава уточнив нам , що мова йде в основному про повний загальний середній ремонт .

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Крадуть

Основних причин того , що відремонтовані дороги служать недовго , дві – неякісні матеріали і крадіжки грошей .

Реклама

"Згідно із законом тендер на ремонт дороги виграє організація , яка запропонує найменшу ціну , – роз'яснив нам транспортний експерт Влад Шляховий . – Але в цьому випадку часто використовуються більш дешеві , а отже – менш якісні матеріали , порушується технологія робіт : асфальт і особливо щебінь кладуть більш тонким шаром , ніж належить , працюють в дощ , щоб укластися в терміни і не платити робітникам за простій".

Також , за його словами , можна " заощадити " , звузивши дорогу на 5-10 см , що допускає ДСТУ , завищити обсяги завезених матеріалів і відстань , з якого його везли . Омелян також раніше говорив , що при дорожньому будівництві розкрадається до 10 % виділених коштів . Якщо мова йде конкретно про капремонт , в середньому виходить близько 1 млн грн на кожному кілометрі . З розкраданнями борються , але контроль недостатній , хоча в травні 2018 року було проведено тендер , який виграло держпідприємство " Дорожній контроль якості " . Але на перевірки виділено трохи – менше 30 млн грн .