Питання про ОСББ: куди звертатися, якщо немає світла, води або тепла

22 червня 2016, 13:41
Через поломку можна легко визначити, хто повинен займатися ремонтом

Якщо будинок не отримує послугу ЖКГ, відповідальним може бути і балансоутримувач, і споживач. Фото: news.sevas.com

У липні в Україні очікується активна фаза реформи ЖКГ, після якої ЖЕКи в звичайному розумінні припинять існування, а приводів для створення ОСББ стане більше. Тому слід підготуватися до того, що функції з обслуговування та утримання в належному стані внутрішньобудинкових мереж, які зараз ще знаходяться в зоні відповідальності ЖЕО, будуть виконувати балансоутримувач або керуюча компанія.

"Сегодня.ua" зібрав головні питання українців про те, як зміниться життя з ОСББ, а експерти в сфері ЖКГ відповіли на ці питання.

Реклама

"Куди тепер звертатися, якщо не працює опалення, немає гарячої води або світла?"

Відповідають фахівці "Київенерго":

"Якісні опалення й електро- та гаряче водопостачання – результат спільної відповідальності компанії, яка надає ці послуги, балансоутримувача будинку та споживача.

Реклама

Наприклад, "Київенерго" виробляє теплову енергію, транспортує її по тепломережах і займається станом теплового господарства столиці. Також в зоні відповідальності компанії – облік теплової енергії, технічна справність лічильника тепла (якщо він на балансі компанії), і зняття його показань і формування рахунків.

Балансоутримувач зараз – це ЖЕО, ЖБК, ОСББ (в майбутньому – ОСББ і Управляючі компанії) – відповідає за внутрішньобудинкові теплосистеми, їх стан і їх обслуговування. Також він забезпечує підготовку до опалювального сезону і забезпечує збереження будинкового лічильника теплової енергії.

У свою чергу споживач утримує в справності і відповідності нормам свої змішувачі, радіатори і квартирні тепломережі, утеплює будинок і вчасно платить за послуги. Як максимум – бере активну участь в управлінні будинком, розуміє балансову приналежність і вимагає від балансоутримувача дій по його зоні відповідальності.

Реклама

Аналогічна ситуація і в забезпеченні будинків киян світлом, оскільки там діє таке ж "правило трикутника". Між "Київенерго" і споживачами встановлені "межі розподілу", які закріплюються в договорах. У житлових будинках межа встановлена на вводі в головний розподільний щит будинків. "Київенерго" обслуговує електрообладнання до кордону розділу, а балансоутримувач будинку займається внутрішньобудинковими електросистемами, їх станом та працездатністю. У зоні відповідальності споживача перебувають стан електричної проводки в житловому приміщенні, збереження приладу обліку, а також своєчасні розрахунки за спожиту електроенергію".