Закарпатські активісти відмовилися відновлювати блокаду російських фур

26 лютого 2016, 16:01
Активісти будуть пильно стежити за бізнесом РФ в Україні

Закарпатські активісти відмовилися відновлювати блокаду російських фур. Фото: zk.npu.gov.ua

На Закарпатті активісти вирішили більше не блокувати переміщення російського вантажного транспорту через територію України. Про це повідомляє закарпатський інформаційний портал uzhgorod.in з посиланням на координаторів всеукраїнської блокади російських вантажів Тараса Деяка і Миколи Марчишака.

"Вони оголосили: припиняють активні дії по блокуванню транзиту вантажівок РФ, проте пильну увагу приділятимуть темі існування російського бізнесу в Україні", – сказано в повідомленні.

Реклама

Зокрема, оскільки Польща відновила транзитний договір з Росією, перевізники РФ будуть користуватися шляхом через польську територію як найбільш вигідним для себе.

"За висновком наших аналітиків, враховуючи відновлення Польщею транзитного договору з РФ, взаємне українсько-російське транзитне блокування матиме для української сторони гірші економічні наслідки", – цитується в повідомленні Марчишак.

Згідно з заявою активістів, транзитна блокада почалася як виключно громадська ініціатива початкового етапу протидії бізнесу окупанта в Україні.

Реклама

За даними російських експертів, які наводяться в повідомленні, в результаті транзитної блокади російський бюджет втратив десятки мільйонів євро, річні збитки могли скласти близько 34 млрд євро.

"Однак економічної шкоди Росії не зрівняється з рівнем шкоди політичного, адже, за словами одного з російських експертів, блокада стала прямою "ляпасом Путіну", – цитуються в повідомленні активісти.

Разом з тим в повідомленні наголошується, що тисячі українців працюють в сфері міжнародних вантажних перевезень. Зокрема, за офіційними даними, 40% всіх перевізників, що займаються міжнародними перевезеннями в Україні, – це жителі Закарпаття.

Реклама

"Активних дій з перешкоджання транзиту ми здійснювати не будемо, оскільки присутність російських вантажівок на території України є вкрай мізерним, зате сотні українських перевізників до сих пір курсують по території РФ. Однак це не означає, що ми залишаємо російський бізнес в спокої... Наші подальші кроки спрямовані на кінцеву мету – заборону на державному рівні функціонування російського бізнесу на території української держави", – заявили учасники блокади, закликавши владу зайняти тверду позицію щодо визначення статусу та діяльності окупанта в Україні.

Нагадаємо, 11 лютого громадські активісти в 10 областях України почали безстрокову акцію щодо недопущення виїзду з України в напрямку міжнародних кордонів вантажних автомобілів з номерами російської реєстрації.

У відповідь на дії активістів 14 лютого російський уряд заборонив транзит українських вантажівок по своїй території. У свою чергу, Кабінет Міністрів України від 15 лютого прийняв дзеркальні заходи і тимчасово призупинив дію транзитних дозволів, виданих для вантажних автомобілів з реєстрацією в Російській Федерації.

На засіданні уряду 24 лютого Кабінет міністрів дозволив транзит вантажного транспорту, включаючи російські вантажівки, по своїй території з 25 лютого і доручив Міністерству внутрішніх справ забезпечити безпеку руху транзитних потоків.

Тим часом, увечері 24 лютого активісти організації "Карпатська Січ" попередили, що можуть знову почати блокаду транзиту російських фур по території України, і закликали уряд переглянути своє попереднє рішення про відновлення транзиту, підкресливши, що зі свого боку готові до діалогу. Крім того, активісти звернулися до українських перевізників і попросили їх не виїжджати на територію Росії.

Сьогодні вранці, 26 лютого, керівник департаменту автомобільного транспорту та стратегічного розвитку автомобільних доріг Міністерства інфраструктури України Роман Хміль повідомив, що Мінінфраструктури вдалося домовитися з громадськими активістами про припинення блокування руху російського вантажного транспорту, який прямує транзитом через Україну.

Пізніше лідер ВО "Свобода" Олег Тягнибок заявив, що "Свобода" відновлює загальноукраїнську акцію з блокування проїзду російських вантажних автомобілів.