В Україні активізувалися карткові шахраї: як захиститися від обману

21 лютого 2017, 12:42
Аферисти найчастіше телефонують з "зони" або окупованих територій

CVV-код на зворотному боці картки видавати у жодному разі не можна. Фото: frankieleon|Flickr

Українці почали масово отримувати SMS "Ваша карта заблокована – зателефонуйте до банку", телефонувати за вказаним номером і втрачати гроші. Крім того, клієнтам банків можуть повідомляти про те, що нібито на рахунку залишилося нуль гривень, і теж просити передзвонити.

Таке повідомлення отримала киянка Дарина Захоженко нібито від державного банку. Але номер мобільного викликав підозри.

Реклама

"Від Ощадбанку SMS приходять з кол-центру, ні з звичайного телефону, і видно, що Ощадбанк їх надсилає. Я передзвонила до колл-центру в банку сказали що це не вони, що це регулярні випадки – шахраї", – розповідає Дарина.

А ось Ніні Агафоновій спритники вирішили зателефонувати самі. "Представились службою безпеки банку, почали розпитувати, скільки грошей на рахунку, хто востаннє користувався, чи я це. Я сказала, що у мене немає картки Ощадбанку. І така хвилина мовчання, розгубилися і попрощалися", – розповідає жінка.

У довірливих людей шахраї запитують номер карти, пін-код і секретні три цифри на зворотному боці. І буквально за лічені хвилини знімають всі гроші. У кіберполіції кажуть, що оборудки влаштовують переважно жителі окупованих територій або ув'язнені.

Реклама

Повідомлення клієнтам ніколи не надсилають зі звичайного мобільного, попереджають в державному банку. "Ми ніколи не ставимо запитань, пов'язаних з паролями, пов'язаних з CVV-кодом і іншою секретною інформацією", – запевняє директор Департаменту електронної комерції і платіжних засобів Володимир Москаленко.

У банку настійно радять не вірити фальшивим SMS і не розповідати по телефону секретну інформацію. А для перевірки відразу телефонувати на гарячу лінію своєї фінустанови.