В Україні зміниться маркування продуктів: коли запрацюють нові правила

11 грудня 2018, 12:35
У Держпотребслужбі розповіли про вимоги до виробників

В Україні запрацюють нові правила маркування продуктіввідповідний законопроект № 8450 вже прийняла Верховна Рада . Документ повинен вступити в силу через півроку після опублікування , тобто в червні – липні 2019 року.

Нововведення покликані захистити споживачів від обману , оскільки зараз вказаний на упаковці склад часто не відповідає змісту .

Реклама

Киянка Людмила Давиденко дуже уважно ставиться до складу продуктів через стан здоров'я .

"Наприклад , жирний сир не можна . Хотілося б сир взяти , але я боюся його брати . Я не знаю , що там " , – ділиться побоюваннями Людмила.

Крім того , що склад викликає сумніви , його ще й неможливо прочитати – шрифти на упаковках занадто дрібні .

Експерт з безпеки продуктів Максим Несмєянов розповідає , що найбільше обману в маркуванні саме молочної продукції . Наприклад , на пачці вершкового масла вказані цілих три терміни придатності .

Реклама

"Є 35 днів температурний режим , є зберігання 60 днів , а є 75. Ось як визначити , скільки це масло зберігається ? " , – дивується фахівець.

А ось через те , що на заморожених морепродуктах не вказують масу льоду , покупець може переплатити до 40 % відсотків вартості . А чи була риба повторно заморожена , дізнатися неможливо , тому що діючі норми не передбачають таких попереджень .

"При повторній розморожуванні якісні характеристики продукції падають . Споживач повинен знати , що він купує " , – говорить Несмєянов.

Щоб зробити зміст товарів зрозуміліше для споживачів , в Раді прийняли закон про нові правила маркування продуктів . Перш за все на етикетках збільшать шрифт .

"Інгредієнти , які можуть викликати алергічну реакцію , повинні маркуватися з певним виділенням . Або кольором , або жирним шрифтом " , – зазначає голова Держпродпотребслужби Володимир Лапа.

Крім того , тепер дистриб'юторів змусять інформувати , чи був продукт попередньо розморожений , а також детально розписувати харчові добавки .

Реклама

За порушення нових правил маркування виробника чекає штраф від 20 тисяч гривень .

"У виробників буде можливість реалізовувати на ринку продукцію зі старим маркуванням . Зроблено перехідний період – три роки після вступу в силу закону " , – зазначив Лапа.

Такий термін вибрали , щоб виробники встигли повністю перейти на нове маркування і не закладали витрати на нову упаковку в вартість продуктів .

Нагадаємо, фахівці продринку говорять, що закон про маркування продуктів потрібне , але працювати буде в основному на зовнішньому ринку, куди хочуть пробитися наші виробники , а ось на внутрішньому ринку все буде залежати від дієвості контролю . Поки експерти вважають контроль недостатнім .