Водіям в Україні повертають обов'язковий техогляд: названі ризики

8 травня 2019, 15:40
Учасники дорожнього руху побоюються розвитку корупції і неможливості пройти огляд старими авто

У Міністерстві інфраструктури України запропонували відновити обов'язковий техогляд (ТО) особистих автомобілів з 2022 року. "Сьогодні" розпитали у юристів і автомобілістів, як вони ставляться до ініціативи.

На думку юриста Дмитра Кострюкова, повернення до обов'язкового ТО доцільно, оскільки дозволить підвищити рівень безпеки на українських дорогах стандартам ЄС.

Реклама

"Це потрібно для того, щоб виключити з доріг автомобілі, що не відповідають вимогам, зокрема ті, які не мають поворотів, світла, стоп-сигналів, мають істотні пошкодження, створюють небезпеку для учасників руху", – пояснює юрист.

Він нагадав, що обов'язковий техогляд скасували в 2011 році, "оскільки була велика корупція в ДАІ і фактично техогляд купували без перевірки авто".

Кострюков уточнив, що обов'язковий ТО може бути введений поетапно – з 2019 року, в залежності від року автомобіля, при цьому нові автомобілі фахівці пропонують позбавити від експертизи на п'ять років. Техогляд повинні проводити приватні СТО з відповідними ліцензіями.

Однак, продовжує юрист, потрібно вирішити питання норм екологічності, які важко виконувати в наших реаліях, адже в Україні багато старих автомобілів.

Реклама

"Законодавець повинен вирішити питання, чи потрібно також контролювати рівень забруднення, екологічності? Адже багато автомобілів в Україні не пройдуть такий техогляд, і фактично такі автомобілі не зможуть використовуватися, а це вже порушення прав громадян, визначених Конституцією", – сказав Кострюков.

У профспілці таксистів стурбовані корупцією, яка може розвинутися з прийняттям ініціативи.

"Ніякі законодавчі акти не працюватимуть, поки не буде рівності на дорогах і поки не буде реального контролю, бажано онлайн. Щоб наклейки про техконтроль не продавалися в МРЕВ, як вони продавалися всі роки, коли цей техогляд був", – зазначив голова профспілки таксистів України Василь Попик.

У Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і дилерів вважають, що на техогляд повинні уповноважувати не чиновники, а галузеві громадські організації, до того ж саме ТО потрібно зробити бонусної послугою.

"Техогляд і контроль за ним потрібно віддати саме автомобілістам (їх громадським організаціям, наприклад, Союзу автомобілістів України) і саме вони повинні уповноважувати приватні фірми на право проведення техогляду. При цьому необхідно зняти існуючі обмеження для того, щоб техогляд не став недоступним і дорогим для українців, а власники авто, які обслуговуються у автодилерів, могли отримувати послугу ТО навіть безкоштовно, як знак лояльності від автодилера", – відзначили в Асоціації.

Нагадаємо, регулярні техогляди особистих транспортних засобів скасували ще в серпні 2011 року, проте тепер збираються повернути. Зараз ТО зобов'язані проходити вантажівки, таксі, автобуси і транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі.

Реклама

Раніше ми писали, що в Україні з 1 травня 2019 року оновлено формат документа, що підтверджує успішне проходження транспортним засобом перевірки технічного стану. Тепер паперовий бланк протоколу буде видаватися в комплекті з самоклеючою міткою радіочастотної ідентифікації.

Також ми повідомляли, що в лютому українські перевізники влаштували протест через неможливість пройти техогляд – в Україні замість 700 СТО перевірку могли проводити лише 85.