У мережі добре йдуть хендмейд і їжа

9 травня 2017, 08:02
Українці переводять бізнес в онлайн і роблять з хобі основну роботу

vector-master.ru

В умовах кризи українці все частіше вважають за краще заробляти в мережі. "Сегодня" поспілкувалася з експертами і дізналася, які зараз тренди на ринку онлайн-зайнятості і які напрями будуть найприбутковішими вже завтра.

СВОЇМИ РУКАМИ.  Зараз динамічно розвивається продаж у мережі товарів власного виготовлення – з приходом кризи народ намагається монетизувати своє хобі.  За словами керівника хендмейд-платформи Crafta.ua Олександра Юр'єва, не менше 120 тис. українців заробляють на продажу виробів (на 30-40% більше, ніж рік тому).  Так, покупці оформляють близько 12 тис. замовлень щомісяця, і за 2016-й витратили на них 7 млн грн.  "Українці втомилися від неякісних і однотипних китайських товарів, а купувати якісне українське зараз модно. З'явилося розуміння, що хендмейд – це повноцінна заміна фабричним речам, таким як меблі, посуд, текстиль, а не тільки мило, прикраси та дрібнички. Зараз найбільш затребувані -  аксесуари (в 2016 році їх частка склала 22% від усіх продажів на Crafta), одяг і декор для дому. Великі перспективи у меблів, одягу та посуду".

ХАЛТУРА.  Найчастіше люди погоджуються і на халтури.  Про це свідчить статистика сервісу замовлення послуг Kabanchik.ua: в 2016-м разових доручень тут виконали на 26 млн грн.  Так підробляють більше 300 тис. осіб, щодня закриваючи понад 700 замовлень.  Наприклад, за разову роботу прочищення каналізації можна отримати від 250 грн, а за дизайн листівки – від 300 грн.  "Тільки за рік попит на додатковий заробіток виріс на 41,5%, – розповідає засновник ресурсу Роман Кірігетов. – Якщо ще три роки тому найпопулярнішими послугами були кур'єрська доставка і роздача листівок, то сьогодні це послуги будівельників і домашніх майстрів".  Крім того, заробляти зараз можна, навіть не маючи спецнавиків: взяти до себе тварину принесе від 80 грн за добу, а за розміщення одного оголошення платять до 2 грн.

ПІШЛИ В МЕРЕЖА.  Ще один тренд – відмовитися від оренди магазину і перевести свій бізнес в інтернет.  З 2016-му на торговому майданчику Prom.ua почали свою справу 111 тис. нових продавців – так і витрати менше, і охоплення покупців більше.  Наприклад, співвласник інтернет-магазину аксесуарів для гаджетів Олександр Авраменко починав з капіталом в 4000 грн: "Ми постійно аналізували попит. Коли товар залежувався, то продавали його за акційними цінами і більше не закуповували. Ми змогли розширити асортимент з 5 до 2000 одиниць"  .  Ще один продавець на платформі Bigl.ua Євген Ковпенко закрив свої магазини техніки і заснував інтернет-магазин гаджетів: "Я був переконаний, що люди не будуть купувати в інтернеті. Але коли став аналізувати причини невдач раніше успішного бізнесу, то зрозумів: при наявності п'яти  магазинів і складу у мене були високі витрати на їх утримання і при цьому маленьки==е охоплення покупців".

ХЛІБНІ ТОВАРИ.  За словами експертів, щоб добре заробляти в інтернеті, важливо правильно вибрати напрямок.  Якщо в останні роки в топі були одяг, аксесуари, гаджети і товари для будинку, то зараз, за даними аналітиків Prom.ua, рвонули вперед чотири нових напрямки.  З 2016-му українці купили понад 1 млн товарів для краси, в той час як в 2015-му ця цифра становила лише 543,3 тис. (приріст 99%).  Книг і товарів для хобі (в основному рукоділля) купили 785,1 тис. штук, а в 2015-му – 375,7 тис. (приріст 108%).  Кількість угод по продуктам харчування зросла на 128% – з 193,6 тис. У 2015-му до 441,2 тис. У 2016-му.  Також стали купувати більше інструментів – 228 тис в 2016-м проти 107,6 тис. У 2015-му (приріст 112%).  За словами експертів, попит на товари в цих категоріях відкриває нові можливості для розвитку дрібного бізнесу.