Україна вперше передала в концесію морський порт

26 червня 2020, 15:09
Компанія-концесіонер "Рісо-Херсон" інвестує в розвиток порту близько 300 млн грн

В Україні підписали перший в історії договір про передачу в концесію морського порту, розповіли у пресслужбі Міністерства інфраструктури.

Так, 26 червня в присутності президента України Володимира Зеленського та державних чиновників інвестори, що представляють "Проєктну компанію Рісо-Херсон", представлену Владиславом Талахом і "Рісо-Херсон", представлену Шотою Хаджішвілі підписали договір про передачу в концесію Херсонського морського торгового порту.

Реклама

Згідно з угодою, компанія-концесіонер "Рісо-Херсон" інвестує у розвиток порту близько 300 млн грн. Крім цього, понад 18 млн грн будуть інвестовані в місцеву інфраструктуру.

У розробці документів активну участь брали проектний офіс SPILNO, Міжнародна фінансова корпорація (IFC, Група Світового банку) і Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР).

Зокрема, IFC розробила концесійну угоду та критерії участі у тендері відповідно до міжнародних стандартів і кращих практик реалізації подібних проектів.

Реклама

"Ми хочемо привітати уряд з успішним підписанням першої в Україні угоди державно-приватного партнерства відповідно до кращих міжнародних практик. Проєкт був розроблений на основі прогресивного досвіду IFC у підготовці концесійних угод і державно-приватних партнерств, які показали високі результати. Херсонський морський торговельний порт буде модернізований за підтримки консорціуму Risoil SA і Georgian Industrial Group, який став переможцем конкурсу. Саме такі проєкти сприятимуть економічному зростанню держави, розвивати її інфраструктуру і розширять експорт. Додатково до проєкту концесії морського порту "Ольвія", яка відбудеться незабаром, IFC вже розробляє понад 5 пілотних концесійних проєктів для мобілізації інвестицій приватного сектору в дороги, аеропорти, залізницю і енергетику, а також у сектор охорони здоров'я , – прокоментував підписання концесійного договору регіональний менеджер IFC в Україні, Білорусі та Молдові Джейсон Пеллмар.

Читайте також:

Заступник директора Європейського банку реконструкції і розвитку в Україні Марк Магалецький зазначив, що ЄБРР пишається своєю участю у підготовці цього вкрай важливого концесійного проекту.

Реклама

"Херсонський проєкт ілюструє можливості для інвестицій в транспортний сектор України, відкриваючи її для глобальних перевізників і стівідорних компаній, а також сприяє реалізації концесійних проектів у інших секторах. Ми вітаємо уряд України з цим досягненням і бажаємо успіхів Risoil і Georgian Industrial Group в реалізації проєкту", – зазначив Магалецький.

Згідно з угодою, концесіонеру ТОВ "Рісо-Херсон" надається виключне право створювати, будувати і керувати Херсонським морським торговельним портом з метою його модернізації і подальшого розвитку. Період дії концесії – 30 років.

Концесіонер зобов'язується:

  • щорічно платити концесійний платіж розміром, щонайменше, 12 млн грн з урахуванням індексації та 7% від чистого доходу концесіонера;
  • протягом перших 3,5 років з дати закінчення перехідного періоду інвестувати в об'єкт не менше 216 млн грн, а протягом перших 10 років – ще додатково не менше 62 млн грн (в цінах 2019);
  • забезпечити обсяги перевалки вантажів порту в 2030 році на рівні не менше 1,36 млн тонн;
  • здійснити внесок у розвиток місцевої інфраструктури не менше 18 млн грн, зокрема, забезпечити співфінансування капремонту дорожнього покриття вулиць на шляху до порту і нового майданчику для стоянки вантажівок за межами міста
  • сприяти збільшенню до 80% частки вантажів, які прямують в порт з використанням залізничного, внутрішнього водного та інших видів транспорту, крім автомобільного;
  • забезпечити безперервну діяльність порту;
  • перевести всіх працівників Херсонського морського порту і частину працівників Адміністрації морських портів України, не допускаючи їх звільнення за власною ініціативою або ініціативою уповноваженого ними органу, протягом 10 років з моменту прийняття концесіонером на роботу;
  • не допускати зниження заробітної плати працівників протягом перших 3-х років з моменту прийняття їх концесіонером на роботу, підвищуючи рівень зарплати відповідно до законодавства та з урахуванням Галузевої угоди;
  • дотримуватися необхідних вимог природоохоронного законодавства та виконувати заходи з охорони навколишнього природного середовища та ін.

Міністерство інфраструктури планує продовжити передачу в концесію важливих об'єктів дорожнього будівництва, аеропортів і залізничних вокзалів. Пріоритетним напрямком залишається державно-приватне партнерство.

Читайте також:

А наступним концесійним проектом, який зараз активно готується, стане Чорноморський морський торговельний порт, додали в МІУ.

Раніше сайт "Сьогодні" писав про те, що умови концесії портів "Херсон" і "Ольвія", зокрема, передбачають, що нинішні працівники підприємств отримають гарантоване працевлаштування без права звільнення протягом п'яти років.

Нагадаємо, у жовтні президент України Володимир Зеленський підписав закон про концесії. Документ вносить зміни до 25 законодавчих актів України. Передбачається, що новий закон дозволить розвивати інфраструктуру країни за приватні гроші, не виводячи її з держвласності.