Вулична їжа в столиці: на зміну бургерам прийшли супи в пляшках

25 грудня 2016, 13:00
Юрист і програміст заснували свій бізнес з продажу здорового фаст-фуду

Зручно. Супи можна взяти з собою - для цього розроблені

Скажений ритм сучасного життя змушує українців все частіше перекушувати на ходу, тим більше що численні кіоски пропонують і бургери з кавою, і тістечко з чаєм. Але, дожовуючи черговий бутерброд, кожен мимоволі замислюється, що такий режим щоденного харчування точно не додає здоров'я. Що ж робити? Вирішити проблему можуть закладу формату healthy fast food – здоровий фастфуд. Популярність цього напрямку харчування активно росте в світі і вже дісталася до України. І тут важливо вчасно зорієнтуватися, щоб зайняти порожню нішу і запропонувати зголоднілим "білим комірцям" їжу, якої їм не вистачає. Саме таким шляхом пішли засновники кафе Souperia: вони пропонують киянам нестандартний обід, де основний акцент – на крем-супи. Як реалізовувався цей бізнес-проект, піде мова в рубриці "Особливе справа".

ІДЕЯ.Відкрити заклад формату здорового фастфуда киянин Тимур Близнюк вирішив рік тому. Він працював юристом в офісі і давно зіткнувся з проблемою обідніх перерв. "Наприклад, хочеться перекусити на робочому місці, але тоді є ризик зіпсувати костюм. При цьому я прихильник здорового способу життя, але зараз мало варіантів доставки здорових обідів – в основному пропонують піцу, салат, бутерброди. Але це не завжди доступно за ціною, що не завжди корисно, та й не завжди зручно вживати перед ноутбуком. Ось я і вирішив: пора робити щеплення людям культури здорового фастфуда! Так чому б не реалізувати цей формат і не запропонувати крем-супи?" – розповідає Тимур.

Реклама

Здавалося б , крем – супи і вуличне харчування – речі несумісні . Але чим парадоксальніша бізнес – ідея , тим і цікавіше її реалізовувати . " Мені подобається , як готують холодний томатний суп гаспачо в Іспанії або гарячий сирний суп в Голландії . Такий рівень супів у нас читається стравами ресторанного рівня , вони коштують від 200 грн за порцію . Але чому б не пропонувати смачні крем – супи в закладах здорового фастфуда по доступною ціною ? Тому я вирішив запропонувати такий продукт киянам " , – згадує Тимур .

Перш ніж йти в велику бізнес – плавання , Тимур вирішив перевірити життєздатність своєї ідеї на столичних святах . Думками своїми він поділився з однокласником , програмістом за освітою Олександром Клімовим . І той прийняв рішення швидко , оскільки давно подумував про відкриття пабу : " І я згадав , що люблю супи , але рідко їх їм . Так чому б не відкрити заклад здорового фастфуда ? Тим більше було розуміння , як запропонувати суп для вживання на вулиці " , – зазначає Олександр .

ПРОБА.Перший вихід у світ супів Souperia відбувся в День Києва на Софійській площі столиці. Хлопці запропонували відвідувачам меню з п'яти супів: гаспачо, сирний, авокадо, полуничний, ківі. Причому крем-супи подавалися людям в баночках з харчового пластику. "Нас підвела погода, два дні дощило. Але цікаво було спостерігати за реакцією людей. Молодь була в захваті, а старший вік питав: Що це за єресь? Я таке можу і вдома приготувати. Але ми не приховували складові крем-супу – всі інгредієнти написані на баночках. І коли клієнти бачили, що там може бути до 15 елементів, визнавали: приготувати такий суп непросто. Багато, до речі, думали, що їм пропонують смузі. Але ми акцентували, що це суп, адже ні льоду, ні зайвої води туди не додавали. І люди буквально після першого ковтка відчували різницю", – розповідає Олександр.
Перші проби супів відвідувачами підтвердили успіх задумки . " Не дивлячись на дощ , ми змогли продати за два дні близько 200 порцій , хоча очікували 300-350 . Потім ми пропонували наші супи вже на інших міських святах . За весь час критики на адресу супів не було , хіба що хтось сказав , що блюдо гострувате . А інші підприємці намагалися нас копіювати . Це ми вважаємо перемогою – значить , ідея вдала " .

Реклама

ЗАПУСК.Коли подієві заходи показали, що формат вуличних супів успішний, настав час запуску власного закладу. Спочатку хлопці вирішили відкривати не окреме кафе, а орієнтуватися на фуд-корти ТРЦ столиці: "Багато центри зацікавилися ідеєю Souperia, оскільки хотіли урізноманітнити пропозицію зони громадського харчування. В результаті ми вирішили зупинитися на запуск закладу в ТРЦ "Караван". Це ТРЦ сімейного типу, а значить – наша цільова аудиторія", – уточнює Тимур. Щоб відкритися вчасно, хлопці працювали навіть вночі: "Міняли труби і електрику, розширювали кухню, замовляли обладнання з Італії та Швейцарії. Спеціально в нашому проекті максимально відкрили простір. З цією ж метою спинки з підігрівом встановили на перший план: у людей викликає довіра, коли вони бачать, як готуються страви. Стартові витрати склали десь $ 20 тис.", – говорить Тимур .

Поживно . Порахували всі калорії.

Реклама

"ПОТРІБНА КУЛЬТУРА ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ"

Зараз в меню Souperia представлені 8 супів: гаспачо, сирний, з лососем, гарбузовий, французький цибулевий, з болгарського перцю, грибний, шафран (від 50 гривень за порцію). Можна спробувати 5 сендвічів – з лососем, баликом, зеленню і яйцем, яблуками і сиром брі, "Бостон" (з зеленню). Середній чек в Souperia тягне на 100 грн. "Це доступний обід, адже можна замовити тільки суп – порція важить 300 г. А можна перекусити клаб-сендвічем – порція становить близько 250 м. Такого обіду вистачає на півдня, на собі перевірено", – розповідає Олександр. Працює в команді 20 осіб, але головні керманичі – це шеф-кухар і його помічники. "Довго шукали нашого шеф-кухаря, в результаті з Дмитром познайомили спільні друзі. З ним ми допрацювали рецептури супів і сендвічів, прорахували калорійність. Наші супи можна назвати здоровими, там немає загущувачів або хімії, тому зберігаємо їх не більше двох днів", – говорить Тимур.

ПЛАНИ. Хлопці планують активно розвивати бізнес і зараз думають про налагодження доставки своїх страв по Києву: для цього допрацьовується сайт і йде пошук кур'єрів. Крім того, вже надходять пропозиції про запуск нових закладів Souperia в інших містах України, зокрема в Харкові. "Перший місяць роботи покаже, чи наш формат. Але перші дні роботи демонструють, що відвідувачів крем-супи цікавлять. Багато повертаються, так що сподіваємося, що за рік проект вийде в нуль. А далі будемо розширюватися. Хочемо максимально нести культуру здорового фастфуду в нашій країні. Це хороший якісний продукт і хочеться, щоб він став модним трендом", – говорить Тимур.