Весняний апгрейд авто: які процедури необхідні машині по закінченню холодів

15 березня 2016, 09:00
Міняємо "взуття", проводимо генприбирання і антикорозійну обробку

Як подбати про своє авто. / Фото: Григорій Салай

Зима нарешті позаду, а разом з нею і час підвищених навантажень на вузли і агрегати автомобіля. Водії зітхають з полегшенням, згадують, де в надрах гаражів лежить літня гума, радіють сезонному зниженню витрати палива. Але не варто обмежуватися зміною гуми – є ще кілька місць в автомобілі, яким необхідно приділити підвищену увагу.

ЯК МАШИНА ПЕРЕЗИМУВАЛА: ПЕРЕВІРЯЄМО ВСЕРЕДИНІ І ЗОВНІ

Реклама

ШИНИ

Заміну зимових шин на літні варто проводити тоді, коли середньодобова температура буде перебувати в районі +5. Затягувати з заміною не варто: у гумової суміші зимових шин склад такий, що вона не любить позитивних температур і буде швидко зношуватися. Але і поспішати з заміною теж не треба: в разі заморозків дороги – а вони значну частину весни мокрі – миттєво перетворюються в каток, їздити по якому на літніх шинах небезпечно.

КУЗОВ

Реклама

Він вимагає уваги в першу чергу. Всю зиму він перебував під впливом підвищеної вологості, різких перепадів температури і, що найстрашніше, великої кількості реагентів, якими посипають дороги, щоб розтопити лід. Ця хімія вкрай шкідлива для лакофарбового покриття кузова. А з потеплінням процес корозії, який викликають реагенти, багаторазово прискорюється: забиті сіллю відколи й подряпини іржавіють на очах. Тому з настанням весни потрібно ретельно вимити автомобіль. Причому не тільки зовні, включаючи днище, колісні арки, а й усередині: помийте салон, багажник і підкапотний простір, адже хімія і волога потрапляли туди всю зиму. Особливо багато їх в салоні, адже багато місяців з взуття на килимки (а нерідко і повз) стікали струмочки хімічної рідини.

Вимивши машину, варто уважно проінспектувати кузов на предмет дрібних пошкоджень. Всі знайдені відколи й подряпини потрібно обробити антикорозійними речовинами (простіше кажучи – зняти іржу навіть в самій її початковій стадії) і зафарбувати.

ПРИСТРІЙ

Реклама

Акумуляторна батарея всю зиму працювала на знос: для пуску двигуна при негативних температурах потрібно значно більше енергії, ніж в літній час, навіть якщо двигун повністю справний і відмінно заводиться. А різко зросла взимку кількість споживачів електроенергії – підігрів стекол, дзеркал, сидінь, фари – забезпечили йому майже хронічний недозаряд. Тому, навіть якщо батарея успішно пережила зиму і зараз впевнено крутить стартер, краще хоча б один раз не полінуватися і зарядити її повністю.

ДВИГУН

Відкрийте капот і огляньте все, що під ним знаходиться. Взимку температура під капотом коливалася від -20 (так, ця зима порадувала і такими морозами) до +95. І навіть трохи більше, якщо в пробках справа доходила до включення вентиляторів примусового охолодження радіатора. Сам силовий агрегат не страждає від таких перепадів, якщо він справний і залите якісне мастило з відповідними температурними допусками. А ось гумові та пластикові деталі, особливо не першої свіжості, можуть бути вже "на грані", що в будь-який момент може призвести до втрати герметичності патрубків, витоком антифризу і іншими неприємностями. Тому якщо в гумових або пластикових деталях після зими видно навіть незначні тріщини, краще замінити їх відразу.

Міняти чи не міняти масло? Відповідь на це питання залежить від типу палива, на якому працює ваш двигун. Сучасне масло не втрачає своїх якостей в морози, тому в бензинових двигунах міняти його не потрібно. А ось в дизельних фахівці багатьох автосервісів рекомендують проводити сезонну заміну.

Після зими рекомендується також промивати бак і паливну систему: в силу підвищеної вологості там напевно чимало води, яка накопичувалася поступово у вигляді конденсату при перепадах температури. Втім, цією процедурою багато хто нехтує в силу її дорожнечу, але хоча б паливний фільтр замінити варто.

Не забудьте перевірити рівні всіх рідин: масла, антифризу, бачки гальмівної системи, зчеплення, омивача.

ХОДОВА І ГАЛЬМА

Не помітити яму під шаром води, снігу або льоду може навіть найбільш уважний водій. А скільки їх не помічено за зиму? Тому не дивно, якщо весну автомобіль зустрічає із збільшенням люфтом керма або стукотами в підвісці, які починають дратувати. Крім того, гумові деталі ходової – всілякі втулки, сайлентблоки, пильовики – теж можуть знаходитися не в кращому стані. При наявності на їх поверхні тріщин краще відразу замінити ці деталі. Пильовики, наприклад, коштують копійки, і тому мало хто піклується про їх цілісності. Але треба розуміти, що їх розрив багаторазово прискорить знос деталей, які вони захищають: ШРУСи, кульові, наконечники рульових тяг, які вже точно дешевими назвати не вийде. До речі, їх теж варто продіагностувати, а заодно перевірити розвал-сходження.

Перевірте, як пережила зиму гальмівна система – перш за все гальмівні шланги. Їх також варто замінити, якщо на поверхні видно тріщини і тим більше підтікання гальмової рідини.

КОНДИЦІОНЕР

Тепер залишилося лише підготувати до літа кондиціонер, при необхідності дозаправити його і замінивши фільтр салону. Це можна зробити і пізніше, головне – не забути. Адже в наших умовах без обслуговування автокондиціонер має всі шанси вийти з ладу вже через два-три сезони. Вкрай агресивне середовище у вигляді хімічних реагентів негативно впливає і на його елементи: алюмінієві трубки і конденсатор, розташований, як правило, перед радіатором. Навіть якщо ви принципово не миєте двигун (так, є чимала аудиторія водіїв, які цього не роблять), потрібно прочистити і промити всі місця, де трубки високого і низького тиску прилягають до кузова, а також конденсатор, після чого продути гарячим повітрям. Ризик витоку фреону після таких нескладних робіт багаторазово зменшується.

У СКІЛЬКИ ОБІЙДЕТЬСЯ ПІДГОТОВКА АВТО

  • Шини (послуги шиномонтажу) – від 200 грн
  • Кузов (комплексне миття) – від 250 грн
  • Акумулятор (зарядний пристрій) – від 300 грн
  • Ходова і гальма – 100 грн (діагностика)
  • Обслуговування кондиціонера – від 600 грн