Чи вмієте ви економити бензин – унікальний тест для водіїв

22 травня 2016, 09:00
Дізнайтеся, який ви водій: марнотрат або суперекономний професіонал

Ваш бак наполовину повний або наполовину порожній?

Всі знають: у двох водіїв на автомобілях однієї і тієї ж марки, на одному і тому ж відрізку шляху буде різна витрата палива. Ця різниця залежить від манери водіння і вміння вибудовувати свій маршрут. Пройдіть наш тест і визначте, чи вмієте ви водити свій автомобіль економно. А якщо ні, то що потрібно зробити, щоб навчитися цьому.

1. Ви любите поспати, тому вискакуєте з дому вранці в останній момент, а потім несете стрімголов по трасі.

2. У вас в запасі завжди є кілька варіантів маршрутів. Дізнавшись заздалегідь ситуацію з пробками, ви вибираєте найоптимальніший. Якщо ж бачите, що на всіх під'їздах до будинку затори, вважаєте за краще пересидіти застійний період в кафешці, ніж коротати час за "штурвалом" в пробках.

3. Ви – водій-гепард: любите обганяти, підрізати. Загалом, їздите так, щоб адреналін підвищувався не тільки у вас, але і у всіх учасників дорожнього руху. А дистанцію нехай тримають "чайники", які тільки нещодавно сіли за кермо.

4. Прізвище Плюшкін – це про вас. Чого тільки немає у вас в багажнику: і старий шланг, і ящик з пивом, і забута банку торішніх огірків.

5. Влітку ви любите прокотитися з вітерцем, щоб вікна були навстіж. І приємно, і економія, адже кондиціонер "жере" стільки палива. Якщо ще й музику включити на всю потужність – драйв забезпечений.

6. Ви регулярно заїжджаєте на СТО, навіть коли немає видимих проблем. Просто так, для профілактики.

7. Ви вмієте рахувати гроші, а тому знайшли кілька заправок з найнижчими цінами.

8. Ви настільки зрослися зі своїм автомобілем, що навіть в магазин в 10 хвилинах ходьби від будинку їздите на ньому
.

КЛЮЧ ДО ТЕСТУ

Реклама

Ви отримуєте по балу за кожну відповідь " Так " на питання 1 , 3 , 4 , 5 , 7 , а також за кожну відповідь " Ні " на запитання 2 , 6 , 8 .

Від 5 до 7 балів.Ви супер марнотрат , який допускає все мислимі помилки , що призводять до перевитрати палива .

Від 3 до 5 балів.Ви керуєте досить економно , але вам не вистачає організованості . Виходьте на роботу раніше на півгодини , заїжджайте на СТО для профілактики – і буде вам економія .

Реклама

Від 0 до 2 балів.Ви знаєте , що на обгонах швидше не доїдеш , що дешеве паливо може вивести двигун з ладу тощо . Завдяки професіоналізму вам вдається витрачати паливо оптимально .

ЯК ВАШ СТИЛЬ ВОДІННЯ ВПЛИВАЄ НА АППЕТИТИ АВТОМОБІЛЯ

ЗВИЧКА 1.У кожного автомобіля є межа швидкості , після перевищення якої витрата палива зростає . Вивчіть документацію до неї , а також думки досвідчених власників , щоб зрозуміти , на якій позначці спідометра закінчується економний режим . Особливо це актуально на трасі , де різниця у витраті між , скажімо , 90 км / год і 120 км / год може становити 1-2 літри і більше . А це – економія не менше 20-40 гривень на кожній сотні кілометрів , і при цьому час поїздки збільшиться не набагато.

Реклама

ЗВИЧКА 2.Затори – не тільки втрачений час . Постійні розгони і зупинки , рух на першій – другій передачах швидко спустошує бензобак . А практика показує , що нерідко досить виїхати на півгодини раніше , щоб встигнути проскочити потенційно " застійні " місця , які відомі кожному водієві : мости , звуження доріг , ділянки зі світлофорами і транспортні розв'язки . Подкорректируйте графік , використовуючи навігатор , який показує пробки і прокладає маршрут в об'їзд заторів – і витрата палива впаде.

ЗВИЧКА 3.Найбільше палива будь-який двигун витрачає при прискоренні. Добре, коли машина може показати "5 секунд до сотні", але максимальна динаміка по-справжньому потрібна тільки при обгонах, щоб якомога менше перебувати на зустрічній смузі. У місті ж немає сенсу прискорюватися, намагаючись випередити потік: все одно зупинитеся разом з іншими на наступному світлофорі. Крім того, дотримання дистанції – це не тільки один з визнаних способів убезпечити себе на дорозі. У щільному міському трафіку це нерідко дає можливість не сповільнюватися до повної зупинки при під'їзді до червоного світла світлофора. Та й в цілому дозволяє плавніше сповільнюватися і прискорюватися, а значить, менше відкривати форсунки.

Також потрібно розуміти , що за законами фізики опір повітря зростає пропорційно квадрату швидкості . Тобто якщо авто споживає близько 7-8 л на 100 км при помірній швидкості близько 80 км / год , то на швидкості 100 км /год його апетит зросте вже до 9-9,5 л , а при 180 км / год воно буде " їсти " вже 16-18 л на сотню . Так що " літати " не варто !

ЗВИЧКА 4.Кожні 50 кг додаткової ваги призводять до збільшення витрати палива на 3-5 % . Якщо є необхідність щось перевозити , краще використовувати аеробокси : їх форма зводить до мінімуму опір автомобіля зустрічному потоку повітря.

ЗВИЧКА 5.Витрата палива під час руху малолітражного авто на швидкості 110 км / год з включеним кондиціонером і закритими вікнами складає близько 8 л . А ось відкриті вікна при вимкненому " кондішеном " обійдуться в 10,5 л . Пояснюється це просто : включений кондиціонер "гальмує" двигун менше , ніж аеродинамічний опір відкритих вікон .

ЗВИЧКА 6.Зізнайтеся, чи багато водіїв, навіть досвідчених, регулярно стежать за тиском в шинах? На жаль, найчастіше він починає турбувати лише тоді, коли з'являються явні візуальні ознаки приспущеного колеса. Але їзда на спущених шинах різко збільшує не тільки витрата палива, а й знос самих шин. Варто перевіряти тиск в них мінімум двічі на місяць. Ще один приклад. Вартість фільтрів – повітряних, паливних, – всього кілька десятків гривень. Забитий брудом фільтр сам по собі призводить до збільшення витрати, але не це найнеприємніше: рано чи пізно від недостатнього очищення компонентів паливної суміші страждають форсунки. І тоді витрата збільшується вже істотно – і на паливо, і на чистку або заміну форсунок. Тому треба регулярно заїжджати на СТО для профдіагностики .

ЗВИЧКА 7.Оптовий продаж бензину і дизпалива ведеться в тоннах, а роздрібна – в літрах. Значить, чим нижче щільність продаваного бензину, тим більше літрів продасть АЗС з однієї тонни. Так, у нас за стандартами допускається щільність бензину 95-євро в діапазоні 720-775 кг/куб. м. У той же час з однієї тонни бензину з щільністю 775 кг/куб. м АЗС продасть 1290 л бензину, а з щільністю 720 кг/куб. м – 1390. І те, і інше допустимо по ГДОСТу, а заправкам вигідно продавати менш якісний бензин. Врахуйте, щільність бензину прямо пропорційна його теплоті згоряння, тобто прямо впливає на витрату палива автомобілем. Тому не женіться за більш дешевим паливом .

ЗВИЧКА 8. "Наші люди в булочну на своєму авто не їздять " – так можна перефразувати відому цитату з " Діамантової руки " . Сьогодні це недозволена розкіш .

ЗАГАЛЬНА ПОРАДА.Щоб проаналізувати свій список справ на день , вистачить півгодини . Це проста дія дозволяє вирішувати питання, які потребують пересування на авто більш комплексно , уникаючи повторних поїздок . А в поїздках на тривалі відстані можна об'єднуватися з друзями , близькими , колегами – і тоді вигода буде очевидна .