Заборона реклами ліків загрожує закриттям ЗМІ і масовими звільненнями – медійники

21 листопада 2014, 13:03
Медіареклама лікарських препаратів становить від 15 до 30% всіх рекламних ресурсів

Провідні об'єднання в сфері медіа стурбовані введенням положення про заборону реклами лікарських засобів в Коаліційній угоду парламенту восьмого скликання. Про це було заявлено на сьогоднішній прес-конференції, передає кореспондент Сегодня.ua.

На їхню думку, введення заборони реклами лікарських засобів є неконструктивним кроком для вирішення проблеми безконтрольного споживання ліків населенням, а також їх здешевлення, що не принесе користі ні споживачам, ні засобам масової інформації. Крім того, реклама є одним з основних джерел фінансування ЗМІ, без якої багато хто з них просто припинить існування, впевнені медійники.

Реклама

На даний момент фінальний текст Коаліційної угоди ще невідомий, проте медійники кажуть, що положення про заборону реклами лікарські – не перша спроба, ініціатива обмежити рекламу лікарських засобів. "Але на цьому етапі ми вважає цю ініціативу дуже загрозливою. В даний момент Україна знаходиться в стані інформаційної війни і ми, як українські медіа, стоїмо перед завданням надати більше якісного інформаційного продукту, більше створювати власного продукту. Для цього необхідні ресурси. Єдиним легальним видом доходу для медіа є реклама", – сказала виконавчий директор незалежної асоціації телерадіомовників Катерина М'ясникова.

Вона зазначила, що в 2014 році рекламний ринок України і так впав, за різними оцінками, приблизно на 30% (станом на серпень).

"Це означає, що вже зараз у нашій індустрії немає ресурсів, щоб платити журналістам, сценаристами, режисерам і виконувати належним чином ті соціальні завдання, які перед нами стоять", – сказала М'ясникова. За її словами, медіареклама лікарських препаратів становить від 15 до 30% всіх рекламних ресурсів.

Реклама

Медійники зазначають, що був проведений аналіз з метою розвінчання міфів щодо реклами ліків: було доведено – реклама препаратів не провокує зростання їх споживання серед населення. Навпаки, реклама ліків дає можливість споживачам вибирати ті препарати, які їм необхідні, впевнені вони.

Також медійники підкреслюють, що, згідно з аналізом, реклама не провокує серед споживачів самолікування без належної консультації у лікарів.

"Якщо ми побачимо в остаточному тексті Коаліційної угоди ініціативу щодо заборони реклами ліків, якщо вона там залишиться, ми будемо закликати членів коаліції якнайшвидше переглянути коаліційну угоду, прибрати з неї цей пункт", – сказала М'ясникова.

Реклама

Вона підкреслила, що вони ні в якому разі не закликають не виконувати Коаліційну угоду, однак у ній не повинно бути "подібних популістських рішень".

"Розуміючи проблему галузі і взагалі охорони здоров'я, ми не вважаємо, що вирішити їх можна в першу чергу шляхом заборон. Не можна починати вирішувати проблему таким чином. Є необхідність комплексної реформи, в тому числі, і доступу населення до лікарських засобів", – вважає виконавчий директор індустріального телевізійного комітету Ігор Коваль.

"Якщо ми говоримо про реформу Міністерства охорони здоров'я, там набагато більш глибокі й масштабні проблеми, до яких заборона реклами не має ніякого відношення", – упевнений генеральний директор Української асоціації видавців періодичної преси Олексій Погорєлов.

Він також підкреслив, що думка, ніби реклама впливає на подорожчання ліків – це також міф, і подібний міфів існує багато.

"Ми будемо вживати всіх заходів, щоб змусити народних обранців управляти країною таким чином, щоб країна розвивалася, була конкурентоспроможною, а люди були думаючими, сильними, щоб вони читали, а не "клювали" на пропаганду і маніпуляцію", – сказав Погорєлов.

Нагадаємо, вчора провідні об'єднання в галузі медіа виступили зі зверненням до влади щодо включення заборони реклами ліків в Коаліційну угоду Верховної Ради України VIII скликання.