У Харкові створили унікальний електромобіль

29 липня 2015, 04:40
Машина заряджається при гальмуванні і їзді з гори

Харків'яни створили унікальний електромобіль. Фото: канал "Україна"

Унікальний електромобіль створили в Харкові. Машина заряджає акумулятори при гальмуванні і їзді з гори.

Безшумний старт і слабкий гул при русі – свій електромобіль конструктори Харківського політеху створили на базі звичайного легковика. У багажнику – 300-кілограмовий акумулятор. Під капотом – унікальне серце – суперконденсатор.

Реклама

"Суперконденсатори – раніше їх технологія не дозволяла робити. Зараз вже є відповідні технології, які дозволяють частково замінити ось цю енергію акумулятора за допомогою конденсаторів", – розповів співробітник НТУ "Харківський політехнічний інститут" Андрій Тимощенко.

Суперконденсаторна батарея допомагає машині економити до 30% заряду акумулятора. При гальмуванні або русі з гори він накопичує енергію.

"При гальмуванні ми накачуємо суперконденсаторну батарею. При подальшому пуску ми її розряджаємо – в цьому особливість", – пояснив старший науковий співробітник НТУ ХПІ Олександр Моїсеєв.

Реклама

Заряджається акумулятор від домашньої мережі близько 10 годин. "Нагодувати" досхочу таке авто обійдеться не дорожче вартості одного літра бензину – близько 20 гривень. Економія більш ніж у 5 разів.

Інноваційний електромобіль на повному заряді акумулятора може проїхати приблизно 70 км. Правда, таку відстань автомобіль досі не долав, адже не має реєстрації, і за територію університету не виїжджав.

Електрокар збирали по крупицях: кузов і акумулятор – спонсорські, інші деталі замовляли за кордоном. Електронна начинка обійшлася в півтори тисячі доларів.

Реклама

"Це реально більша переробка, тюнінг ось називають. Тобто, якщо хтось захоче, то можна існуючу машину переробити на електромобіль. А на конвеєра такого, звичайно, немає", – повідомив майстер виробничого навчання НТУ ХПІ Петро Касторне.

Свою розробку конструктори запатентували. Але для реальної експлуатації модель потрібно вдосконалювати. Для початку – замінити батареї на більш легкі і ємні. На кафедрі кажуть, якщо винаходом, не зацікавляться спонсори – не біда – допрацюють електрокар аспіранти та "дипломники".

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".