Встигнути до зими: запаси палива в Україні

18 листопада 2016, 07:54
"ДТЕК Енерго" збільшив поставки чорного золота на теплоенерго і домовився про ремонт локомотивів

Українські енергетики розповіли, як збільшили поставки вугілля на ТЕС напередодні зими, які труднощі виникають при доставці вугілля на теплоелектростанції та поділилися подробицями про те, що ж відбувається на тимчасово непідконтрольних країні територіях (НКТ) і пунктах перетину.

ВУГІЛЛЯ Є. Для початку – про хороше. "ДТЕК Енерго" (видобуток вугілля і виробництво електроенергії в енергокомпанії ДТЕК) відзвітував: в жовтні обсяги поставок палива на ТЕС зросли на 20%. Так, якщо ще в вересні на ТЕС завезли 1,66 млн тонн вугілля, то вже в жовтні – 2 млн тонн. Велика його частина – ресурс контрольованої території України, це 1,4 млн. Ще 600 тисяч тонн – поставки з тимчасово непідконтрольною території. "Станом на 15 жовтня на наших ТЕС всього було накопичено 1 млн 140 тис тонн вугілля", – уточнив директор з логістики "ДТЕК Енерго" Орест Логунов. Що непоганий показник для компанії, яка з літа працює в посиленому режимі: теплова генерація компенсувала нестачу потужності, що виникла через ремонти на АЕС.

Реклама

Тепер – зокрема. Для того щоб забезпечити ТЕС паливом влітку і накопичити вугілля на складах зараз, компанія збільшила видобуток. У третьому кварталі шахти видобули 7,8 млн тонн, що на 29% більше, ніж в попередньому кварталі. Незважаючи на все це, ставка робиться на диверсифікацію: крім власного видобутку, компанія закуповує вугілля у державних шахт, в Польщі і ПАР. Якщо розбирати по маркам вугілля, то газового на ТЕС завезли 1,4 млн тонн (на 250 тис. Більше, ніж у вересні). Ведеться закупівля вугілля з державних шахт – у вересні-жовтні це було 140 тис. Тонн, в листопаді завезуть ще 70 тис. Тонн. Крім того, 1 листопада на Бурштинську і Добротворську станції відвантажили 80 тисяч тонн вугілля з Польщі. "Ми готові викупити весь державний вугілля, а потім, коли українські шахтарі забезпечені роботою і зарплатою, і бачимо, що потреба реально вище, ніж можна отримати на території України, ми йдемо до Польщі", – уточнив Логунов. Антрацит теж йде з двох напрямків. 618 тисяч тонн прийшло з тимчасово непідконтрольною території, ще 79 тисяч тонн – з ПАР – до кінця листопада візьме на свої склади Придніпровська ТЕС.

РОБОТА З НКТ. Нещодавно глава Міненерговугілля Ігор Насалик наголосив, що вивезення вугілля з непідконтрольних Україні територій абсолютно легальний. Це підтверджують і в ДТЕК. "Все перевезення з цієї території йдуть відповідно до законодавства, під контролем усіх служб – СБУ, фіскальної і так далі. Так возимо вугілля не тільки ми, так працюють і інші підприємства, включаючи державні. Паливо йде з підприємств, які перереєстровані на українській території і платять податки в бюджет України ", – пояснив Логунов.

Поставки антрациту з НКТ в листопаді будуть рости. "Ми фактично вийшли на 20-22 тисячі тонн на добу, це 600 в місяць, – каже Логунов. – Зараз стоїть завдання збільшити вивіз вугілля в листопаді до 742 тисяч тонн, це 25 тисяч тонн на добу". Це пов'язано з тим, що ситуація щодо минулого року стала кілька стабільніше – інфраструктуру, зруйновану через бойові дій, частково вдається відновлювати – завдяки спільним зусиллям трьох міністерств: МЕУП, Міністерства інфраструктури, Міністерства з питань тимчасово окупованих територій, а також ПАТ "Укрзалізниця "і допомоги компанії, яка брала активну участь у ремонтах полотна, електромереж, тепловозів.

Реклама

Проблем, втім, вистачає. "У логістичного рівняння є три основні змінні: це вагони, локомотиви і самі перегони, – зазначає Логунов. – Вагонів катастрофічно не вистачає, ми користуємося приватним парком, що коштує чималих зусиль – мало хто хоче їхати на НКТ. Локомотива теж не вистачає – з тих , що є, за різними оцінками, 90-95% зношені. з 8 локомотивів, якими ми возимо вугілля, – 3 в постійних ремонтах ". З перегонами теж проблема: з 10 переходів через лінію розмежування зараз працює тільки чотири. Це Ясинувата – Скотовате, Микитівка – Майорська, Сентянівка – Шипілова, Луганськ-Північний – Кондрашевська. Вони ледь-ледь покривають 70% потреби. З багатьох причин: працюють тільки вдень (що взимку зовсім незручно); закриваються через загострення бойової ситуації; часто виникають затримки поїздів – через тривалі оглядів тією стороною, наприклад.

Однако все це, на мнение Логунова, питання, Які можна вірішіті. "Ми сподіваємося на допомогу и співпрацю" Укрзалізниці ", готові зі свого боку допомагаті. Вагонів, локомотивів, перегони – це Головні питання, Які можна и нужно вірішуваті. Ми регулярно Обговорюємо їх – як з профільнім міністром, так и з керівніцтвом залізниці", – Зазначає Логунов.

Топ-менеджер додав, що днями був укладений меморандум з "Укрзалізницею" про ремонт трьох локомотивів, який проведуть за кошти ДТЕК, і в подальшому до 80% часу вони будуть задіяні на перевезеннях вантажів компанії. Дані локомотиви приписані до Донецької залізниці і після ремонту будуть працювати тут же, на контрольованій України території. Доступ до їх використання матимуть всі компанії, і це буде визначатися "Укрзалізницею".

Реклама

"Сподіваюся, позитивна динаміка вивезення вугілля збережеться, ми робимо для цього все можливе", – заключив Логунов.