В Україні оживають авіаперевезення

2 лютого 2017, 08:15
Пасажиропотік в країні зріс завдяки різкому відновленню інтересу до авіації

Авіаперевезення зростають / Фото: Олександр Яремчук

Пасажиропотік на авіатранспорті в Україні зростає прискорюючими темпами. В цілому за 2016 рік він збільшився на 36,6%, а в IV кварталі – на 55,9%. А в новому році авіаційна галузь обіцяє поставити рекорд у пасажирських перевезеннях, пише "Деловая столица".

За кількістю перевезених пасажирів минулий рік був рекордним для вітчизняних авіакомпаній: 8,3 млн, зростання за рік на 31,3%. Дуже успішного 2012 року, як і 2013-го, ця кількість становила 8,1 млн, 2014-го – 6,5 млн, 2015-го – 6,3 млн. За даними Державіаслужби, кількість міжнародних пасажирів у авіакомпаній України зросла 2016 року на 31,6% – до 7 млн 472 тис. На внутрішніх лініях авіакомпанії перевезли 802 тис. осіб, що на 27,6% краще за показник 2015-го.

Реклама

У цього зростання не було якоїсь раптової причини. Просто збільшувався платоспроможний попит на послуги авіатранспорту з боку українців, а авіакомпанії, зі свого боку, заманювали пасажирів дедалі різноманітнішими і вигіднішими пропозиціями. Вражає поквартальна динаміка пасажирообороту української авіації: в I кв. – зростання на 18,8% порівняно з таким же кварталом 2015 року, II кв. – на 28,2%, в III кв. – на 39,2%, в IV кв. – на 55,9%. Можна очікувати, що 2017 року теж будуть високі темпи зростання. Популярності європейських напрямків має посприяти запровадження безвізового режиму з ЄС. До того ж можна очікувати напливу європейців до Києва в травні під час конкурсу "Євробачення".

Завдяки авіації 2016 року зріс і загальний пасажирообіг українського транспорту – на 5,1%, до 102,24 млрд пас*км. Зокрема, пасажирообіг "Укрзалізниці" збільшився на 4,3% – до 36,95 млрд пас*км. Водночас у автотранспортних компаній цей показник знизився на 0,8%, до 34,49 млрд пас*км, у тролейбусного транспорту – на 3,2%, до 5,9 млрд пас*км, у трамвайного – на 5,7%, до 4 млрд пас*км, у метрополітенів – на 0,3%, до 5,35 млрд пас*км.

Графика: "Деловая столица"

Реклама

Но намерения УЗ поднять , конечно же, были негативно встречены отечественными товаропроизводителями. Министр инфраструктуры Владимир Омелян ,

Але наміри УЗ підняти тарифи, звичайно ж, були негативно зустрінуті вітчизняними товаровиробниками. Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що "будь-яке підвищення тарифів має бути обґрунтованим і здійснюватися тільки після того, як "Укрзалізниця" покаже ефективність антикорупційних заходів, втілення реформ, пояснить структуру тарифів". Підвищення тарифів для пасажирів він теж назвав "дуже чутливим" питанням.

"І тут не може бути прямої відповіді, мовляв, у нас такий фінансовий стан, і тому ми підвищуємо тарифи. Я хочу, щоб українська монополія надавала якісний продукт і за це отримувала більше грошей, а не просто піднімала тарифи", – заявив міністр.

Реклама

Але тепер він уже, по суті, нічого не вирішує. 18 січня "Укрзалізниця" рішенням уряду виведена з-під Мінінфраструктури і передана в підпорядкування Кабміну. Відповідно, Кабмін, а не міністерство, даватиме добро на підвищення тарифів.