Повернення товарів в Україні: як не залишитися без грошей і покупки

8 квітня 2019, 15:38
Експерти розповіли про важливу деталь, яку слід враховувати

При поверненні покупок українцям слід вимагати документ, що підтверджує таку операцію – інакше є ризик залишитися і без грошей, і без покупки. "Сегодня" дізнавалися про особливості повернення товарів, на який у покупців є два тижні. До речі, повернути товар можна навіть в магазин конфіскату.

Минулої осені Аріна Рогова купила в магазині туфлі. Але вже вдома зрозуміла, що хоче повернути взуття. 

Реклама

"Оформила всі папери на повернення. Мені сказали, що повернуть гроші на картку. Минув тиждень, дві, три – мені ніхто гроші не повертав. Я звернулася знову в цей магазин, мені сказали: потрібно ще почекати. Минуло ще два місяці – ні грошей , ні туфель", – згадує Аріна.

Проблема в тому, що в обмін на взуття покупниця повинна була вимагати документального підтвердження операції, радять захисники прав споживачів.

"Повинен бути чек про наміри повернення грошей. Навіть якщо ви розраховувалися за допомогою терміналу, в ньому проводиться операція" повернення грошей "- і відразу буде чек. Якщо чека не дали – це просто обман", – розповідає заступник виконавчого директора громадської організації спілки споживачів Україна Михайло Шарко.

Читайте також:

Втім, навіть без зазначеного чека представники магазину, де Аріна купувала туфлі, запевнили нас, що готові мирно залагодити конфлікт.

Реклама

"Нехай дівчина напише на адресу генеральної дирекції магазину – на сайті все є. Спробуємо розібратися в цьому непорозумінні", – каже представниця магазину Лариса Бамбушкар.

Якщо ж в магазині відмовляються оформити повернення покупки і віддати гроші за неї протягом відведених законом 14 днів – це вже порушення закону, попереджає експерт.

"Можна спокійно викликати поліцію, щоб вона розбиралася. Тому що порушуються права споживача. Гроші вам повинні повернути", – пояснює Шарко.

Не завадить також звернутися в Держпродпотребслужбу. Контакти місцевих відділень цієї організації можна знайти в куточку споживача.

Нагадаємо, раніше "Сегодня" розповідали про ситуації, коли повернення товарів відмовляються робити в інтернет-магазинах. Фахівці радять: якщо купуєте щось в мережі, не поспішайте переказувати гроші. Краще оформіть післяплату, яку внесете тільки після того, як оглянете товар.