Провідні медіаоб’єднання виступили зі зверненням до Порошенка і депутатів

20 листопада 2014, 20:17
Автори листа просять виключити з Коаліційної угоди пункт про заборону реклами ліків

Фото: itk.ua

Провідні об'єднання в області медіа виступили зі зверненням до влади стосовно включення заборони реклами ліків у Коаліційну угоду Верховиною Ради України VIII скликання.

"Шановний пане Президенте і народні депутати України. Провідні об'єднання в області медіа – Індустріальний Телевізійний Комітет, Незалежна Асоціація Телерадіомовників, Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси, Всеукраїнська Рекламна Коаліція, свідчать Вам свою щиру повагу та звертаються до Вас із зауваженням до Проекту коаліційної угоди Верховної Ради України VIII скликання (далі – "Проект "), опублікованого 15 листопада 2014 року на сайті "Блоку Петра Порошенка". Просимо вас звернути увагу на те, що запропоноване пунктом 4.4 розділу VI ("Реформа системи охорони здоров'я") Проекту введення заборони реклами лікарських засобів – неприйнятно і має бути вилучено з тексту. Розуміючи турботу авторів вищезгаданого пункту щодо шкідливого впливу безконтрольного вживання населенням лікарських засобів, ми абсолютно впевнені, що запропоновані законодавчі зміни не здатні вирішити більш глибокі проблеми у сфері охорони здоров'я, які до цього призводять, і вже тривалий час потребують фундаментальних і комплексних змін", – наголошується в заяві.

Реклама

За словами авторів листа, прийняття даних змін принесе більше шкоди, ніж користі, а також завдасть катастрофічного удару по незалежних ЗМІ, які існують за рахунок рекламних надходжень.

"За оцінками експертів, розміщення реклами лікарських засобів, залежно від типу ЗМІ, становить від 15% до 40% загального обсягу їх доходів. Позбавлення медіаринку такої значної частини надходжень в умовах загальнонаціональної кризи неможливо компенсувати ні за яких обставин, що призведе до значних скорочень працівників, зникнення великої кількості ЗМІ і зниження можливості вітчизняних медіа створювати якісний продукт і конкурувати з іноземними ЗМІ, що є надзвичайно важливим в умовах інформаційної війни", – йдеться в листі.

Медіаоб’єднання зазначають, що практика запровадження подібних обмежень у світі практично відсутня.

Реклама

"Так, наприклад, з усіх європейських країн реклама ліків обмежується тільки в Норвегії та виключно на телебаченні. Серед країн СНД заборона реклами вводилася тільки в Азербайджані у 2006 році. Втім, через те, що у передкризовому 2007 році ця заборона стала причиною значного занепаду фармацевтичного ринку, в червні 2010 року він був скасований з метою порятунку галузі. Більш того, введення заборони реклами лікарських засобів суперечить зобов'язанням України в рамках Угоди про асоціацію з Європейським Союзом, Додаток XXXVI ("Політика аудіовізуальної галузі") до глави 15 розділу V, яка передбачає, що Україна зобов'язується протягом двох років адаптувати своє законодавство до Директиви №2007/65 / ЄС про аудіовізуальні медіапослуги, яка передбачає заборону реклами виключно рецептурних лікарських засобів, що відповідає поточному регулюванню цього питання в законодавстві України", – йдеться у зверненні.

За словами авторів, також важливо розуміти, що реклама, будучи інструментом підвищення обізнаності споживачів у представленому на ринку асортименті, розширює можливий спектр альтернатив вибору та сприяє конкуренції.

"Обмеження реклами ліків позбавить споживачів можливості доступу до необхідної їм інформації, зокрема, щодо властивостей і ціни лікарських засобів, варіантів вибору, як відповідального самолікування, так і профілактики захворювань, а також зробить неможливим прозору конкуренцію, і, таким чином, побічно створить всі передумови до підвищення вартості ліків. У результаті споживачі зможуть отримувати таку інформацію виключно від лікарів і аптекарів. Подібні ініціативи є нічим іншим, як спробою скасувати необхідність проведення реформ шляхом впровадження популістських змін у Закон "Про рекламу". Фундаментальних прогнозів наслідків прийняття таких змін ніколи не надавалося", – йдеться в листі.

Реклама

"Вважаємо, що введення заборони реклами лікарських засобів є неконструктивним кроком для вирішення проблеми безконтрольного споживання ліків населенням, а також до їх здешевлення, що не принесе користі ані споживачам, ані для засобів масової інформації. Ми виступаємо проти прийняття подібних змін і просимо вас вилучити пункт про заборону реклами лікарських засобів з тексту Коаліційної угоди. Сподіваємося на розуміння і підтримку", – підкреслюється у зверненні медіаоб’єднань.

Лист адресований Президентові України Петру Порошенку, керівникам парламентських фракцій Верховної Ради України VIII скликання, які беруть участь у створенні Коаліційної угоди, Юрію Луценку – "Блок Петра Порошенка", Арсенію Яценюку – "Народний Фронт", Ганні Гопко – "Самопоміч", Юлії Тимошенко – "Батьківщина" та Олегу Ляшку – "Радикальна партія".