"Укрзалізниця" закупила дизельне паливо за ціною "Роттердам + 28 доларів"

27 липня 2020, 16:07
Формула з прив'язкою до європейських котирувань для розрахунку ціни дизпалива використовується з лютого 2019

Фото: pixabay

Компанії "Глуск Україна" і "Анвітрейд" – переможці в тендері АТ "Укрзалізниця" з постачання 6000 тонн дизельного палива за ціною котирувань палива в Роттердамі (FOB Rotterdam/CIF и NEW/Basis ARA) або в Середземномор'ї (FOB Med Italy) плюс націнка 26-28 доларів за тонну.

Про це повідомляє спеціалізоване видання Enkorr з посиланням на результати тендеру.

Реклама

Видання зазначає, що ця "брудна" маржа, крім чистого заробітку компаній, включає в себе витрати на оплату премій за імпортними контрактами або закупівлі на внутрішньому ринку, витрати на доставку в Україну, страховку та інші витрати.

Реклама

Компанії "Глуск Україна" і "Анвітрейд", за даними видання Enkorr, є одними з найбільших імпортерів дизельного палива з Російської Федерації.

"Укрзалізниця" з лютого 2019 року купує дизпаливо за формулою з прив'язкою до європейських котирувань. На аукціонах визначається фіксований рівень торговельної націнки постачальника, який потім автоматично додається до цін в Європі на дату відвантаження.

На попередньому тендері УЗ, в першій половині липня, націнка до вартості дизельного палива в Роттердамі склала 22-25 дол./т.

Реклама

Нагадаємо, формульний підхід з використанням цін в європейських хабах використовується для розрахунку вартості газу для населення з лютого 2020 року – так звана формула "Амстердам+". Уряд Олексія Гончарука ввів, а уряд Дениса Шмигаля затвердив в меморандумі з МВФ (підписаний Володимиром Зеленським) цей підхід для визначення ціни газу для населення. Він передбачає включення вартості доставки газу з Нідерландів – біржа TTF.

З 1 серпня 2020 року з відміною ПСО НАК "Нафтогаз України" буде за рішенням уряду в якості постачальника "останньої надії" продавати населенню газ за ціною хаба в Німеччині плюс вартість доставки в Україну.

Також в 2016-2020 роках діяла формула "Роттердам+" для вугілля. Вона встановлювала прогнозну вартість електроенергії виключно для промислових споживачів. Формулу скасували 1 липня 2019 року зі введенням ринку електроенергії, після цього ціна вугілля і електроенергії для промисловців зросла.