В Україні швидкісні потяги впевнено витісняють старі состави радянських часів

29 травня 2017, 03:37
Швидкісний рух налагодили майже за рік

За п'ять годин з Києва до Львова, за сім – до Одеси, і за стільки ж – до сусідньої Польщі. Швидкісні потяги впевнено витісняють старі состави радянських часів. А адже ще якихось п'ять років тому вони здавалися нам гостями з майбутнього. Ми бачили такі потяги за кордоном і дивувалися – чому у нас їх немає? Невже не можемо якщо не побудувати, то хоча б купити? Але найважливіше – услід за появою сучасних потягів неодмінно повинна з'явитися і сучасна залізниця. Чи реально це?

П'ять років тому ці корейські потяги здавалися прибульцями з іншого світу.

Реклама

Виблискуючи сріблом, немов гігантські змії вони плавно ковзали з небаченою для українців швидкістю майже 160 кілометрів на годину. Замість провідників – стюарди зі знанням психології та англійської.

Усередині прозорі двері з сенсорними кнопками, крісла як в літаку, клімат-контроль і бездротовий інтернет. Для пасажирів тоді навіть випустили спеціальну відео-інструкцію.

Зараз по Україні та до сусідньої Польщу курсують 16 швидкісних потягів, в тому числі, два чеських і чотири вітчизняних, Крюківського заводу. Але першопрохідцем був корейський "Хюндай".

Реклама

Грудень 2011-го. Завод "Hyundai Rotem" в південнокорейському місті Чханвон. Тепер це вже архівні кадри виробництва перших швидкісних потягів для України. Хід робіт приїхав оцінити Борис Колесніков – на той час віце-прем'єр і міністр інфраструктури. Напередодні Євро-2012 потрібно було організувати зручний транспорт для вболівальників. Часу було обмаль.

Пан Чой, голова департаменту "Hyundai Corporation", добре пам'ятає, як все за один місяць Україна уклала контракт на поставку поїздів.

А далі почалося найцікавіше і найскладніше. Одночасно з виробництвом в далекій Кореї кипіла робота на українській залізниці.

Реклама

Швидкісний рух налагодили майже за рік. І 25 травня 2012 року два новеньких потяги урочисто вирушили в пробні рейси з Києва до Харкова і Львова. Третій напрям відкрили на Донецьк.

Після чемпіонату серйозним викликом для "Хюндай" стала перша зима.

Після кожного рейсу "Хюндай" слідує до депо на техогляд. Дах, ходову частину і салон перевіряють 12 фахівців. Дрібні неполадки усувають за дві години. Якщо виявлять серйозну поломку, на маршрут відправлять запасний склад.

Від найближчого до депо Дарницького вокзалу "Хюндай" вирушає точнісінько за розкладом. У салоні першого класу поки що тільки два пасажири.

Зараз мало хто пам'ятає, як критикували запуск перших швидкісних потягів. Але ось, наприклад, в популярному інтернет-виданні в грудні 2012 року писали: "Держава поспішно викинула кілька мільярдів бюджетних грошей на закупівлю корейських поїздів і "пожежну" організацію швидкісного сполучення. А закуплена техніка елементарно не витримала українських реалій. Який пасажир, після всіх описаних подій, їздитиме цими потягами?"

Звісно, ці потяги ні в яке порівняння не йдуть з радянською спадщиною.

Але мало купити сучасні потяги. Не буде нових залізниць – не буде швидкого і безпечного руху. Через п'ять років корейські потяги в Україні стали їздити повільніше по зношеному полотну і до пунктів призначення тепер прибувають на півгодини пізніше.