Час міняти масло: поради автовласникам за вибором мастила

23 серпня 2015, 07:51
Не захоплюйтеся присадками і не бійтеся потемніння рідини

Як вибрати масло для свого автомобіля.

Із заміною моторного масла періодично доводиться стикатися кожному водієві, на якому б автомобілі він не їздив. Добре, якщо машина на гарантії – тоді всі регламентні роботи виконають на офіційному сервісі, і власникові не доведеться нічого вибирати. Але рано чи пізно гарантія закінчується, а нових автомобілів на дорозі все менше.

Досить поглянути на статистику продажів автосалонів, щоб зрозуміти: автомобілісти почали жорстко економити. Адже завжди можна знайти альтернативу запропонованому в автосервісі маслу, яка буде значно дешевше. Досвідчені водії знають: треба лише запастися деякими знаннями, щоб вибирати масло усвідомлено і суворо дотримуватися інтервал заміни, позначений в інструкції до автомобіля, не слухаючи при цьому різного роду "знавців". Вони можуть радити міняти масло кожні 5000 км або, навпаки, збільшувати інтервал заміни при використанні більш дорогих масел. Але не їм потім робити капітальний ремонт вашого двигуна, тому краще запастися знаннями і підходити до заміни масла відповідально.

Реклама

ТРУДНОЩІ МАРКУВАННЯ

Більшість водіїв знайомі з основними типами моторних масел: мінеральне, напівсинтетичне і синтетичне. Перше виробляється з натуральних компонентів – нафтопродуктів, у других "мінералка" може бути основою, в яку доданий комплекс присадок, третє ж – продукт, повністю створений із застосуванням високих технологій. І якщо це зрозуміло навіть новачкам, то маркування масел нерідко збиває з пантелику.

Найчастіше виникають питання до позначень типу 10w40 – так маркують всесезонні масла. При цьому перебувають "знавці", які стверджують, що w – це в'язкість. Насправді в'язкість позначена в обох числах, а буква w відноситься до першого з них як скорочення слова winter – "зима".

Реклама

Таким чином, перше число маркування показує в'язкість холодного масла.

При цьому якщо з нього відняти 40 – можна отримати мінімальну температуру в градусах Цельсія, при якій допускається запуск двигуна на даному маслі. У наведеному прикладі з 10w40 це мінус 30. Що ж стосується другого числа, то воно означає в'язкість масла, розігрітого до температури 100-150 градусів, і чим більше це число – тим вище в'язкість.

Якщо ж число в маркуванні одне (наприклад, SAE-40), то масло сезонне, використовувати таке взимку можна.

НАВІЩО ПРИСАДКИ

Реклама

Додавання в масло різного роду присадок – справа не тільки не корисна, але і небезпечна. Іноді буває складно не піддатися спокусі: адже реклама деяких добавок в масло обіцяє і приріст потужності, і зменшення витрат палива, і... загалом, все, на що вистачає фантазії у тих, хто цю рекламу писав. Та ось тільки подібна реклама нічого спільного з дійсністю не має – в будь-якому сучасному маслі вже є збалансоване, підібране саме під цю рідину набір присадок. І додавання будь-яких інших може викликати їх несумісність з уже наявними. Результат передбачити складно, і краще на своєму двигуні таких експериментів не проводити.

До слова, ще одна порада: не забудьте, що разом з моторним маслом обов'язково змінюється і масляний фільтр.

ЯКЩО ПОТЕМНІЛО

Інтервал заміни моторного масла ніколи не визначається його кольором на щупі. Потемніння масла – це нормально. Справа в тому, що сучасні масла містять набір миючих присадок, які допомагають розчиняти частки нагару і тримати їх в підвішеному стані, тобто не давати осідати на частинах двигуна.

ЩО ЛИТИ В ДВИГУН

При виборі моторного масла в першу чергу варто вивчити інструкцію до автомобіля і строго дотримуватися рекомендацій виробника. Це найважливіший момент, тому що навіть дуже дороге, але невідповідний двигуну масло може йому нашкодити. Але рекомендації виробника, в тому числі за параметрами в'язкості, зазвичай досить великі. Що ж вибрати? Відповідь проста: чим старше автомобіль і чим більше у нього пробіг, тим нижче повинна бути температурна в'язкість обраного масла – природно, в діапазоні, позначеному в рекомендаціях автовиробника. Дороге масло 0W60, залите в 10-річний двигун з пробігом під 200 тис., йому тільки нашкодить. Крім того, таке масло доведеться частіше доливати: сальники та інші ущільнення старих двигунів вже занадто зношені, щоб протистояти високої плинності.

Якій марці масла віддати перевагу? Вибір і тут закладений насамперед в інструкції до автомобіля. Тут варто пам'ятати, що набагато важливіше вибрати продавця масла. Старі стереотипи на тему того, що на авторинку вам обов'язково продадуть підробку, вже давно неактуальні.

Головне – щоб точка продажу була авторизована офіційним представником обраного вами виробника.

Підтвердженням авторизації може бути насамперед інформація про точку продажу на його офіційному сайті. І це може бути як велика мережа автомагазинів, так і звичайна точка на авторинку або невеликому сервісі по заміні масла.

Якщо ж є сумніви в тому, що продавець пропонує оригінальне масло, від покупки варто утриматися. Треба знати, що найчастіше підробляють масла популярних і розкручених брендів, незважаючи на всі ступені захисту упаковки.