Власникам вантажівок в Україні доведеться платити за ремонт доріг

13 травня 2014, 13:11
У Кабміні вирішили зробити платним проїзд важких машин по деяких трасах

Гроші для ремонту доріг хочуть зібрати за допомогою пла

Міністерство інфраструктури знайшло додаткове джерело фінансування дорожнього господарства. У відомстві пропонують стягувати плату за проїзд з великогабаритного транспорту масою 12 тонн і більше , як це відбувається в деяких країнах Євросоюзу , повідомляє "Капитал".

Переймати європейський досвід у Мінінфраструктури вирішили після того , як зіткнулися з катастрофічною нестачею коштів на ремонт доріг у поточному році. Напередодні міністр Максим Бурбак заявив, що "Укравтодор" змушений продовжити сумну традицію "ямкового ремонту".

За його словами, з необхідних 32 млрд грн на утримання 170 тис. км доріг у держбюджеті доступно 15 млрд грн. З них більше 10 млрд грн доведеться направити на обслуговування і погашення раніше залучених позик. Але зобов'язати власників вантажівок компенсувати збиток за зношеність доріг уряд зможе не раніше 2016 року – до того моменту, поки не підготує законодавчу основу і не знайде інвесторів.

Для збору плати з вантажівок створять систему, за допомогою якої
гроші надходитимуть безпосередньо на рахунки Державного дорожнього фонду. Для цього дороги, які Кабінет міністрів визначить платними (всього близько 21 тис. км), обладнають спеціальними приладами обліку інформації та пунктами обслуговування.

У Мінінфраструктури розраховують, що при впровадженні збору оплати на дорогах загальною протяжністю 21 тис. км щорічні надходження становитимуть від 4 млрд до 8 млрд грн. Ці суми в міністерстві вивели виходячи з середнього тарифу 0,5-1 грн за кілометр.

Заробити система збору оплати з вантажівок на українських дорогах зможе не раніше січня 2016, йдеться в законопроекті Мінінфраструктури. Приклад Росії, де
законпро стягування плати з вантажівок був прийнятий ще в 2012 р. , підтверджує , що півтора років може не вистачити. Адже до того часу , поки законопроект пройде голосування в парламенті , влада не може почати пошуки інвестора. Крім того , останньому буде потрібно не менше року , щоб підготувати технічну інфраструктуру і почати збирати оплату з транспорту.