За утримання збиткових маленьких станцій для аграріїв платять всі інші перевізники вантажів

21 вересня 2020, 17:52
Замість оптимізації МДС в УЗ вирішили уніфікувати тарифи для перевезення всіх вантажів

/ Фото: Getty Images

В "Укрзалізниці" хочуть вирішити проблему утримання малодіяльних станцій для аграріїв за рахунок інших вантажовідправників, заклавши ці витрати в тариф на перевезення. Про це йдеться в статті "Доля малодіяльних станцій – як наглядова рада УЗ зміщує акценти з наболілих проблем на уніфікацію тарифів", пише "Politeka".

Видання зазначає, що за своєю природою малодіяльні станції (МДС) – пережиток радянського минулого, коли казенних грошей не рахували, все було державне — і земля, і зерно, і елеватори. Колгоспи-мільйонери вибивали "нагорі" персональні залізничні шляхи до своїх "засіків". Тому найчастіше МДС розташовані біля елеваторів, які стали вже приватними. Працюють вони сезонно, а обсяг навантаження і вивантаження на них становить в середньому 2,3 вагона на добу.

Реклама

При цьому витрати на утримання таких станцій невиправдано високі – близько 450-480 млн грн на рік. Для зниження витрат, необхідно прийняти рішення по кожній малодіяльній станції – або закрити її, або передати на баланс місцевої влади або власників елеваторів. Але замість цього в УЗ вирішили уніфікувати тарифи для перевезення всіх вантажів. Зокрема, таке рішення запропонував член наглядової ради компанії Сергій Лещенко.

"Лещенко починає пропагувати "альтернативну ідею", мовляв, раз ми не вирішили з малодіяльними станціями, давайте візьмемо гроші з підвищення тарифів, точніше, з їх уніфікації для всіх видів вантажних перевезень", – повідомляється в матеріалі.

Видання підкреслює, що уніфікувати тарифи на перевезення вантажів фактично означає змусити перевізників того ж вугілля за свій рахунок доплачувати за перевезення зерна. А також фінансувати невирішену проблему малодіяльних станцій.

Реклама

Нагадаємо, раніше екс-перший заступник міністра промислової політики України Сергій Грищенко заявив, що від стабільної роботи "Укрзалізниці" залежить вся економіка країни, і в умовах кризи не можна піднімати тарифи на вантажоперевезення, оскільки це вдарить по базових галузях.

У свою чергу Державна регуляторна служба України дійшла висновку, що запропонована Мінінфраструктури уніфікація тарифів за перевезення порожніх вагонів є черговим підвищенням тарифів на залізничні перевезення.