Водіння в дощ: як зберегти своє життя і автомобіль

8 серпня 2015, 08:10
Не ховайте вогні, не тисніть на газ і змініть гуму

Виїжджаючи на дорогу в негоду, обов'язково потрібно перевірити роботу очищувачів скла і рівень рідини в бачку омивача.

Погода цього літа радує раптовими дощами, яких, начебто, за прогнозом і не передбачалося. Хтось розкриває парасольку, а хтось посміхається в сухому салоні автомобіля, думаючи, що дощ його не стосується. Деякі автомобілісти включають фари, хтось трохи знижує швидкість, а решта просто їде далі, з роздратуванням обганяючи тих, хто став їхати повільніше, і не замислюючись про небезпеку. І роблять це абсолютно даремно.

ПЕРШІ ХВИЛИНИ – НАЙНЕБЕЗПЕЧНІШІ

Реклама

Дисципліновані водії знають, що дощ прирівнюється до умов недостатньої видимості, що вже саме по собі небезпечно. Але це ще далеко не все. Найнебезпечніші – перші хвилини дощу. Пил і бруд, які знаходяться на дорозі, з першими краплями дощу утворюють на гарячому асфальті слизьку плівку. Через деякий час дощ змиє її на узбіччя і в каналізаційні стоки, але це буде лише через кілька хвилин, а якщо дощ слабкий – то й довше. Тому головне правило водія, який бажає їздити безпечно – при появі перших крапель на лобовому склі плавно знизити швидкість, не робити ніяких різких маневрів і гальмувань, уникати обгонів. А також збільшити дистанцію до попереду автомобіля.

Через деякий час мокра дорога стане не такою слизькою, але це не привід наступати на педаль газу. Тим більше що зі збільшенням кількості опадів на дорозі виникає ще один ризик – аквапланування. Цим терміном називають ситуацію, коли колесо не встигає розганяти перед собою воду. Автомобіль підводиться на водяній подушці і в якийсь момент втрачає зчеплення з дорогою. У цій ситуації можна втратити керування і потрапити в аварію. Ось чому в дощ потрібно особливо ретельно дотримуватися швидкісного режиму та дистанції.

Реклама

Механізм аквапланування.

ТЕХОГЛЯД ЗА ГРАФІКОМ

Літні дощі – поки тільки лише розминка. Вже зовсім скоро настане осінь, і мокра погода буде щоденною буденністю. Дощ не прощає водієві помилок, але ще більше він не любить недбалого ставлення до технічного стану автомобіля.

Реклама

Якщо в суху погоду можна не помітити або проігнорувати нерівномірну роботу гальмівної системи, то на мокрій дорозі це може загрожувати занесенням. Такі ж наслідки можуть очікувати любителів їздити на зношеній гумі, особливо якщо знос нерівномірний на різних колесах передньої осі. Крім того, зношені шини різко підвищують ризик аквапланування.

Виїжджаючи на дорогу в негоду, обов'язково потрібно перевірити роботу очищувачів скла і рівень рідини в бачку омивача. Не варто їздити з двірниками, що залишають брудні смуги на лобовому склі: їх вартість не перевищує ціни пари літрів бензину, а на кону – хороша видимість і, як наслідок, безпека.

ПЕРЕХОДИ І ВІДБЛИСКИ

Якщо дощ ллє стіною і водій не бачить інших учасників руху, краще не ризикувати. Перечекати зливу можна на узбіччі, не забувши при цьому позначити свій автомобіль увімкненою аварійною світловою сигналізацією. З'їжджати на узбіччя при цьому потрібно гранично обережно: воно може виявитися слизьким, що тягне за собою ризик занесення або сповзання в кювет.

Потрібно розуміти, що під час рясних опадів різко погіршується видимість пішохідних переходів: на відміну від автомобілів, у них немає ні фар, ні аварійної сигналізації, а яскравий одяг і тим більше світловідбиваючі жилети носять далеко не всі пішоходи.

Ще одна проблема – вночі на мокрій дорозі постійно блікують відображення дорожніх освітлювальних приладів і фар сусідніх автомобілів.

Пішоходи. Далеко не всі хочуть бути помітнішими в темряві.

ОСВІТЛЮВАЛЬНІ ПРИЛАДИ

У багатьох водіїв є звичка включати габаритні вогні в умовах недостатньої видимості – вони думають, що цього достатньо для їх позначення. Але треба розуміти, що видно їх лише в ясну погоду в сутінках, та й то не завжди і не всіх. У дощ ж, особливо сильний, габаритні вогні марні. Більше того, освітлення задніх габаритів не завжди вистачає для того, щоб автомобіль можна було побачити далі, ніж в декількох метрах. Тому для забезпечення безпеки на дощовій дорозі краще включити протитуманні фари та задні протитуманні ліхтарі. Їхнє світло набагато яскравіше і має дещо інший спектр, тому видимість позначеного таким чином автомобіля набагато краще. Не забувайте про те, що гальмівний шлях на мокрій дорозі набагато довше, і тому краще, щоб вас помітили якомога раніше.

Чи треба говорити, що освітлювальні прилади повинні бути повністю справні? Практика показує, що треба: на дорозі нерідко зустрічаються автомобілі з непрацюючим або частково працюючим освітленням, але що ще гірше – з тюнінгом у вигляді тонованих або зафарбованих стоп-сигналів і покажчиків поворотів.

У дощ чим яскравіше, тим краще.