Яресько розповіла, в чому різниця між проектами Податкового кодексу від Мінфіну і від комітету ВР

6 листопада 2015, 09:00
Крім відмінностей у філософії проектів, зміни від Мінфіну стоять додаткових 60 млрд дефіциту в бюджеті, а від податкового комітету – 200 млрд

Міністр фінансів Наталія Яресько / Фото: Олександр Яремчук

Одна з основних відмінностей між проектом Податкового кодексу, розробленим Міністерством фінансів, і проектом, запропонованим парламентським комітетом податкової та митної політики, полягає в самої філософії податкової реформи.

"Ми пропонуємо країні новий Податковий кодекс, який, по-перше, зменшує податковий тягар на найменш захищених громадян України за рахунок зниження ЄСВ. При цьому наш проект пропонує ввести мінімальну податкову пільгу для всіх громадян – тобто звільнити від оподаткування одну мінімальну зарплату. Це, у свою чергу, дозволить створити прогресивну систему оподаткування, в якій ті, хто отримують менше інших, платять і менше податків. І навпаки", – заявила міністр фінансів Наталя Яресько.

Реклама

Читайте повний текст інтерв'ю:  Наталія Яресько: Для мене найгірше – не прийняти податкову реформу і рухатись по тому шляху, на якому ми є

Друге нововведення проекту від Мінфіну полягає в тому, що він забезпечує більш просте і менш суб'єктивне адміністрування податків. "Це, в свою чергу, дозволить знизити адміністративний тиск на платників податків, знизити корупцію в ДФС", – зазначила Яресько.

У той же час, альтернативний проект, за її словами, пропонує відмовитися від мінімальної соціальної пільги. "До чого це призведе? До того, що ті, хто отримують менше, почнуть платити значно більше. А багаті, навпаки, при цій моделі будуть платити значно менше. Також альтернативний проект містить норми, які не полегшать, а навпаки, ускладнять адміністрування податків. Наприклад, податок на розподілений прибуток", – сказала Наталія Яресько.

Реклама

Ще одна істотна відмінність двох проектів, за словами голови Мінфіну, полягає в їх впливі на державний бюджет. "Зміни за пропозицією Мінфіну стоять додаткових 60 млрд дефіциту в бюджеті – плюс до того дефіциту, який вже закладений в базовий проект держбюджету на 2016 рік, поданий до Верховної Ради (потім відкликаний) 15 вересня. Ці зміни значні, але ми в Міністерстві фінансів бачимо, як можна їх збалансувати у видатковій частині. У той же час, проект Податкового комітету коштує десь 200 млрд, це більше 7% ВВП. Тобто цей проект пропонує або скоротити витрати бюджету на чверть, що буде надзвичайним стресом для країни та її громадян, або створює дуже великі інфляційні ризики для економіки", – заявила Яресько.

Нагадаємо, раніше постійний представник МВФ в Україні Жером Ваше заявив, що законопроект з податкової реформи, зареєстрований парламентським Комітетом з податкової і митної політики, "буде для України істотним ризикомякому вона не може піддаватися в цей момент". "За нашою поточній оцінці законопроекту, він призведе до скорочення податкових надходжень на 9-10 відсотків ВВП. Це гігантська сума. У міжнародному зіставленні вона майже безпрецедентна, якщо брати до уваги втрату надходжень протягом одного року", – сказав Ваше.