В Україну можуть хлинути дешеві дизельні авто з Європи – експерти

9 вересня 2020, 10:19
В Євросоюзі почали діяти нові правила, які стосуються автомобільних викидів

/ Фото: Анастасія Іскрицька, Сьогодні

В Україну можуть знову завезти партії дешевих європейський автомобілів, як це вже відбувалося кілька років тому після "дизельгейту". Йдеться про абсолютно нові машини, від яких країни ЄС відмовилися з екологічних міркувань. Таку думку висловили аналітики AUTO-Consulting.

"Після "дизельгейту" в ЄС перестали довіряти даним, які автомобільні виробники самі вписують у технічні характеристики. Це стосується і шкідливих викидів, і середнього споживання пального. Саме тому кілька років тому були запроваджені нові тести WLTP . <...> До такого нововведення були готові не всі автовиробники. Тому деякі з них отримали можливість доопрацювати конструкції двигунів і систем очищення шкідливих викидів, щоб привести їх у відповідність до критеріїв WLTP. Або виключити зі свого модельного ряду ті моделі, які вдосконалити не можна. З цієї причини ми спостерігаємо, як один за одним виробники відмовляються від подальшого виробництва цілком успішної модифікації з потужними дизельними моторами, хоча конвеєрне життя самої моделі ще не скінчилося", – пояснили автоексперти.

Реклама

1 вересня перехідний період закінчився, і виконавчу владу ЄС наділили повноваженнями перевіряти авто на відповідність нормам шкідливих викидів. Причому робити це можна у всіх 27 країнах Євросоюзу.

"Якщо щось не так, то Єврокомісія отримала право видавати накази про відкликання "брудних" авто з ринку країни-члена ЄС. А також про накладення штрафів на автовиробників розміром 30 тисяч євро. І це сума – за кожен "брудний" транспортний засіб. Тобто, штрафи величезні, по суті рівнозначні ціні автомобіля. Але і це не все. Покупці таких авто вправі розраховувати на компенсації від автомобільних виробників. Що стане для останніх ще однією серйозною статтею витрат. І щоб не потрапити під штрафи, перед 1 вересня деякі компанії вважали за краще просто згорнути випуск модифікацій, у яких були граничні показники шкідливих викидів", – зазначають аналітики.

Читайте також:

Реклама

За їхніми прогнозами, "брудні" автомобілі з ДВС, які відкличуть або заборонять до експлуатації на території ЄС, можуть потрапити в Україну.

"Не виключено, що спрацює така ж схема, що і з "дизельгейтними" автомобілями. В Україні норми шкідливих викидів, у порівнянні з країнами ЄС, можна назвати щадними. Так що у нас з імпортом таких автомобілів не буде ніяких проблем", – вважають експерти.

Втім, не виключено, що через величезні збитки автовиробників на тлі коронакризи різкого зниження цін на такі автомобілі може і не статися, додають аналітики.

Реклама

А поки в нашу країну не везуть дешеві нові машини, українці економлять на покупці б/в автомбілей. За даними асоціації "Укравтопром", 41% імпортованих в Україну авто – це секонд-хенд.

Нагадаємо, раніше експерти також назвали найпопулярніші марки б/в авто в Україні.

Також дізнавайтеся в сюжеті "Сьогодні" про те, як українці порушують ПДР на трасах: