У ЄК озвучили пріоритети України і Росії на газових переговорах

19 вересня 2019, 20:49
Їх назвав віце-президент Єврокомісії Марош Шефчович

Київ найбільше цікавить транзит газу, а Москву – прямі поставки українським споживачам. Про ці пріоритети України і Росії повідомив віце-президент Єврокомісії (ЄК) Марош Шефчович за підсумками тристоронніх переговорах, які пройшли сьогодні в Брюсселі.

"Для української сторони найбільш важливо – добре функціонуючий транзит і його обсяги європейським споживачам. Російська сторона зробила акцент на прямих постачаннях російського газу українським споживачам", – сказав він.

Реклама

За його словами, ці питання обговорять під час наступних переговорів.

Віце-президент ЄК також зазначив, що Європа і Україна добре підготувалися до майбутньої зими: в Європі сховища заповнені на 96% від їх ємностей, а в Україні запаси в підземних сховищах досягли 19,6 млрд куб. м, що на 4 млрд куб. м більше запасів на аналогічну дату минулого року.

"Ми добре готові до будь-якої випадковості", – сказав Марош Шефчович.

Реклама

Новини "Сьогодні" писали, що сьогоднішня зустріч стала третім раундом переговорів на політичному рівні про транзит газу через Україну з 2020 року. Перший раунд відбувся 17 липня 2018 року, а другий – 21 січня 2019 року. Переговорам у тристоронньому форматі передували двосторонні консультації ЄК спочатку з українськими представниками, а потім – з російськими.

За словами Мароша Шефчовича, Київ і Москва погодилися з тим, що майбутній контракт повинен ґрунтуватися на європейських правилах. У свою чергу в "Нафтогазі" повідомили, що "Газпром" вперше припустив можливість укладення контракту за європейськими правилами з 1 січня 2020 року, якщо Україна в повній мірі запровадить їх до кінця 2019-го.

А міністр енергетики Росії Олександр Новак підкреслив, що Росія готова працювати за новим європейським законодавством і бронювати потужності для транзиту газу через Україну.

Реклама

Контракт на транзит газу був укладений у 2009 році і закінчується в кінці цього року. Українська сторона відпрацьовує сценарії на випадок припинення транзиту з 2020 року: