/ Фото: Сергій Ніколаєв
Нові державні будівельні норми, які набудуть чинності з 1 вересня 2018 року, передбачають обов'язкове проектування велосипедних доріжок і смуг при новому будівництві та реконструкції доріг. Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе, передає прес-служба відомства.
"У всіх цивілізованих країнах Європи і світу велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту або авто. У Нідерландах взагалі хочуть ввести грошову доплату тим працівникам, які добираються на роботу на велосипедах, щоб ще більше популяризувати цей рух і зменшити кількість машин на дорогах. У нас, можливо, теж багато хто хотів би так їздити на роботу, але через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок і смуг, це не тільки незручно, але й небезпечно. Тому в нових ДБН вулицями і дорогах ми ввели обов'язкове проектування велодоріжок і смуг на дорогах і прописали чіткі вимоги щодо їх влаштування та параметрів", – зазначив Парцхаладзе.
Так, велосипедні доріжки і смуги буде обов'язково облаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного та регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, промислових підприємствах, об'єктах масового відвідування, відкритих автостоянках і гаражах..
Зокрема:
- велосмуги повинні проектуватися для одностороннього руху, велодоріжки повинні бути переважно односторонніми по обидва боки вулиці;
- при наявності забудови з одного боку вулиці велодоріжка двостороннього руху повинна перебувати на забудованому боці;
- при наявності велоруху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, в тому числі, з використанням зустрічної велосмуги.
Ширина велосипедних доріжок визначатиметься залежно від категорій вулиць і доріг:
За словами Парцхаладзе, такі зміни дозволять суттєво підвищити безпеку і комфорт, зокрема, велосипедистів на дорогах і сприяти активному розвитку велосипедного руху як альтернативи громадському транспорту.
Нагадаємо, в ДБН також змінили положення про ширину смуг руху в містах і селах. Це потрібно, щоб впровадити європейські стандарти безпеки на дорогах.