Навіщо український бізнес скуповує автомобілі

12 лютого 2016, 04:31
Продажі комерційного транспорту в самому ходовому сегменті зросли на 72%

Навіщо український бізнес скуповує автомобілі. Фото: zet.com.ua

Вітчизняні підприємці раптом кинулися скуповувати комерційний транспорт. За даними Autoconsulting.com.ua, в минулому місяці в цьому сегменті спостерігався справжній ажіотаж — продажі машин найбільш ходового LCV-класу (легкі авто), порівняно з аналогічним періодом минулого року, зросли на 72%, передає UBR.

Для порівняння: обсяги реалізації легкових машин за цей же час збільшилися всього на 19%. Дана тенденція дозволила експертам заявити про оптимістичні настрої вітчизняних підприємців, які, нібито, знову готові вкладати гроші в оновлення корпоративних автопарків. Але насправді це далеко не єдина причина рекорду, пояснив керівник AUTO-Consulting Олег Омельницький.

Реклама

Витратити, щоб заощадити

Експерти пояснюють бум на ринку комерційної техніки декількома факторами. За словами Олега Омельницького, ажіотажний попит багато в чому спровокувала заборона на ввезення в Україну авто нижче стандарту Євро-5, який діє з початку цього року. Згідно з новими правилами, в "чорний список" потрапили не тільки старі машини, випущені до 2010 р., але і багато нових моделей, призначених для "третіх" країн.

А так як одне з головних достоїнств техніки для бізнесу — низька ціна, "спрощені" модифікації традиційно користуються у нас підвищеним попитом. Авто рівня Євро-5 будуть коштувати дорожче на 300-500 євро, підрахував голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Реклама

Омельницький оцінює прийдешнє подорожчання приблизно в 10%. Так що, по суті, бажаючі придбати машину дешевше в січні буквально вскочили в останній вагон поїзда. Адже зараз імпортувати технічно застарілі авто в нашу країну вже не можна.
"Деякі салони, які завчасно "затарили" склади технікою Євро-3 та Євро-4, масово ставили її на облік за свої гроші і тепер будуть продавати вже на номерах. Це також підкоригувало загальну статистику", — пояснює Омельницький.

На чому їздить бізнес

Як свідчить статистика видання, свою частку вигоди минулого місяця зуміли отримати практично всі продавці нової комерційної техніки. Лідером сегменту LCV стали автомобілі ГАЗ. На їх частку припадало майже 20% всіх угод. Практично з таким же результатом фінішували і продавці Renault. На третьому місці — Fiat, якому віддали перевагу 16% покупців. Нарощували продажі також VW, Mercedes-Benz, Ford, UAZ, ZAZ, Hyundai.

Реклама

Варто зазначити, що підприємці, вибираючи авто для бізнесу, крім вартості моделі, керуються наступними критеріями: доступність сервісного обслуговування і запчастин, економна витрата палива, можливість отримати розстрочку. Фактори, які "продають" легковика — дизайн, наявність технічних "родзинок" та інше в даному випадку не працюють, зазначають експерти.

Хто купує

Втім, Олег Назаренко говорить, що дійсно вітчизняні підприємства потребують оновлення автопарку і тому готові нарощувати транспортні бюджети.

"Сформувався величезний відкладений попит. Бізнес, по суті, як мінімум, останні 1-2 року не витрачався на авто. Багато підприємців просто не знали, що буде з їхніми фірмами, тому жили в режимі максимальної економії. Тепер же ситуація більш-менш стабілізувалася", — сказав він.

На його думку, сегмент комерційного транспорту буде відновлюватися, так що варто очікувати позитивної динаміки продажів і в наступні місяці.

Тим не менш гроші на авто є далеко не у всіх. За словами Олега Омельницького, найбільш активно вкладають в оновлення транспортних парків зараз аграрії, виробники харчової продукції, а також логістичні фірми.

Голова Всеукраїнської асоціації постачальників роздрібних мереж Олексій Дорошенко розповів, що досить активно закуповують машини рітейлери. "Останнім часом в Україні різко збільшилася кількість невеликих магазинів "біля будинку". Вони купують товар на оптових базах порівняно невеликими партіями, тому доставку їм не забезпечують. У підсумку "малюкам" доводиться обзаводитися власними авто", — стверджує експерт.

З великих мереж витрачатися на розширення автопарків готові в основному лідери ринку. "Наприклад, у сегменті продуктового рітейлу це "Фоззі" й АТБ, в сегменті косметики- "Єва" та інші", — зазначає Дорошенко. За його словами, продуктовим мережам інвестувати в техніку дозволяє популяризація так званого логістичного бонусу": багато виробників, яким розвозити товар самостійно по супермаркетах невигідно, погоджуються платити ритейлеру 1, 5% від вартості продукції за самовивіз.

Активно шукають авто і дрібні підприємці, що спеціалізуються на стріт-фуді, зокрема, мобільні кав'ярні. Але нові машини більшості з них не по кишені, тому вони придивляються до б/в моделей.

У той же час будівельні компанії, які були головними покупцями комерційної техніки кілька років тому, зараз на неї практично не витрачаються. Через системну кризу в галузі вони працюють на тому, що є, а це в основному, машини, придбані ще на хвилі будівельного буму в 2007-2008 рр., розповів Олег Омельницький.