В Україні підвищують штрафи за перевантажені фури

17 вересня 2020, 09:43
Парламент попередньо схвалив посилення покарань для підприємців і водіїв

/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні

Верховна Рада України схвалила в першому читанні законопроєкт № 3743, який посилює покарання для перевізників за порушення габаритно-вагових параметрів. За законопроєкт проголосували 270 депутатів. як пояснили в пресслужбі Кабінету міністрів, серед іншого законопроєкт змінює штрафні санкції.

У документі прописані такі штрафи:

Реклама

1. За перевищення габаритно-вагових норм (залежать від відсотка перевантаження):

  • до 2% включно – 1700 грн;
  • від 2% до 5% – 5100 грн;
  • від 5% до 10% – 8500 грн;
  • від 10% до 20% – 17 тис. грн;
  • від 20% до 30% – 34 тис. грн;
  • понад 30% – 51 тис. грн.

Читайте також:

2. За порушення при заповненні накладних та інших документів на вантаж відправником – 34 тис. грн.

Реклама

3. За відмову від проходження габаритно-вагового контролю – 51 тис. грн.

4. За невиконання вимог "Укртрансбезпеки" після перевірки або створення перешкод під час неї – 51 тис. грн.

5. За невиконання водіями вимог зупинитися – 51 тис. грн (нині – 3400 грн).

Реклама

"Фура, завантажена на 150%, руйнує дорогу в 10 разів швидше. В межах президентської програми "Велике будівництво" в цьому році ми будуємо і відновлюємо понад 6000 кілометрів доріг. Але без реформи габаритно-вагового контролю неможливо зберегти їх в належному стані", пояснили необхідність прийняття законопроєту у фракції "Слуга народу".

Крім цього, законопроєкт вводить адміністративну відповідальність за порушення, зафіксовані в автоматичному режимі.

Нагадаємо, комплекси габаритно-вагового контролю Weight-in-Motion (WiM) запрацювали на дорогах восени-2019. WiM – це розумна система збору інформації про транспортні засоби: дати і часу проїзду, температури повітря і дорожнього покриття, смуги і напрямку руху, швидкості руху і державного номерного знака, габаритів, відстані між осями, загальної маси і її розподілу на осі.

Система поширена в країнах Євросоюзу. Її унікальність полягає в тому, що вона дає змогу відфільтрувати перевантажений транспорт із загального трафіку.

До речі, раніше президент Володимир Зеленський звернувся до недбайливих далекобійників. Він таємно став учасником чату далекобійників, щоб з'ясувати, яким чином перевантажені фури знищують дороги. І дізнався багато цікавого: