Жорсткі вимоги до банківської рекламі знову перенесли

18 травня 2020, 09:58
Нацбанк вирішив дати додатковий час фінустановам через карантин

/ Фото: Анастасія Лесик, Сьогодні

Національний банк України (НБУ) знову дав фінансовим установам додатковий час на адаптацію до нових вимог щодо розкриття інформації про послуги на сайтах і в рекламі. Спочатку очікувалося, що вони запрацюють з березня, пізніше термін був перенесений на червень, тепер – на вересень.

"Національний банк схвалиі нові вимоги до розкриття банками інформації про споживчі кредити і депозити в рекламі, які наберуть чинності з 1 вересня 2020 року. Тоді ж запрацюють і вимоги до розкриття інформації про фінансові послуги на сайтах банків. Національний банк дав додатковий час на адаптацію, врахувавши складність виконання деяких норм в умовах карантину", – заявили в пресслужбі НБУ.

Реклама

Нові правила спрямовані на те, щоб клієнт банку отримував, зокрема, з реклами інформацію про основні умови оформлення кредитів та депозитів. Так, для кредитів повинна в рекламі бути вказана:

  • реальна річна процентна ставка;
  • максимальна сума кредиту;
  • термін кредиту.

Для депозитів в рекламі бути вказана:

  • процентна ставка;
  • термін вкладу;
  • валюта вкладу;
  • мінімальна сума вкладу.

Крім того, реклама таких послуг "не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації".

Реклама

На сайтах банки зобов'язані будуть розкрити "повну, достовірну та актуальну" інформацію про послуги, їхню повну вартість, умови отримання і ризики. Для кредитів на сайті потрібно розкрити:

  • повну голову процентну ставку;
  • загальні витрати споживача (не тільки відсотки, а й комісії, а також платежі за додатковими і супутніми послугами);
  • періодичність виплати тіла кредиту, відсотків і комісій;
  • штрафи і пеня в разі прострочення платежів.

Для депозитів на сайті потрібно вказати:

  • процентну річну ставку;
  • термін вкладу;
  • умови дострокового зняття;
  • платежі за додаткові послуги і т.д.

"Всі зауваження та уточнення повинні вказуватися таким же за розміром і кольором шрифту, що і умови надання послуги. Також на сайтах повинні запрацювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом або доходів від розміщення коштів на депозит", – додали в НБУ.

Реклама

Профільний підрозділ Нацбанку – Управління захисту споживачів фінансових послуг – почне здійснювати щоденний моніторинг веб-сайтів і реклами банків і контролювати дотримання вимог до розкриття інформації. За порушення правил банки будуть оштрафовані на 300-600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (зараз – 5100 – 10 200 гривень) за кожен випадок.

Раніше сайт "Сьогодні" писав про те, що уряд скасував зобов'язання зачитувати номер ліцензій та інших даних в радіорекламі для банків, страхових і будівельних компаній, починаючи з 2020 року.

Також новини "Сьогодні" провели експеримент і вирушили отримувати дешевий кредит разом з підприємцем: