На свята українцям продавали прострочену їжу і фальсифікат

13 січня 2017, 08:20
Магазини в новорічній суєті традиційно позбувалися продукції, що залежалася

Іноді зіпсованим може виявитися навіть алкоголь. Фото: Pixabay

На свята в Україні традиційно зростають продажі неякісної та простроченої продукції. На хвилі новорічної та різдвяної метушні магазинах стає легше продати покупцям товар, що "залежався" , пише UBR.

Як розповідають експерти, в передсвятковій метушні покупці менш прискіпливі і уважні при виборі продуктів. А значить, частіше ризикують придбати неякісний товар. Крім того, різні святкові акції підштовхують купити їжу зі знижкою.

Реклама

"Зараз більшість споживачів через низьку платоспроможність спочатку дивиться на ціну, а потім на виробника і якість продукції. Фальсифікують і алкоголь, і каву, і згущене молоко. До ковбаси вищого сорту додають глутамат, хоча за вимогами нормативних документів це заборонено. Думаю, в кожному сегменті є неякісна продукція, яка не відповідає складу, заявленому на упаковці", – зазначила заступник голови ГО "Громадський контроль захисту прав споживачів" Ольга Котехова.

У сегменті консервації наштовхнутися на залежаний товар найскладніше. Уважним потрібно бути з кондитеркою, фасованими сирами і ковбасами з "магазинними" етикетками.

Нарівні з фальсифікатом, активніше починає продаватися і прострочений товар. А деякі магазини і зовсім не гребують переклеювати етикетки на фасованому товарі або "перемішувати" на полиці прострочені і свіжі продукти.

Але, наприклад, в сегменті консервації наштовхнутися на залежаний товар найскладніше, оскільки термін придатності вибитий на самій банці і він досить великий – три роки. Те ж саме стосується і інших продуктів з тривалим терміном зберігання.

Реклама

Виняток становлять хіба що вина, а саме молоді та ігристі. Останні хоч і рідко підробляють (це не вигідно), але ось "залежала" пляшка може сильно відрізнятися за смаком і ароматом.

"Алкоголь може зберігається довго, як і консерви, тому можна бути спокійним, якщо, звичайно ж, не купувати його "з-під поли" або через інтернет. Уважним потрібно бути з кондитеркою, фасованими сирами і ковбасами з "магазинними" етикетками", – зауважив директор української Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.

Стосовно акцій і знижок, то вони не далеко не завжди означають, що магазин хоче швидше позбутися продуктів, термін придатності яких добігає кінця – найчастіше це все-таки пов'язано з бажанням більше заробити перед "мертвим" з точки зору продажів, січнем , Наприклад, у "молочки" він почався ще 28-29 грудня – в найближчі 1-2 місяці її купуватимуть дуже мляво.

Реклама

За словами Котехової, "прострочення" на сьогодні не таке актуальне, як фальсифікат. Споживачі вже привчилися дивитися на дату виробництва та строк придатності. "Звичайно бувають прострочені товари, які дуже дорогі, не затребувані або випадково завалялися, але і це рідкість. Супермаркети повертають постачальникам товари, термін зберігання яких закінчився", – зазначила експерт.

Як зазначив Олексій Дорошенко, якщо покупець виявив неякісний товар вже вдома, то в більшості своїй магазини йдуть на поступки і погоджуються обміняти покупку. Але багато клієнтів просто не вирішуються на повернення товару через лінь або небажання сваритися з торговою мережею.

Разом з тим, точні обсяги ринку "прострочення" і фальсифікату експерти назвати не змогли – такі глобальні дослідження коштують недешево.