Спека в потягах: з кондиціонерами лише 3% плацкартних вагонів

10 серпня 2017, 07:19
Українці масово скаржаться в соцмережах на нестерпні умови під час поїздок

Температура повітря в вагонах досягає +36 градусів. Фото: архів

Спека, що повернулася до України, цього разу стала причиною скандалу на "Укрзалізниці". Проблема докотилася навіть до владних кабінетів. Днями віце-прем'єр з євроінтеграції Іванна Климпуш-Цинцадзе повідомила на своїй сторінці в соцмережі про критичну ситуацію, яка склалася в потязі №297 ХерсонКиїв.

"Неймовірна спека протягом всієї поїздки – вікна не відкриваються, кондиціонер не працює... Пасажири задихаються. Когось, хто їхав після недавньої операції на серці, відкачували всю дорогу. Провідник від спеки просто знепритомнів. На одній зі станцій довелося викликати "швидку". Пасажири начебто і не розгубилися – телефонували на гарячу лінію "Укрзалізниці", а там порадили дістати шибки з вікон. Так і зробили... " – написала віце-прем'єр.

Реклама

СКАРГИ НА ГРАДУСИ. Як ми прочитали в соцмережах і на сайті УЗ, цими спекотними днями переважна більшість скарг пасажирів стосуються саме температури в вагонах. Згідно з нормами, вона повинна становити максимум +26 градусів, а по факту іноді досягає +36 градусів. У деяких потягах, як пишуть пасажири, прохолода не настає, навіть якщо кондиціонери працюють. За словами туристів, йдеться про склади південного напрямку. Під постом віце-прем'єра люди навіть написали: "Поїздка в купе в цьому потязі – добровільне самогубство!".

В "Укрзалізниці" про ситуацію знають і говорять, що проблема з вагоном №12 потяга Херсон – Київ вже вирішується: "Після скарги віце-прем'єра провели розслідування і дійшли висновку, що з системи кондиціонування стався витік холодоагенту в першому ж рейсі після ремонту". Причина – неякісний ремонт. Однак ситуація все одно складна – за даними УЗ, лише 45 плацкартних вагонів (всього 3%) з 1444 обладнані кондиціонерами, а в цілому з 3100 вагонів системи охолодження є тільки в 1168, або 36%. При цьому середній вік наших вагонів становить майже 32 роки при нормі в 28 років служби. В УЗ кажуть, що багаторазово зверталися до держави і місцевої влади з проханням виділися кошти на ремонти та переобладнання рухомого складу, але результату поки що немає.

ПОГЛЯД ЗСЕРЕДИНИ. "Провідник працює з тим, що йому дало начальство. Іноді колеги, щоб уникнути скарг, за свої гроші заправляють кондиціонер. Але спека в вагонах залишається тому, що деякі вагони виїжджають в рейс взагалі без заправлених кондиціонерів. За паперами охолоджувач є, а за фактом – немає. Бувають і витоки в кондиціонерах через зношеність обладнання. А ще начальство сварить, якщо провідник охолоджує вагон перед посадкою пасажирів, мовляв, холодоагент швидко закінчиться", – розповіла нам екс-провідник УЗ Світлана Тютюнник.