В Україні дозволили звужувати смуги руху на дорогах

19 вересня 2018, 15:02
В Мінрегіонбуді пояснили, навіщо потрібні нововведення

/ Фото: Олександр Яремчук

З 1 вересня 2018 року в Україні почали діяти нові державні будівельні норми (ГСН), згідно з якими можна звужувати ширину смуг руху на дорогах в містах та селах при їх реконструкції і будівництві нових. Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

"Оновлені ДБН на вулицях і дорогах вже діють, а це значить, що з 1 вересня при проектуванні нових або реконструкції і капремонту наявних доріг можна звужувати ширину смуг руху залежно від призначення дороги. Це важливі вимоги безпеки, які вже давно використовуються в Європі та тепер впроваджені у нас", – цитує Парцхаладзе прес-служба Кабміну.

Реклама

За словами Парцхаладзе, можливість звуження смуг руху сприятиме підвищенню безпеки руху на дорогах і зменшенню кількості дорожніх аварій.

"Виявлена стійка залежність ширини смуг руху і можливої кількості смертності на дорогах. Звичайно, це не єдиний фактор, який на це впливає, проте доведено, що чим більше ширина смуги руху на дорозі, тим небезпечніше вона для водіїв. Адже часто саме в таких умовах вони можуть маневрувати, перевищуючи швидкість або обганяючи сусідні машини. При звужених смугах руху такої можливості немає. Крім того, водій намагається їхати обережніше, тим самим зменшуючи швидкість руху", – підкреслив він.

Так, на сьогодні одними з найнебезпечніших вважаються дороги з шириною смуги руху 3,6 м і більше. Смертність від ДТП на них, за статистикою, становить від 20-25 осіб на 100 тисяч населення. Менш небезпечні дороги з шириною смуги 3,25-3,6 м з можливою смертністю від 6-10 осіб на 100 тисяч. Найбезпечнішими є дороги в Європі з шириною смуги руху 2,8 – 3,25 м. У таких випадках смертність становить максимум 2-3 особи.

Реклама

"При зменшенні швидкості лише на 1,5 км/год рівень смертності на дорогах знижується в середньому на 6%. Уявіть, скільки життів може врятувати лише розумний підхід до проектування доріг. Крім цього, зміни дозволять збільшити пропускну спроможність вулиць і зменшити затори за рахунок облаштування додаткових смуг для авто й окремих смуг для громадського транспорту. Також звільнений простір можна використовувати для проектування велосипедних доріжок, острівців безпеки на переходах і паркувальних кишень", - пояснив Парцхаладзе.

Згідно з новими ДБН, мінімальна ширина смуги руху на магістральних вулицях загальноміського та районного значення в найзначніших, значних, великих, середніх і малих містах, крім доріг безперервного руху, а також на селищних дорогах і головних вулицях становить 3 м. На магістралях загальноміського значення безперервного руху в великих і великих містах мінімальна ширина смуги руху становить 3,5 м. На місцевих житлових вулицях і дорогах всіх населених пунктів вона становить 2,75 м.

Реклама

Крім того, нові норми забороняють проектувати парковки на тротуарах і дорогах. Зокрема, заборонять розміщувати паркінги на території житлового комплексу. Альтернатива – підземні гаражі або відкриті майданчики в 300-500 м від будинку.