Вибираємо бюджетний автомобіль: б/в або новий китаєць

5 травня 2014, 17:00
Розглянемо автомобілі зі всіх сторін

Із двох лих вибираємо ...

Власний автомобіль для багатьох українців, як і раніше, є мрією. І часто неважливо, який саме "залізний кінь" – аби не пішки. Часом наявність авто – питання виживання, наприклад, якщо поряд з будинком немає громадського транспорту (мешканці новобудов у віддалених районах стикаються з цією проблемою), потрібно їздити на дачу або ритм життя вимагає мобільності. Зрозуміло, що хочеться придбати відразу надійну, економічну і комфортну машину. Але якщо грошей не вистачає (через девальвацію гривні авто подорожчали за останні місяці на третину), а кредит не дають (що пов'язано з ситуацією в країні), то закрадається думка: а чи не купити б/в автомобіль або дешеву машину, але нову – те, на що вистачить відкладених коштів? Щоб потім, при нагоді, продати її і придбати трохи кращу. Ми дізналися, що чекає такого автолюбителя відразу після покупки. Для більшої наочності розраховували авто з такими параметрами: ціна – до 80 тис. грн, повноцінний багажник, 4 пасажирських місця і двигун від 1,2 л. У цих рамках на нашому ринку можна купити і нового "китайця", і 7-річного "європейця".

Семилітня іномарка

Реклама

Skoda Octavia A5. За 78 тис. грн пропонують авто в повній комплектації.

На сайтах з автооголошень ми знайшли сотні пропозицій в рамках наших параметрів . Більшість – машини українського складання без кондиціонера або іномарки з зовнішніми дефектами. Правда , пристойних пропозицій також достатньо. Одне з типових – Octavia A5 в хорошій комплектації (кондиціонер , електропакет ) і з двигуном 1,6 л . Пробіг , вказаний в оголошенні , – 285 тис. км . Чимало , але за цігроші (78 тис. грн) машину можна подивитися. Ми вирушили на зустріч з продавцем , який погодився , щоб авто оцінив майстер на СТО

Реклама

КУЗОВ.Авто виявилося небитим ( майстер навіть перевірив шар фарби в контрольних точках в пошуках неспівпадання ) , а салон – в пристойному стані. Двигун легко заводився і не видавав підозрілих звуків.

Правда , огляд із пристрастю ходової показав , що власник не дарма вирішив продати машину.

ГАЛЬМА. У авто підходить час заміни гальмівних дисків і колодок ( 3,5 тис. грн разом із роботою) , крім того , майстер виявив , що змінювати потрібно і головний гальмівний циліндр (ще 1,2 тис. грн). Виявився розтягнутим ручне гальмо , але його легко підтягнути (50 грн).

ХОДОВА.Кульові опори і ШРКШ власник міняв, а на зношені сайлент-блоки важелів підвіски і подібні дрібниці уваги не звертав. Вердикт – ще 800 грн. Але це не так "страшно", як знос гідропідсилювача керма: відновлення – 2,5 тис. грн (ціну на нову запчастину майстер навіть не озвучував, щоб не лякати).

Реклама

КОНДИЦІОНЕР.Холодив , але слабо , і ми провели діагностику : від часу прогнив конденсатор – ще 1,5 тис. грн.

ЕЛЕКТРИКА.Перевірка швидкості заряду виявила ще одну вікову проблему – знос щіток генератора ( 800 грн разом з роботою).

ДВИГУН.Компресія нормальна , але приводні ремені відпрацювали , а комплект на заміну коштує майже 2 тис. грн.

ГЛУШНИК.Опинився дірявим в декількох місцях. Переварити – 400 грн , замінити – 2 тис. грн.

Нове китайське авто

Geely CK. В аналогічній " Октавії " комплектації коштує 78,9 тис. грн.

За наші гроші в салонах нових авто раніше можна було купити "Ланос", який тепер подорожчав до 100 тис. грн. Недоступні стали і багато "китайці", наприклад, Lifan 320 зараз коштує 90 тис. грн, BYD F3 – 120 тис., Chery E5 – 127 тис. Залишається лише Geely CK, за який просять 78900 грн. Головна перевага салонних китайців у тому, що автомобіль новий (є надія, що якийсь час не буде ламатися) і на випадок "проблеми" існує гарантія (2 роки або 40 тис). А вибравши 7-річного європейця, доведеться витрачати гроші і час на СТО, шукати запчастини. Втім, на думку власників нових "китайців", ці автомобілі навіть в "нульовому" стані потрібно доводити до розуму

КОМФОРТ.Власнику доводиться адаптуватися до високої посадки ( машини розраховані на невисоких китайців) з витягнутими руками ( через специфічну висоту керма ) і аморфного (без бічної підтримки ) крісла. Тому багато міняють крісла на європейську альтернативу з розбирання – 2,5 тис. грн. Крім того , модернізації потребує система опалення та вентиляції – за 3 тис. грн на СТО пропонують зробити так , щоб взимку пічка гріла не тільки ноги , але і запобігала замерзанню лобового скла ( це впливає на безпеку).

ЗАПАХ. "Принюхатися " до різкого запаху в салоні складно , як і звикнути до підвищеного шуму під час їзди. Тому власники витрачають 4-6 тис. грн на операцію по " шумоізоляції " : салон повністю розбирають і міняють "шумку" . Крім того , авто добре провітрюють в розібраному стані.

НАДІЙНІСТЬ. Всупереч усталеній думці про те , що " китаєць " моментально сиплеться , це не так: 1,5-2 роки авто вимагає лише планового обслуговування. Перші вкладення будуть потрібні після 40 тис. км (гальмівні колодки , стійки стабілізаторів ) , а близько 100 тис. км прослужать амортизатори. Знос ж , порівнянний з іномаркою після 300 тис. км , настає лише на 150-200 тис. км (5-8 років) , правда , до цього часу потрібно міняти і двигун . Але є проблеми з кузовним ремонтом навіть після дрібногоДТП: метал погано піддається рихтування , а деталі в дефіциті.

Що у підсумку

Новий автомобіль, нехай і китайського виробництва, все ж таки більш надійний транспортний засіб, ніж "вбита" іномарка. На те, щоб довести "автокитай" до більш-менш нормального стану, знадобиться близько 6-8 тис. грн, і то ці витрати є необов'язковими. А от якщо в іномарку, на якій "дуже добре" поїздили (коли вона за 5-7 років намотала 250-300 тис. км, значить, її використовували в якості робочої конячки), не вкласти суму в розмірі 10-12 тис. грн, їздити на ній і небезпечно, і заборонено правилами. З іншого боку, якщо ви вкладете згадану суму, то в результаті отримаєте непоганий автомобіль з точки зору комфорту і безпеки, який, до того ж, можна буде продати через кілька років за ті ж гроші, що ви його купили (авто старше 5 років оцінюють не по пробігу, а станом). "Китаєць" ж буде швидко втрачати в ціні, а через кілька років почне ламатися, оскільки спочатку такі авто не розраховані на довгу експлуатацію.

Другий варіант для покупця – взяти більш-менш (3-5 років) свіжу іномарку, яка не вимагає таких вкладень, як авто, яке ми перевіряли на СТО. Але ціна питання в цьому випадку сильно зростає – вартість авто такого ж віку і комплектації, але з пробігом 100-130 тис. км, стартують від 100 тисяч. Що краще? Вирішуйте самі.

Але в кожному разі, вибираючи неновий автомобіль, пам'ятайте, що його потрібно перевірити на СТО. Так як зовні нормальний "залізний кінь" може виявитися "шкапою
".