Власники "євроблях" анонсували всеукраїнську акцію протесту

13 листопада 2018, 14:46
Активісти збираються масштабним протестом домогтися скасування нового закону про розмитнення авто з іноземною реєстрацією

Законопроект відрізняється від того, що обговорювали з протестуючими, попередила Южаніна / Фото: Данило Павлов

Активісти руху "АвтоЄвроСила" оприлюднили в Facebook відеозвернення, в якому повідомили, що 20 листопада власники авто на єврономерах проведуть акцію в усіх містах України одночасно.

Власники "євроблях" вимагатимуть скасувати ухвалений Верховною Радою закон про розмитнення машин з європейською реєстрацією. За словами активістів, вони перенесли запланований захід у зв'язку з тим, що парламент засідатиме не раніше 20 листопада.

Реклама

"Ми вирішили перенести акцію на наступний вівторок. У телефонному режимі обдзвонили всі області, які також підтримали це рішення", – зазначив учасник руху.

Нагадаємо, пов'язані законопроекти № 8487 і № 8488, ухвалені Радою в другому читанні 8 листопада, встановлюють правила тимчасового перебування в Україні автомобілів з іноземною ре реєстрацією.

Реклама

Так, законом № 8488 за порушення умов тимчасового ввезення та транзиту авто передбачені штрафи . Також у законі прописані штрафи за порушення терміну перебування нерозмитненого автомобіля на території України – від 170 гривень до 170 тисяч гривень або конфіскації авто.

Законопроект № 8487 встановлює базові ставки акцизного податку для нового автомобіля в залежності від типу пального та об'єму двигуна:

для авто з бензиновим двигуном об'ємом 1000 куб. см – 50 євро ; від 3000 куб. см – 100 євро;

Реклама

для "дизеля" з двигуном 1500 куб. см – 75 євро ; від 3500 куб. см – до 150 євро.

Щоб визначити розмір акцизу для конкретного авто, до базової ставки будуть застосовувати коефіцієнти. Формула буде такою:

"Ставка = Ставка базова × Коефіцієнт двигуна × Вік двигуна".

  • Коефіцієнт двигуна визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння автомобіля на 1000.
  • Коефіцієнт віку – це кількість повних календарних років з року, що йде слідом за роком виробництва автомобіля, до року визначення ставки податку. Граничний коефіцієнт – для віку в 15 років, після цього даний параметр не росте.

На оформлення нерозмитнених авто законопроектом № 8487 дається 180 робочих днів. При цьому акцизний податок зменшується на 50% для авто, які будуть розмитнені протягом перших 90 днів після вступу закону в силу. В останні 90 днів "пільгового" періоду ставки стануть повними, але штрафи за порушення термінів перебування не накладатимуться.

Обидва законопроекти про розмитнення автомобілів на єврономерах у першому читанні Рада схвалила ще 13 липня 2018 року. При цьому генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко відзначав, що закони про розмитнення авто не допоможуть "евробляхер ам" через те, що останні, на думку експерта, не зможуть переоформити на себе автомобілі, які належать іноземним фірмам.

До вступу в силу ухвалених Радою 8 листопада законів, при розмитнення автомобіля потрібно заплатити такі збори та податки:

  • Ввізне мито. Згідно з законом "Митний тариф України" ввізне мито залишає 10% від вартості автомобіля, а для машини з ЄС – 5-7,3%.
  • Акцизний збір. Його ставка залежить від типу автомобіля, об'єму двигуна, пального, яким він заправляється, і віку.
  • ПДВ. Становить 20% від суми митної вартості автомобіля, акцизного збору та ввізного мита.

Відзначимо, запропонована раніше поправка до законопроекту № 8487 про податок на старі автомобілі в Україні не знайшла підтримки в профільному комітеті і сесійній залі. Згідно з поправкою, за автомобіль, якому більше п'яти років пропонувалося ввести щорічний податок, причому його сума, відповідно до запропонованої формули, збільшувалася б з року в рік. 

Нагадаємо, раніше сайт "Сьогодні" назвав ТОП-5 "евроблях", на які слід звернути увагу українцям. Як виявилося, за помірні 2 тисячі доларів цілком можливо придбати пристойне авто, яке ще довго послужить своєму господареві.