В Україні повністю змінюють процедуру реєстрації нерухомості

16 липня 2014, 08:56
Мін'юст уже розробив законопроект, за яким нотаріуси не зможуть вносити записи про квартири в держреєстр

Бланки для документів про право власності хочуть скасувати. Фото: trend.az

Наступного року держава має намір почати реєструвати угоди купівлі -продажу нерухомості за новими правилами. Відповідний законопроект підготувало Міністерство юстиції, пише "Капитал".

За словами глави відомства Петра Петренко , функцію реєстрації передадуть місцевій владі , а самі операції проводитимуться " в сліпому режимі". " Приймати документи будуть адміністратори , а обробляти – реєстратори , з якими клієнти не зможуть контактувати " , – пояснив Петренко.

Законопроект Мін'юсту планується зареєструвати в парламенті восени . До цього часу нова система реєстрації буде випробувана в Центрі надання адміністративних послуг Солом'янської райдержадміністрації Києва .

Реформувати процедуру реєстрації угод планується в два етапи. На першому з них будуть створені фронт- (приймають документи) і бек- офіси ( реєструють угоди). Щоб уникнути корупції , Мін'юст пропонує розподіляти документи між реєстраторами з різних регіонів країни. Наприклад , угоду з купівлею- продажем київської квартири можуть зареєструвати фахівці зі Львова. Для цього реєстратори будуть отримувати скановані документи заявників по електронній пошті.

Нотаріусів мають намір позбавити права реєструвати угоди – вони будуть тільки приймати документи і відправляти їх реєстраторам .

Передати всі функції реєстрації нерухомості місцевій владі Мін'юст планує на другому етапі реалізації реформи. Після цього Укрдержреєстр буде лише контролювати роботу державного реєстру , реєстраторів і займатися навчанням співробітників .

Єдиний реєстр майнових прав чиновники хочуть зробити загальнодоступним. Взяти виписку з нього зможе будь-який українець – для цього йому необхідно буде зареєструватися в системі.

"Бланки документів на право власності передбачається скасувати – документи будуть друкувати на звичайних аркушах з печаткою " , – пояснює глава Укрдержреєстру Ганна Онищенко .

Ініціатива Мін'юсту – це спроба змінити правила реєстрації нерухомості , які вступили в силу з 1 січня 2013 р. Замість БТІ з початку минулого року всі угоди засвідчують нотаріуси та держреєстратори . Але у існуючої системи реєстрації нерухомості маса недоліків , пояснила партнер і керівник практики нерухомості

Однак у експертів викликають масу питань і новації Мін'юсту. Керівник департаменту нерухомості і будівництва компанії Astapov Lawyers Іван Трофименко вважає , що проблемою може стати співпраця між реєстратором та БТІ , в архівах якого зараз знаходяться неоціфрованная частина паперових реєстрів .

" Багато нотаріуси знайшли можливість оперативно отримувати відомості БТІ. Як львівський реєстратор , обраний за системою "російської рулетки " , буде оперативно співпрацювати з київським БТІ з питань підтвердження даних старих паперових реєстрів – незрозуміло" , – говорить Трофименко. Директор Всеукраїнської асоціації БТІ Дмитро Павленко пояснює , що дані не передаються через відсутність механізму . "Потрібен відповідний закон", – упевнений він.

Нагадаємо , раніше подібну систему реєстрації нерухомості ввели в Грузії. На сьогодні третина документів на реєстрацію нерухомостів Грузії надходить через інтернет.

Реклама